آموزش باشگاه مشتریان

موفقیت در فروش: چگونه مشتریان را به خرید کالا و خدمات تشویق کنیم؟

موفقیت در فروش زمانی روی می‌دهد که شما بتوانید فروشی خاطره انگیز برای مشتریان رقم بزنید. فروش خاطره انگیز میتواند مشتری را به مشتری وفادار برای شما تبدیل نماید؛

چگونه می‌توان موفقیت در فروش را تضمین کنیم؟

آنچه در فرایند موفقیت در فروش اهمیت دارد نوع برخورد شما با مشتری است. از مذاکرات اولیه تا معرفی محصول و مزایا و معایب آن و نحوه برجسته سازی ویژگی ها در مقایسه با رقبا و در نهایت هدایت به سمت فروش کالا همه به صورت زنجیر وار به هم متصل بوده و میتواند فرایند فروش را به درستی شکل دهد.

روش‌های اثرگذاری بر مشتری راز موفقیت در فروش

برای اینکه مذاکرات شما برای مشتری تاثیرگذار باشد میتوانید از برخی از روشهای زیر استفاده نمایید.

1- آغاز یک مذاکره مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش آن است

اولین برخورد یک عامل مهم موفقیت در فروش، همواره به عنوان ماندگارترین برخورد در خاطره‌ها باقی می‌ماند. پس باید سعی کنید شروعی به یادماندنی داشته باشید. استفاده از حرکات تند و ناگهانی و یا صحبت کردن با صدای بلند به معنای جذابیت و ماندگاری نیست.

سعی کنید لحن صدا و نوع برخورد شما خاص باشد. جملات و عباراتی که استفاده می‌کنید باید به شکلی ویژه شما را متمایز از سایرین نشان دهد.

اشتیاقی که شما به محصول و خدمات خود دارید به سادگی به مشتری منتقل می‌شود. پس سعی کنید هیجان و اشتیاق خود را نشان دهید. بسته به زمانی که در اختیار دارید مذاکرات را پیش ببرید اگر فرصت شما کوتاه است باید بحث‌های حاشیه‌ای را کوتاه نموده و مذاکرات را سریع‌تر به سمت فروش هدایت کنید.

روش‌های اثرگذاری بر مشتری راز موفقیت در فروش | پرگاس

یکی از اثرگذارترین روش‌های موفقیت در فروش و برای ایجاد مشتری بالقوه، استفاده از نام او در فرایند مذاکره است. سعی کنید در طول صحبت‌هایتان چندین بار نام مشتری را بر زبان آورده و او را ابا استفاده از نام خودش خطاب قرار دهید. این کار باعث ایجاد یک رابطه عاطفی قوی میان شما و مشتری می‌گردد که می‌توانید از این حس برای متقاعد نمودن مشتری بهره ببرید.

به طور کلی متمایز بودن یعنی استفاده از روش‌هایی که دیگران کمتر استفاده می‌کنند و بیان عباراتی که کمتر به گوش مشتری خورده باشد. متمایز باشید و موفقیت در فروش خود را تضمین کنید.

2- تکرار برخی از ویژگی‌های خاص

یکی از روش‌های مورد استفاده در افزایش میزان فروش و موفقیت در فروش (جلب توجه مشتریان) موضوع تکرار برخی از ویژگی‌های خاص است. تکرار کردن برخی از مزایا باعث می‌شود مشتری به شکل ناخودآگاه تمایل به پذیرفتن آنها داشته باشد. برای اینکه این کار بهتر اثرگذار باشد توصیه می‌شود پیش‌تر از مشتری شناخت کافی به دست آورید.

وقتی بتوانید نیاز مشتری را به خوبی شناسایی کنید با هدف قرار دادن این نیازها و تکرار عباراتی که نشان می‌دهد کالا یا خدمات شما قابلیت رفع آن نیاز را دارد می‌توانید مشتری را به خرید آن محصول یا خدمات ویژه ترغیب نمایید، در نتیجه موفقیت در فروش را رقم بزنید.

گاهی اوقات برخی از مشتریان نمی‌توانند خواسته‌های خود را به خوبی مطرح کنند و یا اینکه دقیق نمی‌دانند چه نیازهایی دارند. اینجا وظیفه شماست که خودتان را با این شرایط هماهنگ کنید. به دنبال راه حل‌هایی برای شناخت بهتر مشتری باشید.

اگر فکر می‌کنید پرسیدن برخی سوالات تکمیلی این روند را تسریع می‌نماید پس دست به کار شوید و از قبل سوالاتی را در این زمینه آماده نمایید.

3- خلاقیت را در خود تقویت کنید

نیازی نیست الزاماً محصولی خاص داشته باشید تا تبلیغات خاص برای آن در نظر بگیرید. کافیست محصول معمولی خودتان را با خلاقیت به نمایش بگذارید. روش‌های خلاقانه بسیاری که منجر به موفقیت در فروش می‌شود، برای کمپین بازاریابی و تبلیغات وجود دارد که علاوه بر نشان دادن ویژگی‌های محصول شما، آن را در خاطر مشتریان ماندگار می‌نماید.

ماندگاری یک محصول در ذهن مشتری می‌تواند موجب گردد تا در اولین فرصتی که مشتری تصمیم به خرید گرفت به سراغ آن محصول ویژه برود.

4- تجربه‌های جدید را با مشتریان رقم بزنید

معمولاً فروشندگی به معرفی کالا و فروش آن به مشتری خلاصه می‌شود اما این روش دیگر قدیمی شده است و موفقیت در فروش را تضمین نمی‌کند. شما باید امکاناتی را فراهم کنید تا تجربیات مشترکی از ارزیابی محصول و خدمات برای مشتریان فراهم آورید.

اگر یک مشتری پیش از خرید محصول یا خدمات تجربه استفاده از آن و یا ارزیابی آن را داشته باشد بدون ترس و با اطمینان قلبی خرید خود را انجام می‌دهد و در دفعات بعدی نیز به همین شکل برای تکرار این تجربه به سراغ شما خواهد آمد.

برای موفقیت در فروش: کافی است مشتری را عضو باشگاه مشتریان تان کنید | پرگاس

5- فروش خاطره انگیز

حال که مشتری با استفاده از روش‌های بالا آمادگی خرید محصول یا خدمات شما را پیدا کرده است نوبت به آن رسیده که عملیات فروش را تکمیل نمایید. پایان عملیات فروش همانند آغاز باید خاطره انگیز باشد تا موفقیت در فروش برای شما قطعی شود. باید بتوانید مشتری را در همان انتهای کار برای خریدهای بعدی آماده کنید.

کافی است مشتری را عضو باشگاه مشتریان تان کنید و با ارائه خدمات پس از فروش و ایجاد احساس اعتماد و حس رضایتمندی در ذهن افراد، مشتری را برای خریدهای بعدی بدون تردید نگاه دارید که مجموعه شما را جزو بهترین‌های او باشد، این را بدانید که موفقیت در فروش یک تجربه شرین برای شما و مشتری شماست.

این مورد را در نظر داشته باشید که بعد از اینکه مشتری از شما خرید کرد، نگهداشت مشتری و جلوگیری از بوجود آمدن مشتریان ناراضی را در دستور کار مجموعه تان و نیروهای فروش قرار دهید.

9 فکر در مورد “موفقیت در فروش: چگونه مشتریان را به خرید کالا و خدمات تشویق کنیم؟

  1. طاهره گیلانی گفت:

    سلام.
    واقعا بهترین سایت براب من یکی هستید.
    همه مقالاتتون کاربردی و مفید هستن.
    ممنون

  2. لیلا نیک روش گفت:

    این دقیقا مشکل سایت من هست،روزانه کلی ورودی از گوگل داریم اما هیچ کدومشون به خرید تبدیل نمیشن و نرخ تبدیل سایتم میشه گفت صفر درصده.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست برای اطلاعات بیشتر با شماره 28428456 تماس بگیرید

  3. عصمت الهی پور گفت:

    سلام، خیلی عالی بود، پلاگین و افزونه هایی که در وردپرس به این موضوع می تونن کمک کنن رو هم معرفی کنید.

    1. داوود مهارت گفت:

      من پلاگینی می خوام برای نشون دادن کاربران برار و فعال سایت، ممکنه به من همچین پلاگینی رو معرفی کنید

      1. پرگاس گفت:

        سلام دوست عزیز، امکان معرفی پلاگین رو نداریم

  4. مریم میرزاقاسمی گفت:

    من تعریف از خود نباشه این کار رو خیلی خوب بلدم. درسته کارم انلاین و وب سایت نیست اما بازاریابی بیمه عمر انجام می دم که کارم رو خوب بلدم.

  5. عادل شایگان گفت:

    تشویق مشتریان به خرید یک تکنیک و یک ترفنده که میشه خیلی تخصصی به این حوزه پرداخت.

  6. نیلوفر صادقی گفت:

    بچه ها ، روشهای خیلی جالب و خلاقانه ای برای جدب مشتری بسته به نوع کسب و کار و محصول وجود داره که می تونید اونها رو پیدا کنید و ازش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *