آموزش باشگاه مشتریان, مقالات کسب و کار

نرم افزار فروشگاهی چیست؟ و چه تاثیری بر افزایش فروش دارد؟

گسترش و نفوذ تکنولوژی در سبک زندگی جوامع بشری، یکی از راههای کنترل نیازهای جمعیت دنیا میباشد. نرم افزار فروشگاهی را به عنوان یکی از همین تکنولوژی‌های نوین میتوان معرفی کرد که در کسب و کار فروشگاهی باعث بهبود فرایندها شده است.

در واقع دیگر شیوه‌های سنتی مدیریت داده‌ها، حسابداری، مدیریت سفارشات و خرید و فروشها و پرداخت‌ها پاسخگو و کافی نمیباشند. در عصر امروز که به دنیای دیجیتال نیز معروف است نرم افزار حسابداری فروشگاهی به صورت گسترده ای در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. دلایل این پذیرش و محبوبیت را میتوان پیشرفت سخت افزارها، نرم افزارها، مدل های کسب و کار و فن آوری اطلاعات داده ها بیان نمود که نیاز به چنین نرم افزاری را برای صاحبان فروشگاه‌ها ضروری کرده است.

افزایش جمعیت جهان و نیاز به گسترش کسب و کارها برای رفع نیازها و اشتغال زایی باعث بزرگ تر شدن دنیای تجارت و فعالیت‌های اقتصاد شده و بازار کسب و کار را از حالت سنتی و کوچک به تشکل‌ها، شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ تبدیل کرده که این رشد نیازمند به کارگیری سیستمی برای مدیریت کلیه بخش‌ها و فرایندهای بنگاه‌های اقتصادی میباشد.

نرم افزار فروشگاهی چیست؟ | پرگاس

نرم افزار فروشگاهی چیست؟

نرم‌افزار فروشگاهی را میتوان برنامه ای نرم افزاری یا مجموعه ای یکپارچه از برنامه‌های کاربردی معرفی کرد که در کسب و کار صاحبان فروشگاه ها جهت مدیریت سفارش ها، مدیریت فروش و خریدها و … به کار می رود. با استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی گزارش هایی بر پایه ی اطلاعات فروش در دسترس مدیران فروشگاه ها قرار می گیرد که به منظور بهبود کسب و کار، سفارشات و فروش محصولات، بر آن اساس تصمیمات کاربردی و موثر اتخاذ میگردد.

افزایش میزان خرید و فروشها، تعداد زیاد فاکتورها، تغییر در قیمت‌ها و هزینه‌ها و به طور کلی حجم زیاد فعالیت‌ها همگی بیانگر نیاز به سیستمی دقیق جهت گزارش گیری از فرایندها و ثبت و نگهداری آنها میباشد. با این حجم از فعالیت‌ها، مدیر فروشگاه دیگر نمیتواند به تنهایی و به شیوه سنتی امور مربوط به حساب‌ها و گزارشات هفتگی یا ماهانه را با همان امکانات قدیم که نهایتا یک ماشین حساب میباشد، به خوبی پیش ببرد. تکیه به ابزار و روشهای سنتی حتی ممکن است باعث بروز اشتباهات و خطاهای محاسباتی بزرگ و سنگینی شود.

ویژگی‌های نرم افزار فروشگاهی | پرگاس

ویژگی‌های نرم افزار فروشگاهی

نرم‌افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی در مدیریت زمان و افزایش سرعت فعالیت‌ها و حتی به نوعی آسان تر نمودن امور کمک شایانی میکند. استفاده از نرم افزارهای فروشگاهی برای حسابداری، به شما در بهبود فرایندهای بخش حسابداری به دلیل صرفه جویی در زمان، راحتی در تهیه گزارشات، دقت بالاتر، خطای کم تر و محاسبه دقیق مالیات و امکان به روز رسانی خودکار کمک شایانی خواهد کرد.

در کسب و کار فروشگاهی هر روزه مشتریانی با سفارشات کم یا زیاد به شما مراجعه میکنند که حجم این سفارشات ممکن است بسیار زیاد باشد، در این وضعیت مدیریت حجم بالای فاکتور و سفارشات و عدد و رقم‌ها میتواند موجب بروز خطا شود.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی کمک میکند اطلاعات دقیقی از تعداد کالاهای خریداری شده، تعداد سفارشات، موجودی انبار، ورود و خروج کالاها و در کل گزارشات هفتگی، ماهانه یا سالیانه در اختیار شما قرار گیرد. یکی از محاسن نرم افزار حسابداری فروشگاهی امکان اتصال دستگاه بارکد خوان به آن میباشد که به جستجوی کالای برای ثبت در فاکتور سرعت بخشیده و از طرفی شمارش اجناس یکسان و مشابه را راحت تر میکند.

بسته به بزرگی یا کوچکی کسب و کار و اینکه فروشگاه مورد نظر با چه تعداد مشتری و چه میزان سفارش مواجه میباشد، میتوان از نرم افزار متناسب با آن که به خوبی پاسخگوی نیازها باشد استفاده نمود. توجه داشته باشید در صورت برنامه ریزی برای گسترش فروشگاه، نرم افزار که امکان هماهنگی با تغییرات و گسترش فعالیتتان را دارا میباشد، تهیه نمایید.

صندوق فروش، نرم افزار پر طرفدار فروشگاهی | پرگاس

صندوق فروش، نرم افزار پر طرفدار فروشگاهی

نرم افزار فروشگاهی (صندوق مکانیزه) یا صندوق فروش نوعی نرم افزار است که در بهبود وضعیت فرایندهای مربوط به فروشگاه نقش کاملا موثری داشته که دلیل این تاثیر مثبت را میتوان انتقال سریع در یک ثبت نقدی به سیستم اعتباری دانست که باعث تسریع فرایند فروش میشود. به راحتی و بر اساس گزارش‌های سیستم پوز فروش، میزان و نحوه فروش بررسی میشود که بر همان اساس میتوان خرید را تنظیم کرد.

به کمک نرم افزار حسابداری میتوان با بررسی گزارش فروش برای هر تاریخ مشخص، خرید فصلی را مشخص نمود. امکان قیمت گذاری گروهی برای کالاهایی که شامل تخفیف شده اند نیز از مزیت‌های دیگر نرم افزارهای فروشگاهی به شمار میآید.

یکی از نکات مهم در زمان انتخاب و خریداری نرم افزار مناسب توجه به دارا بودن پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن است زیرا مطمئنا در آینده سوالاتی برای شما مطرح خواهدشد و یا ممکن است مشکلاتی پیش آید که نیاز به رفع آن در سریع ترین زمان ممکن است نرم افزار حسابداری خود را از شرکتی تهیه نمایید که در هنگام نصب و راه اندازی نرم افزار آموزش‌های لازم به صورت کامل داده شود و در زمان نیاز به بروزرسانی نیز پشتیبانی لازم صورت پذیرد.

9 فکر در مورد “نرم افزار فروشگاهی چیست؟ و چه تاثیری بر افزایش فروش دارد؟

  1. پیشوا رحمانی گفت:

    من سر درگمشدم،بعضی از سایتها هیچ کار خاصی از لحاظ سئو انجام نمیدن، اما فروششون بی نظیره، یعنی سئو و محتوای سایتشون داره توسط خود کاربرانشون رقم می خوره، فقط چون محتوا شون بی نظیره.

  2. کیوان کیانی گفت:

    هر چقدر برای پیشبرد و رشد و بهبود کسب و کارم مطالعه بکنم، کمه، خدارو شکر، مقالات سایت شما هم خیلی به اطلاعاتم افزود و جا داره بابت تک تک مقالاتتون، ازتون تشکر کنم.

  3. عباس مشهدی گفت:

    سلام، واقعا متشکرم از اینکه این برنامه رو با من آشنا کردید. خیلی استفاده کردم، این دفعه گفتم برای تشکر از شما کامنت بزارم.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، ممنونیم از شما

  4. سپیده کرم زاده گفت:

    خیلی دوست دارم فروش سایتم چند برابر بشه، یعنی اگر این اتفاق بیوفته کلا زندگیک از این رو به این رو میشه.

  5. ایمان همسایه گفت:

    سلام. من این نرم افزار رو از شما و سایت پرگاس می تونم تهیه کنم درسته؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر با شماره ۲۸۴۲۸۴۵۶ تماس بگیرید

  6. قاسم رسولیان گفت:

    این نرم افزار، ویدیوی آموزشی هم داره؟
    من احساس می کنم که کم کم به این برنامه نیاز دارم.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، خیر متاسفانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *