مقالات سئو و بهینه سازی

فصل ۹: فرصت‌های نوظهور و در حال رشد در جستجو

فرایند جستجو بسیار فراتر از صفحه نتایج قدیمی گسترش یافته است. فرصت‌های نوظهور و در حال رشد یکی از عوامل جدید در جدول تناوبی SEO است. پیشنهادات جستجوی صوتی، تصویری، محلی و ویدئویی، گزینه‌هایی برای پیدا کردن اطلاعات هستند و موتورهای جستجو به روشی که ترجیح می‌دهند این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

فرصت‌های نوظهور و در حال رشد به مجموعه مهارت‌های کاملاً متفاوتی در جستجوگرها نیاز ندارند – بسیاری از تکنیک‌های اصلی که از این راهنما آموخته‌اید، در فرصت‌های نوظهور و در حال رشد قابل اجرا هستند. با این حال، ویژگی‌ها و تفاوت‌های منحصر به فردی وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید.

فصل ۹: فرصت‌های نوظهور و در حال رشد در جستجو

در رابطه با این موضوع بخوانید: سئو SEO چه اهمیت و کاربردی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟

Voi: Voice (صدا یکی از فرصت‌های نوظهور و در حال رشد)

دستیارهای دیجیتال مانند Google Assistant ، Siri و Alexa راه خود را به دستگاه‌های تلفن همراه، اتومبیل‌ها، پوشیدنی‌ها و وسایل خانه هوشمند باز کرده‌اند.

Greg Sterling از Search Engine Land می‌گوید: “دو مکتب فکری وجود دارد.” “یکی این است که شما فقط تمام بهترین روش‌های جستجوگرها را انجام می‌دهید و داده‌های خود را وارد Google می‌کنید و آنها را با داده‌های ساختاریافته علامت‌گذاری می‌کنید و به نتایج رسیدگی می‌کنید؛ بنابراین، اگر کسی به دنبال یک کافه محلی یا دندانپزشک یا هر چیز دیگری باشد، اگر همه کارها را در پس زمینه درست انجام دهند، افراد دیگر خواهند گفت، ” خوب، شما واقعاً باید قطعه ویژه را بهینه‌سازی کنید – باید به این فکر کنید که چگونه کاربران هنگام پرسیدن در مقابل تایپ کردن یک درخواست، سؤالات را با صدای متفاوت تنظیم می‌کنند. ”

استرلینگ اضافه می‌کند: “خرد متعارف این است که جستجوهای صوتی طولانی‌تر هستند و به صورت یک سؤال متراکم‌تر از کلمات کلیدی هستند که از نظر دستوری نمی‌توان آنها را منسجم کرد.” “بنابراین، یک تفکر کمی متفاوت در مورد آن وجود دارد و برخی از افراد می‌گویند، ” خوب، به گزارش تماس‌های خود نگاه کنید، انواع سؤالاتی را که مردم از شما در کانال‌های مختلف رسانه‌ای از شما می‌پرسند بررسی کنید و آن را به محتوای وب‌سایت خود تبدیل کنید.

سؤالات متداول ایجاد کنید، صفحات محتوایی ایجاد کنید که سؤالات متداولی را که مردم می‌پرسند منعکس کند و سپس، وقتی افراد از آنها سؤال می‌کنند (چه از طریق صفحه کلید و چه از طریق صدا) شما آنها را رده‌بندی خواهید کرد.

در محیط آمازون، این مهارت الکسا نامیده می‌شود. در محیط Google ، به آن برنامه Actions on Google می‌گویند. برنامه Actions on Google به شما امکان می‌دهد حالت هر نوع چیز مختلفی را توسعه دهید. به طور کلی، اکثر مردم معتقدند – و برای اکثر مردم، این درست است – که این برنامه فقط در صورت مفید بودن کاربر برای فراخوانی آن مفید خواهد بود.

با این حال، با استفاده از رابط برنامه‌های کاربردی Google ، از طریق dialogflow.com ، می‌توانید پرسش‌های ضمنی را فعال کنید که به Google اجازه می‌دهد پاسخ‌هایی از برنامه شما ایجاد کنند، حتی برای کاربرانی که از برنامه شما بی اطلاع هستند بنابراین، بگذارید بگوییم شما یک برنامه در مورد قیمت مسکن دارید، “قیمت متوسط ​​مسکن در بوستون چقدر است؟ ” حتی اگر کاربر به برنامه شما متوسل نشده باشد، ممکن است Google پاسخ آن را از برنامه شما بگیرد و به آن ارائه دهد، بنابراین این کار مانند SEO می‌شود. – اریک انگ، مدیر کل، پرفیسینت.

برای اطلاعات بیشتر به بخش‌های our Google: Voice Search و Search Features: Search By Voice مراجعه کنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید: لیست نهایی دلایلی که به SEO نیاز دارید!

Img: Image (عکس یکی از فرصت‌های نوظهور و در حال رشد)

Barry Schwartz می‌گوید: «Google اشاره کرده است که SEO ها باید در جستجوی تصاویر کمی بیشتر روی جستجوی تصویر متمرکز شوند.»

با داشتن یک جعبه تصویر در بالای لیست‌های ارگانیک و پیش نمایش‌های جستجوی تصویر که کاربران را به صفحه میزبان تصویر هدایت می‌کند، بهینه‌سازی تصویر باید یک جز regular منظم در رژیم SEO شما باشد.

با استفاده از تصاویر اصلی، متن alt ، داشتن متن همسایه خوب که توصیفی در زیر تصویر است، داشتن تصویر در یک صفحه مربوطه و در یک سایت مربوطه – همه این موارد رتبه‌بندی ما برای جستجوی تصویر است.” – اریک انگ، مدیرکل، پرفیسینت.

علاوه بر این، تأثیری که تصاویر بر تجربه کاربر دارند را نیز در نظر بگیرید. سعی کنید اندازه پرونده خود را بدون کم کردن کیفیتی که کاربران انتظار دارند، تا حد ممکن کم کنید. این به شما کمک می‌کند تا زمان بارگذاری شما تحت کنترل باشد. اگر تصاویر شما نیز زیر و رو می‌شوند، بارگذاری تنبل را در نظر بگیرید تا کاربران قبل از شروع درگیر شدن با محتوای شما، منتظر بارگیری همه تصاویر شما نباشند.

همچنین می‌خواهید به قالب‌های رایج فایل مانند JPEG و PNG برای تصاویر استاندارد، SVG برای گرافیک برداری و GIF برای انیمیشن‌های ساده پایبند باشید تا موتورهای جستجو بتوانند تصاویر شما را فهرست‌بندی کنند. حتی می‌توانید تصاویر را با داده‌های ساخت یافته علامت‌گذاری کنید تا به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری بدهد.

برای اطلاعات بیشتر:

  • Here’s what you need to know about image optimization for SEO
  • SEO: Image Search
  • Google: Images

Loc: Local (محلی یکی از فرصت‌های نوظهور و در حال رشد)

ما می‌دانیم که دید آنلاین می‌تواند ترافیک پایه و خریدهای آفلاین را در مکان‌های آجر و ملات ایجاد کند. بهینه‌سازی برای مشاهده محلی در جستجو بیش از هر زمان دیگری مهم است.

گرگ استرلینگ، ویرایشگر مشارکت در زمین، می‌گوید: “می‌توانید بگویید که جستجوی محلی در درجه اول مربوط به Google است، سپس Yelp ، و Facebook و شاید یک عمودی.” “بنابراین، اگر در مهمان نوازی، یا در رستوران‌ها یا مناطق خاص هستید، به طور معمول یک سایت دایرکتوری یا چند سایت وجود دارد که مردم از آنها استفاده می‌کنند – TripAdvisor یک سایت واضح است – برای یافتن اطلاعات.”

پلت فرم Google برای کسب و کار من همچنان ویژگی‌های خود را اضافه می‌کند. ادعا و بهینه‌سازی لیست شما به ایجاد حضور شما در جستجوی Google و Maps کمک می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات کسب و کار خود را به روز کنید، عکس‌ها را بارگذاری کنید و مرورها را مدیریت کنید – یک عامل رتبه‌بندی محلی.

حضور در Yelp (یا سایت دایرکتوری که بیشترین ارتباط را با صنعت شما دارد) ممکن است مستقیماً به درب منزل شما مراجعه کند.

استرلینگ می‌گوید: “اما، از دیدگاه Google SEO ، دلیل اینکه شما می‌خواهید در Yelp و سایر فهرست‌ها ایجاد شود این است که آنها رتبه‌بندی می‌کنند – آنها در اکثر موارد از وب‌سایت خود پیشی می‌گیرند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.»

در رابطه با این موضوع بخوانید: ۵ مزایای سئو SEO برای صاحبان کسب و کار

در اکوسیستم آمازون الکسا، آمازون از چندین منبع داده می‌گیرد، یکی از منابع اصلی داده‌های محلی آنها Yext است، اما آنها منابع دیگری نیز دارند. Yelp یکی دیگر است. استرلینگ می‌گوید، با توجه به این نکته، شما باید مطمئن شوید که داده‌های شما تا حدی در Yelp و Yext نیز باشد، تا در دستگاه‌های الکسا قابل کشف باشند.

استرلینگ می‌گوید، در Google Home و همچنین در دستیار تلفن‌های هوشمند، اگر شما یک متخصص خدمات هستید، فقط در صورت داشتن نشان Google Guaranteed یا اینکه از طریق یکی از شرکای مجاز آنها از طریق آنها تماس می‌گیرید، آنها را به شما نشان می‌دهند.

جوی هاوکینز، مالک انجمن Sterling Sky Inc می‌گوید: «تا کنون، ما متوجه نشده‌ایم که محتوای استفاده شده در Google Post تأثیری در رتبه‌بندی دارد (به‌عنوان مثال: ارسال پست در مورد” نیش سگ “باعث نمی‌شود شما برای” وکیل سگ گاز گرفتن “رتبه بالاتری داشته باشید) بنابراین پیشنهاد می‌کنم تمرکز کنید پست‌های شما در مورد کلمات کلیدی که قبلاً برای آن رتبه‌بندی شده‌اید و می‌تواند از افزایش کلیک در موش استفاده کند.»

برای اطلاعات بیشتر به موارد زیر مراجعه کنید:

  • SEO: Local
  • Google: Maps & Local
  • What two big studies tell us about the state of local marketing

Vid: Video (فیلم  یکی از فرصت‌های نوظهور و در حال رشد)

اریک Enge ، مدیر کل Perficient Digital می‌گوید: “اگر به دنبال فیلم هستید، نه تنها می‌توانید تلاش کنید ویدئو خود را در جستجوی گوگل رتبه‌بندی کنید، بلکه YouTube.com در واقع موتور جستجوی بسیار مهمی است.”

Google نتایج ویدئو را در صفحه نتایج اصلی جستجو و همچنین در برگه ویدئو نمایش می‌دهد. در حالی که برخی از عوامل رتبه‌بندی ویدئو بین Google و YouTube هم‌پوشانی دارند، اما موارد بی‌نظیری وجود دارد که باید هنگام بهینه‌سازی محتوای ویدئویی آنها را به‌خاطر بسپارید.

اگر مخاطبان شما در YouTube.com هستند، میانگین زمان تماشای یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی است – به‌خصوص اگر می‌خواهید محتوای شما به‌عنوان یک ویدئوی پیشنهادی نشان داده شود. برای کمک به بینندگان در یافتن فیلم‌های خود، مطمئن شوید که کلمات کلیدی را که تحقیق کرده‌اید، در عنوان، توضیحات و برچسب‌های خود وارد کنید.

به جای اعتماد به زیرنویس‌های بسته شده خودکار YouTube ، رونوشت‌های شخصی خود را اضافه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره محتوای خود در اختیار YouTube قرار دهید و از صحت رونوشت‌های خود برای بینندگان خود اطمینان حاصل کنید. شما همچنین می‌خواهید یک تصویر کوچک اصلی ایجاد کنید که در بین مخاطبان شما طنین انداز شود و آنها را متقاعد به کلیک و افزایش تعداد بازدیدهای خود کنید.

تعامل همچنین برای SEO YouTube در نظر گرفته می‌شود، بنابراین شما می‌خواهید راه‌های خلاقانه‌ای برای تشویق بینندگان خود به اشتراک، اشتراک‌گذاری، نظر دادن و رها کردن ویدئوی خود پیدا کنید.

اگر هدف اصلی محتوای ویدئویی شما این است که کاربران از طریق صفحه اصلی نتایج جستجوی Google شما را کشف کنند، تحقیق کنید و بررسی کنید که چرخ فلک ویدئو برای سؤال‌هایی که می‌خواهید برای آنها رتبه‌بندی کنید نشان داده می‌شود. حتی اگر این‌گونه نباشد، ممکن است محتوای شما همچنان در برگه ویدئو باشد.

“در Google ، الگوریتم‌های رتبه‌بندی برای فیلم‌ها به طرز حیرت انگیزی مانند سایر صفحات وب است. به نظر می‌رسد الگوریتم‌های مربوط به همان نوع در حال بازی هستند. آیا صفحه شما با فیلم پیوندی به آن دارد؟ آیا مقداری سطح PageRank و این موارد جمع می‌شود؟ “، می‌گوید اریک انگ. “الگوریتم‌های رتبه‌بندی متفاوت هستند [بین یوتیوب و گوگل] زیرا موفقیت گوگل ناشی از میزان رضایت آنها از طریق نتایج ارائه شده به کاربران است، و این رابطه بسیار خوبی با گوگل برای حفظ یا رشد سهم بازار و در نهایت رانندگی دارد. بیشترین کلیک تبلیغات. ”

اما چیزهای دیگری وجود دارد که شما می‌توانید از جاسازی ویدئوی خود در یک صفحه مربوطه و سپس بهینه‌سازی آن صفحه انجام دهید: همچنین می‌توانید متن مستقیم را در صفحه اضافه کنید و فیلم را با داده‌های ساختاری علامت‌گذاری کنید تا زمینه بیشتری برای موتورهای جستجو داشته باشید و شانس بیشتری برای آن ایجاد کنید که فیلم شما به‌عنوان یک نتیجه غنی ظاهر می‌شود.

در رابطه با این موضوع بخوانید: چرا یک سایت برای فروش بیشتر نیاز به سئو دارد؟

صرف‌نظر از طول، هدف اصلی شما همیشه باید ایجاد محتوایی باشد که برای مخاطبان شما مناسب باشد. با این حال، الگوریتم‌های موتور جستجو ممکن است فیلم‌های بیش از حد مختصر را ترجیح ندهند:

استفان اسپنسر، ستون مقاله‌نویس موتور جستجو و نویسنده کتاب “هنر جستجوگرها” نوشت: “آنچه آنها به دنبال آن هستند محتوای با کیفیت بالا و فرم بلند است که به آنها امکان می‌دهد تبلیغات بیشتری داشته باشند و کاربران را برای مدت بیشتری در سایت نگه دارند.” جستجوی قدرت Google و تجارت الکترونیکی اجتماعی. “فیلم‌هایی که حداقل پنج دقیقه طول دارند عملکرد بهتری دارند و از شانس بالاتری برای رتبه‌بندی در جستجوی Google برخوردار هستند.”

برای اطلاعات اضافی به موارد زیر مراجعه کنید:

  • YouTube SEO 101: Get started optimizing video
  • SEO: Video Search
  • Google: YouTube & Video

فصل بعدی همین مطلب را بخوانید: ۹ عامل اساسی سئو در بهینه‌سازی موتور جستجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *