مقالات سئو و بهینه سازی

فصل ۸: پنالتی شدن، مجازات‌های هرزنامه و موتور جستجو

هرکسی که وارد حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو شود، احتمالاً با برخی از تاکتیک‌های سؤال برانگیز (معروف به “کلاه سیاه”) یا سموم (که احتمالا منجر به پنالتی شدن می‌گردد) روبرو خواهد شد. همانطور که ما آنها را در عناصز جدول تناوبی SEO، سموم می‌نامیم.

این میان‌برها یا ترفندهایی هستند که ممکن است برای تضمین رده بالا در روزی که روش‌های پیشرفته بسیار کمتری بود، کافی باشد. (آنها حتی الان هم ممکن است کار کنند، حداقل تا زمانی که گرفتار شوید.) ما توصیه می‌کنیم از این تاکتیک‌ها فاصله بگیرید، زیرا استفاده از آنها می‌تواند منجر به مجازات یا ممنوعیت و پنالتی شدن شود.

مطمئن باشید، اسپم کردن ناخواسته به موتور جستجو دشوار است و موتورها قبل از تصمیم گیری در مورد کسی که مستحق مجازات سخت (پنالتی شدن) است، به انواع سیگنال‌ها نگاه می‌کنند. بیایید در مورد کارهایی که نباید انجام دهیم صحبت کنیم.

فصل ۸: پنالتی شدن، مجازات‌های هرزنامه و موتور جستجو

در رابطه با این موضوع بخوانید: ویژگی ها و امکانات بهترین سایتهای شرکتی چیست؟

Cl: Cloaking (کلوکینگ و پنالتی شدن)

نمایش محتوای سایت به خزنده‌های موتور جستجو اگر متفاوت از آنچه به کاربران ارائه می‌دهید “cloaking” نامیده می‌شود و به طور بالقوه می‌توان از آن برای فریب کاربران برای بازدید از صفحات بی ربط یا مضر استفاده کرد.

برخلاف برخی دیگر از سموم، کلوکینگ (که منجر به جریمه و پنالتی شدن می‌گردد) چیزی نیست که به طور تصادفی اتفاق بیفتد. این یک تلاش عمدی برای دستکاری نتایج جستجو است، و اگر شما مجبور به انجام این کار شوید، می‌توانید مجازات (پنالتی شدن) بسیار سنگینی داشته باشید.

در مورد مسائل جاوا اسکریپت چطور؟ Detlef Johnson از Search Engine Land می‌گوید: “Cloaking به طور خاص خلاف دستورالعمل‌های Google است، اما در حال حاضر این دستورالعمل‌ها مبهم هستند.” “یک راه‌حل ارائه دهنده سرور (SSR) آن را فقط به صورت پویا در هماهنگی با لکه بینی عنکبوت ارائه می‌دهد. هنگامی که درخواستی از Googlebot را اداره می‌کنید، می‌توانید SSR را انجام دهید در حالی که همه درخواست‌های دیگر به طور معمول انجام می‌شوند، اسکریپت‌هایی برای ارائه در مرورگر ارائه می‌شود.

از نظر فنی، این مسئله پنهان است، اما گوگل به دلیل اینکه جوری دیگر مسائل را بررسی می‌کند، از آنها آگاه است. تا زمانی که قصد شما مشکوک نباشد، می‌توانید این کار را انجام دهید و انتظار داشته باشید که ممنوع نشوید. اما وقتی که برخی از مطالب را به صورت عنکبوتی ذخیره می‌کنید که به کاربران نمایش ندهید، همه چیز از مرز عبور می‌کند.

Sf: Stuffing (پرکردن سایت با کلمات کلیدی و پنالتی شدن)

ممکن است فرض کنید هر چه تعداد کلمات کلیدی در صفحه بیشتر شود، موتورهای جستجوگر صفحه شما را مرتبط‌تر نشان می‌دهد. جواب منفی است. درج کلمات کلیدی بیشتر از حد طبیعی برای کاربران “پرکردن کلمات کلیدی” نامیده می‌شود. این یکی از قدیمی‌ترین روش‌های اسپم است که وجود دارد و همچنان می‌تواند باعث جریمه یا پنالتی شدن سایت شما شود.

کلمات کلیدی را بارها و بارها در عناوین، کپی‌ها، پاورقی‌ها – هرجای دیگر – تکرار نکنید تا سعی کنید رتبه‌بندی خود را بهبود ببخشید. هیچ فرمول جادویی برای فرکانس کلمات کلیدی وجود ندارد و تراکم کلمات کلیدی یک افسانه است.

در عوض، روی آدرس دهی به هدف کاربر تمرکز کنید. اینکه آیا آوردن کلمه کلیدی بیش از دو بار الی دوازده بار، بسیار کمتر از کیفیت محتوای شما و ارزشی است که برای مخاطبان شما فراهم می‌کند.

Ar: Piracy (دزدی هنری و جریمه شدن)

سلب مالکیت معنوی شخص دیگری – مقاله، آهنگ، گرافیک، عکس، ویدئو و غیره – و انتقال آن به‌عنوان مال خود غیرقانونی است. این تنها دلیل بد بودن آن برای سئو نیست: کاربران به طور کلی منبع اصلی محتوا را می‌خواهند و موتورهای جستجو می‌خواهند آن را برای آنها فراهم کنند.

بروز رسانی دزدی هنری سال ۲۰۱۲ گوگل سایت‌هایی را که قانون کپی‌رایت را مسدود می‌کنند. سایت‌ها مشمول درخواست حذف قانون حق نسخه برداری هزاره دیجیتال (DCMA) هستند. سرقت ادبی یا میزبانی محتوای دزدی ادبی یا غیرقانونی می‌تواند شما را از لیست نتایج جستجو حذف کند. اگر مشکوک به درخواست تقاضای حذف DMCA علیه شما هستید، اعلان‌های کنسول جستجوی Google خود را بررسی کنید.

Sc: Schemes (طرح‌ها)

جستجوی بک‌لینک یکی از جنبه‌های اساسی سئو است، اما با دخالت پول، قوانین تغییر می‌کند. پرداخت برای لینک‌هایی که از ارزش ویژه لینک عبور می‌کنند، هم دستورالعمل‌های Google و Bing را نقض می‌کند و هم چنین انجام این کار می‌تواند عواقب ناگواری برای دید اولیه شما به همراه داشته باشد. که میتواند منجر به جریمه و یا پنالتی شدن شود.

جولی جویس، مدیر عملیات در Link Fish Media ، می‌گوید: “شما می‌توانید توسط Google مجازات (پنالتی شدن) یا ممنوع شوید، و هیچ یک از آنها وضعیت خوبی نیست.” “بسته به اینکه چقدر مشکل وجود دارد، ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد تا به همان جایی که بودید برگردید.”

برای اینکه واضح باشد، شما می‌توانید برای قراردادن بک‌لینک در وب‌سایت موجودیت دیگری پرداخت کنید (همانطور که در مورد تبلیغات مشاهده می‌شود) ، اما این لینک‌ها نمی‌توانند ارزش لینک را از بین ببرند. لینک‌های پرداخت شده باید با ویژگی لینک rel = “nofollow” یا rel = “sponsored” نشان داده شوند.

این برنامه‌ها فقط به خرید پیوندها محدود نمی‌شوند: خدمات ارسال مهمان در مقیاس بزرگ با لنگرهای پر از کلمه کلیدی، تبادل لینک، ارسال هرزنامه وبلاگ و سایر اقدامات غیرقانونی نیز ممکن است منجر به مجازات (پنالتی شدن) موتورهای جستجو شود. نمونه‌های بی‌شماری از بازاریابی مارک‌ها در تلاش برای دستکاری الگوریتم‌های جستجو با استفاده از این روش‌ها وجود دارد – حتی شامل خود گوگل. اگر تصمیم دارید قوانین Google را نادیده بگیرید، اگر گرفتار شوید، برای مجازات آماده باشید. برنامه‌هایی را که به شما می‌گویند لینک‌های پولی آنها غیر قابل‌شناسایی است، باور نکنید؛ چنین نیستند، خصوصاً وقتی که بسیاری از افراد سرد خلق توسط احمق‌هایی اداره می‌شوند.

اینکه رده شما به مرور بالا رود خیلی بهتر از آن است که از میانبر ها استفاده کنید و پس از مجازات دوباره راه خود را بروید.

برای اطلاعات بیشتر به بخش Link Building: Paid Links و SEO Spamming. مراجعه کنید.

Hi: Hiding (پنهان کردن و پنالتی شدن)

دارندگان سایت که کلمات کلیدی را در صفحات خود قرار می‌دهند نیز ممکن است سعی کنند با پنهان کردن متن، این کلمات را پنهان کنند. با انطباق رنگ قلم با پس زمینه، قراردادن متن در خارج از صفحه، کاهش اندازه قلم به صفر یا روش دیگر برای پنهان کردن، پنهان کردن متن نقض دستورالعمل‌های وب مستر Google است و می‌تواند منجر به مجازات و یا پنالتی شدن شود.

همچنین ممکن است لینک‌ها به‌گونه‌ای ساخته شوند که برای کاربران قابل‌مشاهده نباشند که ممکن است برخی از دارندگان سایت هنگام تلاش برای تصویب ارزش لینک، لینک‌های پرداخت شده را از چشم پنهان کنند.

پنهان کردن عناصر به هر دلیل، چیزی نیست که کاربران از آن بهره‌مند شوند و بعید است که SEO شما را بهبود بخشد.

با این حال، موردی از محتوای قابل ارتقا وجود دارد که هنگام تعامل کاربر با آن، خود را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، mousing از طریق لینک در مقاله ویکی‌پدیا ممکن است اطلاعات بیشتری را نشان دهد.

Iv: Intrusive (مزاحمت، مداخله و جریمه شدن)

اینکه آیا این مانع میانی است، بازدیدکنندگان را وادار به گذر از این موانع می‌کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این کار می‌تواند به تجربه کاربر و بازدید صفحه شما صدمه برساند و احتمالا جریمه و پنالتی شدن را برای سایت شما اتفاق بیافتد.

این نوع اقدامات نادرست اغلب در تلاش برای استخراج درآمد یا دستکاری معیارهای سایت به کار می‌روند. الگوریتم صفحه آرایش صفحه Google است که به‌عنوان به‌روزرسانی سنگین نیز شناخته می‌شود، برای رفع آنها ایجاد شده است.

اکنون میان برنامه‌ها بخشی مشترک از تجربه کاربر تلفن همراه هستند. در سال ۲۰۱۷ ، گوگل مجازات مزاحمت‌های بین راهی (میانی) تلفن همراه را برای جلوگیری از سوءاستفاده صاحبان سایت از چنین عناصری اجرا کرد.

اخیراً، Google دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو خود را برای پرداختن به این روند به روز کرده و بیان کرده است، “یک صفحه تبلیغاتی یا صفحه بینابینی با یک دکمه بستن واضح و آسان برای استفاده، خیلی حواس پرت کننده نیست (هرچند که زیاد تجربه مطلوبی برای کاربر نیست). با این حال، آگهی‌هایی که بستن آن‌ها دشوار بوده و با پایین رفتن صفحه، آنها نیز پایین می‌آیند، واقعاً باعث حواس پرتی می‌شود و استفاده از MC [محتوای اصلی] را دشوار می‌کند.

گوگل مجازات مزاحمت‌های بین راهی تلفن همراه را برای جلوگیری از سوءاستفاده صاحبان سایت از چنین عناصری اجرا کرد.

همه میان برنامه‌ها دارای مسئولیت نیستند. اگر با یک مسئولیت خاصی مورداستفاده قرار گیرند، میان برنامه‌های مربوط به تعهدات قانونی (مانند حریم خصوصی یا تأیید سن)، دیالوگ‌های ورود به سیستم و سایر آگهی‌هایی که “از فضای مناسبی روی صفحه استفاده می‌کنند و به راحتی قابل رد شدن هستند”، تحت تأثیر مجازات (پنالتی شدن) گوگل قرار نمی‌گیرند.

Dubut، مدیر ارشد برنامه Bing می‌گوید: «آیا CTR یک عامل مؤثر بر رده‌بندی است؟ آیا زمان حضور کاربر یک عامل مؤثر بر رده‌بندی است؟ ’و این باعث می‌شود برخی از افراد سعی کنند به طور مصنوعی زمانی را که مردم در صفحه می‌گذرانند افزایش دهند، اما به دلایل بد … در اصل، این یکی از راه‌های اصلی صرف اتلاف وقت کاربران است. گاهی اوقات، برخی از صفحات را مشاهده خواهیم کرد که قرار نیست محتوا را به طور کامل بارگیری کنند، سپس شما بر روی دکمه کلیک می‌کنید و می‌گوید، “اوه، یک ثانیه صبر کنید، زمان بارگیری محتوای ما” در حالی که فراخوانی پایگاه داده و ساخت محتوا حدود ۱۰ ثانیه طول می‌کشد.

این‌ها همه تاکتیک‌هایی هستند که به‌وضوح برای افزایش مصنوعی زمان حضور کاربر ایجاد شده‌اند. میزان این اقدامات به نظر بسیار کم به نظر می‌رسند؛ زیرا اتلاف وقت کاربر فقط به دلیل ایجاد سئوی شهری می‌باشد. اما همچنین، برای کاربران [موتور جستجو] ما مضر است؛ بنابراین، این چیزی است که ما قطعاً علیه آن توصیه می‌کنیم و اگر از آن سوءاستفاده کنید، حق اقدام را برای خود محفوظ می‌داریم.» (میتواند جریمه و یا پنالتی شدن برای سایت شما باشد)

فصل بعدی همین مطلب را بخوانید: فصل ۹: فرصت‌های نوظهور و در حال رشد در جستجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *