آموزش باشگاه مشتریان

جذب مشتری بیشتر با 4 تکنیک مهم و راهبردی در روانشناسی

یکی از مهم‌ترین نرم افزارهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد باشگاه مشتریان هست که بر اساس اصول روانشناسی جذب مشتری طراحی شده است.

شما ممکنه همه وسایل و راه‌های ارتباطی برای به دست آوردن یک خریدار مناسب را داشته باشید اما اگر نتوانید او و رفتارهایش را تحلیل و بررسی کنید احتمال شکست بالایی خواهید داشت.

مشتری، واژه ای که در هر کسب و کاری بدون شک حرف اول و آخر را می زند. شما به عنوان صاحب یک مغازه کوچک لباس فروش و با به عنوان مدیر یک هلدینگ بسیار بزرگ هر دو به یک میزان وابسته به مشتریان خود هستید.

مشتری هدف شما هست و باید با جذب مشتری بیشتر بتوانید به شکلی مناسب از پتانسیل های موجود بهره ببرید. اما برای ارتباط گرفتن و جذب آنها علاوه بر سخت افزارهای مورد نیاز، برخی نرم افزارها مثل نرم افزار باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM نیز باید تهیه گردد.

چه کسی مسئول جذب مشتری است؟ | پرگاس

چه کسی مسئول جذب مشتری است؟

در هر اداره یا سازمانی که وابسته به مشتری باشد معمولاً تیمی متشکل از کارشناسان بازاریابی و بازرگانی باید حضور داشته باشند که علاوه بر تحلیل وضعیت مشتری و بازارهای موجود امکان برنامه ریزی برای جذب مشتری بالقوه را فراهم آورند.

این تیم ابزار آلات متنوعی در اختیار دارد که از طریق آنها می‌تواند به سادگی خریدار را جذب نماید. استفاده از مجلات و روزنامه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، وب سایت‌هایی که دارای بازدیدهای بالایی هستند و روش‌های دیگری که تیم‌های بازاریابی از آنها استفاده می‌کنند.

هدف نهایی تمام این برنامه ریزی‌ها و کارشناسی‌ها تنها به دست آوردن بازخورد روانی مناسب از مشتریان می‌باشد. شما برای جذب مشتری جدید باید برنامه‌هایی برای متقاعد سازی آنها پیاده کنید. برنامه‌هایی که ذهن و روح مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و او را وادار به خرید از شما نماید.

چه اصول روانشناسی در جذب مشتری اثرگذار است؟ | پرگاس

چه اصول روانشناسی در جذب مشتری اثرگذار می‌یاشد؟

استفاده از اصول و تکنیک‌های روانشناسی یکی از الزامات کمپین بازاریابی موفق محسوب می‌شود. شناخت صحیح مشتری و علایق او و استفاده از این شناخت در هدایت او به سمت خرید، هدف نهایی استفاده از این اصول است. از لحاظ روانشناسی ۴ روش اصلی برای بهبود روابط با مشتری و جذب مشتری آنها می‌تواند مفید باشد.

1- برای جلب مشتری، از ایده‌های احساسی استفاده کنید

بدون تردید کیفیت محصول یا خدمت می‌تواند برای جذب مشتری اهمیت بالایی داشته باشد اما گاهی اوقات بهتر هست به جای تمرکز بر روی کیفیت به مزایای محصول مورد نظر اشاره کنید. گاهی اوقات بیان مزیت‌ها می‌تواند در نگاه مشتری جلوه پر رنگ تری نسبت به خود محصول داشته باشد.

اینکه خدمت یا محصول مورد نظر چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد؟ یکی دیگر از استفاده‌های این روش تکیه کردن بر نقاط ضعف خودتان است. با این کار می‌توانید حس اعتماد را جلب نمایید و این یعنی موفقیت استراتژی مورد نظر شما که همان استفاده از ایده‌های احساسی می‌باشد.

2- رقابت با سایر رقبای و کسب و کارهای کوچک را متحول کنید

برای جلب مشتری، از ویژگی‌ها و برتری‌های محصولات خود نزد مشتریان سخن بگویید مواردی که می‌دانید نقطه قوت کار شما می‌باشد و دیگران از آن بی بهره هستند را بزرگ‌تر جلوه دهید با این کار به خریدار اجازه می‌دهید تا خودش در مورد شما و عملکرد و محصولی که ارائه می‌دهید قضاوت کند.

رقابت اگرچه در بازار کسب و کار امری ضروری تلقی می‌گردد اما آن چیزی اهمیت دارد نوع رقابت است. اگر شما همواره به دنبال بیان نقاط ضعف رقبای کوچک و بزرگ خود باشید نتیجه خوبی نخواهید گرفت. بر همین اساس بهتر هست برای رقابت با رقبا بر روی توانایی‌های خودتان تکیه کنید.

3- از القای حس انحصار به مشتری استفاده نمایید

برای جذب مشتری این حس را در مشتری ایجاد کنید که محصول یا خدمتی که از جانب دریافت می‌کند کاملاً انحصاری و مختص شما می‌باشد. با این کار خریدار را ترغیب می‌کنید تا آن کالای خاص را از شما دریافت کند.

به این کار نوعی انتقال حس انحصار در مشتریان می‌گویند و نتایج قابل قبولی در پی دارد. حسی که مشتری را به سمت خرید یک کالای انحصاری از شما هدایت می‌نماید.

4- برای جلب مشتری، حس عدم قطعیت به مشتری بدهید

اگر مشتری اطمینان داشته باشد که همیشه می‌تواند خدمات یکسانی از شما دریافت کند شاید خرید خود را به زمان دیگری موکول کرده و یا حتی در برخی موارد در طول زمان خرید خود را فراموش کند و جذب مشتری صورت نگیرد.

به همین سادگی ممکنه شما یک مشتری که کاملاً آمادگی دارد را از دست بدهید. برای این کار بهتر هست محدودیت‌های زمانی برای برخی از تخفیف‌ها و یا پیش فروش‌های خاص برای برخی از محصولات را در نظر بگیرید. در واقع با این کار شما روند تصمیم گیری برای خرید را در افراد تسریع نموده و می‌توانید فروش مناسب‌تری داشته باشید.

9 فکر در مورد “جذب مشتری بیشتر با 4 تکنیک مهم و راهبردی در روانشناسی

  1. پریسا دهقان فر گفت:

    سلام مطلب مفیدی بود ممنون.
    من یکبار دوره سئو رو بطور کامل رفتم ولی الان برای رسیدن به صفحه اول گوگل مشکل دارم و بعد از 5ماه فعالیت هنوز کلمه کلیدی از صفحه 3 بالاتر نیومده.
    میخوام از رپورتاژ استفاده کنم. سوالی که دارم اینه که ایا میتونم یه متن رو به عنوان رپورتاژ به چند سایت بدم تا همزمان منتشر شه یا باید متن ها متفاوت باشه؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، اگر صفحه 3 گوگل هستید باید روی لینک سازی داخلی تون بیشتر کار کنید و برای زیپورتاژ کمی دست نگه دارید.
      برای ریپورتاژ بهتره مطالب کپی و شبیه هم نباشه ، باید مطالب طبیعی جلو کنن

  2. شکراللهی گفت:

    بسیار متشکرم از سایت خوبتون. همه مقالاتتون مفید و کاربردی هستن. امروز تعطیل بود و شاید باورتون نشه، ساعت ها نشسته بودم و داشتم از این اطلاعات مفید استفاده می کردم.

  3. سید قاسم سوادکوهی گفت:

    واقعا ایده های احساسی فوق العاده ست، من تجربه ش کردم، مشتری همیشه تحت تاثیر عواطف احساسی خودش قرار می گیره و خیلی راحت میشه همیشه از این طریق،مشتری رو به خود جذب کنی.

  4. رحمان کشاورز گفت:

    خیلی مقاله جذاب و فوق العاده ای بود. این تلقین حس ها به مشتری می تونه خیلی تاثیر گذار باشه. واقعا سایت خوب و آموزنده ایی دارید.

  5. شاهین نادری گفت:

    خیلی مقاله خوبی بود، لذت بردم و دستتون هم درد نکنه، من خیلی به رضایت مشتریانم اهمیت میدم.

  6. منیره شادزیست گفت:

    خیلی مقالات خوبی دارین. احسنت. بازم به سایتتون سر میزنم.

  7. نقطه چین گفت:

    خیلی روشهای خوبی رو توضیح دادید عالی بود. پیج انیستاتون هم بی نظیره، اما کاش ویدیو هم بیشتر بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *