مقالات سئو و بهینه سازی

فصل ۱: انواع فاکتورهای سئوی موتور جستجو

چهار گروه عمده از این فاکتورها وجود دارند که تحت عنوان فاکتورهای سئوی موتور جستجو Search Engine Land هستند:

  • سئوی داخلی: محتوا، معماری سایت، HTML
  • سوی خارجی: اعتماد، لینک‌ها، کاربر
  • سموم (جرایم)
  • فرصت‌های نوظهور و در حال رشد در جستجو

عناصر موجود در هر گروه یا زیرگروه، فاکتورهایی هستند که اگر می‌خواهید میزان بازدید و رتبه‌بندی ارگانیک سایت خود را افزایش دهید، باید آنها را در نظر بگیرید. در گوشه سمت راست هر عنصر، مقداری وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا سنگینی یا اهمیت آن عنصر را درک کنید (هر چه عدد بیشتر باشد، عنصر محتوای بیشتری را حمل می‌کند). گروه‌های سئوی داخلی و خارجی هر کدام زیرگروه‌هایی دارند. هر فصل از این مقاله، جنبه خاصی از سئو را به شما نشان می‌دهد.

در رابطه با این موضوع بخوانید: چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید؟

فاکتورهای سئو (SEO) ای که به صورت ترکیبی کار می‌کنند

فاکتورهای سئو در فضای خالی (خلأ) وجود ندارند. عناوین بهینه‌سازی شده HTML، محتوای کم را جبران نمی‌کنند. اگر موتورهای جستجو نتوانند به‌آسانی صفحات شما را بگردانند، سرعت بسیار زیاد سایت کمکی به شما نخواهد کرد. به بیان ساده، داشتن چندین فاکتور مثبت می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد؛ اما فاکتورهای منفی می‌توانند این شانس را کاهش دهند.

فاکتورهای سئوی داخلی

فاکتورهای سئوی داخلی | انواع فاکتورهای سئوی موتور جستجو

فاکتورهای داخلی رتبه‌بندی جستجو کاملاً تحت کنترل ناشر هستند. این نیز شرایطی است که ایجاد تعادل در تأمین نیازهای مخاطبان امری مهم است. این کار به این نحوه انجام می‌شود که صفحات سایت خود را در موتور جستجو به صورت دوستانه نشان دهید. موضوع صفحه یا مقاله، عمق محتوای تحقیق، کلمات کلیدی استفاده شده و غیره، باید با توجه نیازهای مخاطبان خاصتان مورد استفاده قرار گیرند.

عناوین HTML، انکرتکست‌ها و موارد دیگر باید سرنخ‌هایی در مورد ارتباط محتوای شما، برای موتور جستجو و مخاطبان فراهم کنند. معماری سایت شما باید به موتورهای جستجو جهت هدایت سایت کمک کنند؛ همچنین باید به کاربران کمک کنند تا آنچه را که دنبال آن هستند، بیابند.

فاکتورهای سئوی خارجی

فاکتورهای سئوی خارجی | انواع فاکتورهای سئوی موتور جستجو

موتورهای جستجو فقط آنچه را که بر روی صفحه وب بوده و برای کاربران قابل مشاهده است، را ارزیابی نمی‌کنند. فاکتورهای رتبه‌بندی خارجی معمولاً خارج از کنترل مستقیم سازنده یا ناشر هستند. موتورهای جستجو اعتبار، کیفیت لینک‌های سایت، موقعیت جغرافیایی کاربر و بسیاری از عوامل دیگر را ارزیابی می‌کنند تا بهترین نتیجه را تحویل دهند. اگر چه که کنترل این فاکتورها در هر صفحه کار آسانی نیست، اما هنگام بهینه‌سازی سایت برای جستجو، این در نظر گرفته شوند.

سموم (Toxins)

اگر کار به درستی انجام گیرد، SEO به موتور جستجو و سایت به یک میزان فایده خواهد داشت. سئو به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا نتایج بهتری در اختیار کاربران قرار دهند. با این حال، برخی تکنیک‌های سئو وجود دارند که با هدف دستکاری سیگنال‌های رتبه‌بندی به منظور دریافت مزیت غیرمنصفانه نسبت به رقبا، مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این تکنیک‌ها می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. ما اسپم و تکنیک‌های «کلاه سیاه» را سموم می‌نامیم. استفاده از آنها می‌تواند باعث شود که صفحات شما جریمه دریافت کنند یا به طور کلی از نتایج جستجو برداشته شوند.

فرصت‌های نوظهور و در حال رشد

جستجوی صوتی، محلی، تصویری و ویدئویی دارای فصل مخصوصی برای خود در این مقاله هستند؛ زیرا روش‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند. هریک از این فرصت‌های در حال رشد ویژگی‌های خاص خود را دارند و هر یک فرصت‌های محدودی در اختیار برندها و ناشران قرار می‌دهند. با این حال آنها با یک یا چند عنصر اصلی در جدول تناوبی ما مطابقت دارند و به روش کاملاً جدیدی برای مشاهده سئو نیاز ندارند.

فصل بعدی همین مطلب را بخوانید: فصل ۲: عوامل موفقیت موتور جستجو و محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *