مقالات تبلیغات کلیکی

گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست و چطور کار می‌کند؟

یکی از سرویس های ارائه شده توسط شرکت گوگل، گوگل ادز (Google Ads) هست که قبل تر با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) شناخته میشد و این اجازه را به کاربر میدهد تا با پرداخت هزینه‌ای در صفحه جستجوی گوگل ظاهر شود.

احتمالا شما هم هنگام جستجو در گوگل با تبلیغاتی مواجه شده اید که کمی متفاوت تر از نتایج معمولی جستجو هستند. معمولا در کنار این نوع نتایج گوگل کلمه تبلیغ (ad) وجود دارد.

حال میخواهیم با هم ببینیم که این نوع نتایج چه هستند و چگونه کار میکنند. اینها در حقیقت تبلیغاتی هستند که با استفاده از پلتفرمی بنام گوگل ادز به نمایش در می‌آیند.

گوگل ادز (Google Ads) چطور کار می‌کند؟ | پرگاش

امروزه با توجه به محدودیتهایی که گوگل برای نمایش تبلیغات در سایت‌های فارسی‌زبان بوجود آورده، تبلیغ کردن در موتورهای جستجو در کشور ما بیشتر از پیش مورد توجه شرکت‌های داخلی قرار گرفته است.

تبلیغات به شکل بنر مختص شرکت‌هایی هست که از امکان ریتارگتینگ گوگل ادز استفاده میکنند. در این سرویس اگر کاربری وارد سایت شما شود توسط گوگل انتخاب شده و تبلیغات بنری در سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات كلیكی گوگل برای او نمایش داده می‌شوند.

گوگل ادوردز، سیستمیه که گوگل در جهت کمک به کاربر در بازاریابی محصولات یا خدماتی که کاربر ارائه میدهد در موتور جستجوی خود و وبسایتهای وابسته به گوگل توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادز متن تبلیغ در صفحه جستجوی گوگل برای جستجوهای (query)  مرتبط به نمایش در می‌آید.

این یک سیستم پرداخت به ازای هر کلیک (PPC یا Pay-per-click ) است. یعنی که شما میتوانید از طریق سرمایه گذاری برای یک سری عبارات مشخص شده جایگاه تبلیغ خود را مشخص کنید و تنها وقتی هزینه این تبلیغ را پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کند.

در این سیستم تبلیغ به شکل یک متن کوتاه ظاهر میشود که شامل دو عنوان، توضیحات و لینک URL ورود به سایت شماست. تبلیغ در جایی از صفحه نتایج جستجوی گوگل دیده میشود که شما می خواهید. به عنوان مثال پایین یا بالای صفحه اول جستجو.

معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجو ظاهر خواهند شد. شما میتوانید بر اساس مزایده خود، مکان ظاهر شدن تبلیغ را نیز مشخص کنید.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده 87 درصد از کاربران صفحات بعدی نتایج جستجوی گوگل را بررسی نکرده و نظر آنها معطوف به صفحات اول و دوم نتایج است.

علاوه بر این هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب میکند و کاربران بیشتری از سایر تبلیغ ها بر روی آن کلیک میکنند.

گوگل ادوردز این امکان را به شما می‌دهد تا برای کاربرانی تبلیغ کنید که در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود در گوگل فعال هستند و یکی از سریعترین و بهترین راه‌ها در جهت رسیدن به مخاطبان هدف شماست.

البته گوگل ادز از نظر هزینه نسبتاً پرهزینه میباشد، بهخصوص اگر در یک صنعتی فعالیت کنید که رقابت نزدیکی با افراد و شرکت های دیگر داشته باشید. ولی اگر یک کمپین ادوردز به شکل مناسبی طراحی شده باشد، میتوان گفت که این کمپین ارزش این را دارد که بر اساس آن سرمایه گذاری کرد

‎با توجه به تعداد بالای تبلیغ کنندگان در گوگل، تبلیغ شما همیشه در گوگل ادوردز نشان داده نمی‌شود. برای اینکه تبلیغ شما در گوگل به نمایش درآید، بایستی در مزایده شرکت کنید.

پیشنهاد شما برای هر کلیک (bid) در این مزایده شرکت داده می‌شود و هر چه بید بالاتری داشته باشید احتمال پیروزی شما در مزایده و برنده شدن تبلیغات‌تان بیشتر خواهد بود.

به جز بید، معیار دیگری با نام Quality Score نیز در پیروزی شما در مزایده دخیل است و همیشه بید بالاتر دلیل بر نمایش آگهی در رتبه بالاتر نیست.

‎تبلیغ در گوگل با سرویس گوگل ادوردز

به طور کلی تبلیغات کلیکی گوگل به این صورت انجام میگیرد که در ابتدا شما باید اکانت گوگل ادوردز خود را شارژ کرده و سپس کمپین‌های تبلیغاتی خود را پایه گذاری کنید و کلمات کلیدی تبلیغاتتان (کلماتی که با استفاده از آنها در جستجوی گوگل تبلیغ شما به نمایش در می‌آید) را تعیین کنید.

‎تبلیغ در گوگل با سرویس گوگل ادوردز | پرگاش

زمانیکه یک کاربر کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغات شما را جستجو کرده و تبلیغات شما شرایط لازم جهت نمایش را داشته باشد، تبلیغ شما برای وی نمایش داده می‌شود.

در صورتیکه کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت شما بشود، یک هزینه مشخص بابت کلیکی که کاربر کرده از اعتبار شما در حسابتان در گوگل ادوردز کسر می‌شود.

اگر کمپین‌های ادوردز به خوبی هدف گذاری و بهینه شده باشد و یک پیشنهاد CPC مناسب داشته باشد، میتواند تبلیغات متمرکز را به مخاطبین هدف خود نشان دهد و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) مثبتی را به وجود آورد.

با این وجود اگر کمپین‌ها هدفمند پایه گذاری نشده باشند، هزینه زیادی صرف کلیک می‌شود که هرگز تبدیل به لید نخواهند شد. این مطلب دلیلیه بر اینکه بیشتر مشاغل اشتباه کرده و وقتی را صرف برنامه ریزی برای کمپین‌هایی نمیکنند که به طور خاص افراد مناسب را هدف قرار داده و جذب کنند.

در مقالات بعدی تلاش خواهیم کرد تا اصطلاحات بکار رفته و رسیدن به صفحه اول گوگل با گوگل ادز را توضیح داده و شما را بیشتر با مفهوم تبلیغات در گوگل آشنا کنیم.

10 فکر در مورد “گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست و چطور کار می‌کند؟

  1. کیوان بهروزی گفت:

    سلام.این روش برای منی که سایت و استارتاپم نو پا هست ایا جواب میده؟ بودجه ما بسیار پایین هست و دوست داریم ورودی برای سایتمون بگیریم، ممنون میشم راهنمایی کنید.

  2. پرگاس گفت:

    سلام دوست عزیز، این روش برای همه کسب و کارها موثره، با هر بودجه ی که داشته باشید میتوانید شروع کنید، اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با تلفن 28428456-021 تماس بگیرید.
    همچنین خواندن این صفحه را توصیه میکنم:
    https://pergasco.com/adwords/

    1. فولاد قاسمخانی گفت:

      واقعا چقدر ساده و زیبا توضیح دادید.
      من اولش از ورود به دنیای وب سایت داشتن خیلی می ترسیدم، ولی چندین روزه با خوندن مقالات مفیدتون دیدم که خیلی ساده و هیجان انگیز هم هست.

  3. سجاد علیپور گفت:

    واقعا مقالاتتون جای تحسین داره. فقط می تونم بگم که عالی هستید.

  4. آریا مکائیل وند گفت:

    چقدر جالب، لطفا مقالات بیشتری در این زمینه بزارید. خیلی عالی بود. ممنون.

  5. عاشق گوگل گفت:

    عاشق این سرویس های گوگل هستم که واقعا کم نذاشتن و هر روز داره سرویس جدید تری میاد.

  6. دختر آتش گفت:

    من که چیزی نفهمیدم، یه زمانی یه وبلاگی داشتم اونا خاطرات و شعر می نوشتم. دیگه سئو مئو نمی دونم به چه دردی می خوره.

  7. شیوا سبحانی گفت:

    خیلی حال کردم انصافا با سایتتون.
    من خودم از سئو یکم سر در میارم، انصافا کارتون درسته.

  8. محبوبه شهباری گفت:

    سلام. من دنبال تبلیغات کلیکی بودم که به اینجا هدایت شدم. فعلا گوگل ادز برای من زوده، می خوام تبلیغات اینترنتی کم هزینه ایی رو شروع کنم.

  9. علی گفت:

    مطالب خیلی خوبی به اشتراک گذاشتین. به نظرم گوگل ادز یه راه خیلی موثر برای تبلیغات هست. برای اینکه تبلیغات جذاب و گیرایی داشته باشیم نیاز هست بنر گیف طراحی بشه تا تبلیغات رو به خوبی نمایش بده و در نهایت کاربران رو به صفحه مورد نظر هدایت کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *