مقالات طراحی سایت

مهم‌ترین پایه و اصول طراحی سایت

اگر به دنبال طراحی سایت و شناخت اصول طراحی هستید، درست انتخاب کرده اید. اگر می‌خواهید یک وب سایت حرفه‌ای طراحی کنید، ابتدا باید با اصول طراحی سایت آشنا شوید. پیشرفت علم، یک تلنگری مناسب برای ارتقا سطح دانش بشر و همچنین تمامی فعالیت‌ها و فرآیندهای کاری اوست.

فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی همگی نتیجه این پیشرفت هستند که می‌توانید از این طریق درباره اصول طراحی اطلاعات کسب نمایید. طراحی، یک نوع حرفه و شغل ایده‌آل برای برنامه نویسان است که برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی از آن استفاده می‌شود.

همین حالا، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به‌صورت آنلاین یک طراح حرفه‌ای شوید. بی‌شک می‌دانید که برای انجام هرکاری نیاز به اصول و قوانین خاصی می‌باشد که موجب بهتر شدن کیفیت و روند کار خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با اصول طراحی سایت عالی، مزایای استفاده از آن و حتی هدف از طراحی سایت را بیان کنیم.

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

سایت‌ها بستری مناسب جهت انجام تبلیغات یا دادن آگاهی به مخاطبان می‌باشند، حال این اطلاعات می‌تواند شامل:

  • اطلاعات کامل از کسب و کارها
  • نحوه تماس با صاحبان مشاغل
  • امکان انجام مقایسه کیفیت و قیمت در صورت مطالعه اطلاعات چندین شرکت
  • تبلیغ کردن کسب و کار و محصولات متنوع
  • اطلاعات کامل درباره شرکت و محصولات آن
  • خرید و فروش آنلاین
  • ویترین کسب و کار شما

اصول طراحی سایت چیست؟

طراحی وب سایت به صورت تخصصی با چشم اندازهای استراتژیک نیاز به رعایت اصول و قواعد دارد. رعایت این اصول، باعث می‌شود تا شما در ایجاد کسب و کارتان موفق‌تر و یک قدم جلوتر از رقیبان خود باشید.

وب سایت‌ها، ارتباط بیشتری میان مشتریان و سازمان مورد نظر ایجاد می‌کنند و باعث ایجاد تعاملی مناسب برای رسیدن به عملکرد مورد نظر صاحبان مشاغل می‌شوند.

اصول طراحی سایت عبارت است از:

با جاوا اسکریپت آشنا شوید:

جاوا اسکریپت، به عنوان یک نوع زبان برنامه‌نویسی در وب می‌تواند کدهای HTML و CSS را تغییر دهد.

از جاوا اسکریپت، برای افزودن هرگونه انیمیشن و تحرک به عناصر صفحه استفاده می‌کنند. این زبان، برای برنامه‌های مبتنی بر وب و مرورگرهای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آموزش سی‌اس‌اس (CSS):

سی‌اس‌اس، روشی مناسب برای نمایش چیدمان و ظاهر صفحات وب است. زمانی که شما مکانی در صفحه وب را مشخص کردید، می‌توانید با کدهای ساده در سی‌اس‌اس نوع قلم، اندازه، رنگ، تصویر و در کل ظاهر آن مکان را تعیین کنید.

آموزش اچ‌تی‌ام‌ال (HTML):

اولین، آسان‌ترین، و پرکاربردترین زبان برای طراحی وب، اچ‌تی‌ام‌ال است که زبان برنامه‌نویسی محسوب نمی‌شود. این زبان نشانه‌گذاری فرامتنی، یک زبان نشانه‌گذاری یا استاندارد طراحی وب است.

بخش‌های مختلفی که توسط اجزایی به نام تگ از هم جدا شده‌اند، دارای کاربرد و خواصی هستند. این تگ‌ها به مرورگر اعلام می‌کنند که هر بخش از صفحه چه نوع عنصری است و باید به چه صورت نمایش داده شود.

یادگیری طراحی بصری:

طراحی بصری، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در برندسازی کسب‌وکار و اصول طراحی سایت است. طراحی بصری را می‌توان حتی به عنوان ابزار کاربردی در دنیای کسب‌وکار دانست که باعث تداعی تصویری خاص در ذهن کاربران می‌شود.

شرکت‌ها با بکارگیری این ابزار قدرتمند به راحتی از سایر رقبای خود سبقت می‌گیرند. طراحی بصری، باعث انتقال صحیح پیام سازمان به کاربران می‌شود و همچنین اعتماد کاربران را به سادگی جذب می‌کند.

افزایش اعتبار در محیط کسب‌وکار و افزایش حس وفاداری و شناخت کاربران به برند نیز از دیگر ویژگی هویت بصری است.

یادگیری یو ایکس (UX) یا تجربه کاربری:

یو ایکس رایتینگ، ابزاری جهت طراحی و خلق واژگان و جملات و میکروکپی‌هایی است که کاربر را در مسیر درست نگه می‌دارد. با یو ایکس رایتینگ نویسنده با دقت و احتیاط بیشتر کلمات و جملات را انتخاب می‌کند.

این نویسنده تجربه کاربری، بر اصول نویسندگی تسلط دارد و علی‌رغم نگارش و ویرایش، به سئو، برندسازی، تحقیق و پژوهش کاربران محصول نیز آشنا است و برای انتخاب محصول شما را راهنمایی می‌کند.

یو ایکس رایتر، منو، متن کلیدهای درون محصول، یادداشت‌های راهنما و پیام‌ها خطاها، تاییدها و اعلان‌ها را می‌نویسد.

با سئو، بازاریابی دیجیتالی و رسانه‌های اجتماعی آشنا شوید:

مهارت سئو همان بهینه‌سازی موتور جست‌وجو است که رتبه مقاله و سایت شما را افزایش می‌دهد.

اما بازاریابی دیجیتالی و رسانه‌های اجتماعی که بیشتر مناسب فروشنده‌ها است از دیگر اصول طراحی سایت هستند.

استفاده وب سایت‌ها چه مزایایی دارند؟

وب سایت‌ راه بی‌نظیری است برای جلب مشتری بیشتر. با استفاده از این پل ارتباطی خود را به جامعه بزرگتری از کاربران معرفی خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید. قصد داریم برخی از مهم‌ترین پایه و اصول طراحی سایت حرفه‌ای را با شما درمیان بگذاریم.

استفاده همگانی از وب سایت‌:

گسترش علم تکنولوژی و فراگیر بودن آن، امکان دسترسی تمامی افراد جهان را به شبکه‌های مجازی مهیا نموده است. تمامی افراد از هر قشری حتی با اندک سوادی که دارند می‌توانند از وب سایت‌ استفاده نمایند.

خود شما، بی‌شک برای خرید هر محصولی ابتدا داخل گوگل درباره مشخصات، قیمت و کیفیت آن سرچ می‌کنید.

افزایش سطح اطلاعات عمومی:

هنگامی که شما درباره یک کلمه، جمله و یا هر محصولی آگاهی ندارید سریعاً به گوگل مراجعه کرده و درباره آن در کوتاه‌ترین زمان اطلاعات کسب می‌کنید.

البته بسیاری از مردم صرفاً به جهت افزایش سطح اطلاعات عمومی تنها به مطالعه در هر زمینه‌ای می‌پردازند.

افزایش سطح اعتبار:

وب سایت‌ها، در واقع همان آدرس صاحبان مشاغل در فضایی دیگر هستند که موجب دسترسی راحت کاربران می‌شوند. وقتی سخن از شرکت یا تولیدی می‌شود و درباره محصولات آن صحبت می‌کنند، مخاطب سریعاً داخل گوگل به جست‌وجوی آن می‌پردازد.

پس شرکت‌های بزرگ و مطرح معمولاً در فضای مجازی نیز به کسب‌وکار می‌پردازند. شهرت هر شرکت یا ارگانی به اعتبار آن است؛ پس با ارائه خدمات بهتر و راحت‌تر صاحب اعتبار شده و به سرعت پیشرفت کنید.

افزایش سرعت خرید و سطح فروش شرکت‌ها:

این روزها، باوجود بیماری کرونا و البته مشغله‌های زیادی که افراد دارند کمتر کسی وقت خود را جهت خرید در بازار شهر می‌گذراند. بازار آنلاین، یک بستر مناسب جهت انجام خرید مقرون‌بصرفه است که می‌تواند به خرید شما سرعت ببخشد. از طرفی در اینصورت مشتریان حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

توجه کنید، برای داشتن وب سایت نیاز به هزینه زیادی ندارید؛ اما در صورت داشتن وب سایت به سرعت پیشرفت می‌کنید و سود شما افزایش می‌یابد. اما آشنایی با اصول طراحی سایت را نیز فراموش نکنید.

گستردگی تبلیغات:

امروزه کم‌تر کسی پیدا می‌شود که با فضای مجازی و شبکه‌های اجتمایی آشنایی نداشته باشد. پس با این همه پیشرفت و فراگیر بودن اینترنت، قطعاً مخاطبان درباره خرید هر محصول و یا انجام هر نوع خدماتی سری به گوگل می‌زنند.

معمولاً کاربران از بین جست‌وجوهای خود چندین مورد پیشنهادی اول را مطالعه می‌کنند که این امتیاز و رتبه گرفتن نیز به نحوه تولید محتوای سایت شما یا اعتبار شرکت مربوطه بستگی دارد.

در آخر

طراحی سایت، یک روش مدرن و کاملاً کارآمد جهت رونق بخشیدن به کسب‌وکار شماست. این روش امروزه یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات جهت رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان خواهد بود.

اما برای طراحی وب سایت‌ ابتدا باید با اصول طراحی سایت آشنا شد، تا بهترین کیفیت را بتوان به مشتری ارائه نمود. رعایت اصول طراحی، یکی از مهم‌ترین خدمات طراحان سایت است. از طرفی رعایت مهم‌ترین پایه و اصول طراحی سایت نیز به وب سایت‌ شما اعتبار می‌بخشد.

8 فکر در مورد “مهم‌ترین پایه و اصول طراحی سایت

  1. کیوان عباسی گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. ببخشین به تازگی یه سایت راه اندازی کردم که در ابتدا وقتی اسمش رو سرچ میکردم گوگل برام نمیاورد. سایت رو تو گوگل وبمستر ثبت کردم این مشکل حل شد. ولی فقط وقتی بصورت انگلیسی سرچ میکنم گوگل میشناسه. اما هنوز وقتی بصورت فارسی اسم سایت رو سرچ میکنم برام نمیاره.مشکلش چیه؟ اگه راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، از تگ Meta Title Tags استقاده کنید و نام فارسی سایت رو هم درج کنید

  2. کاظم چوپانی گفت:

    سلام،من چندین سال پیش دادم یه آشنا یه سایت وردپرسی فروشگاهی برامون طراحی و آماده کردند و بحث پشتیبانی رو همیشه سپردیم به آدمای مختلف، دوست داریم یک شرکت متعهد اولا یه دستی به سایت بکشه و عیب و ایراداتش رو برطرف کنه و پشتیبانیش رو هم بر عهده بگیرن.

  3. ناشناس گفت:

    سلام.من اهل کامنت گذاشتن برای هیچ سایتی نیستم، اما واقعا دلم نیومد که تشکر نکنم. دستتون از هر بابت درد نکنه.

  4. شاهد منصوری گفت:

    یک ماه پیش سایت رو از شما تحویل گرفتیم، واقعا دستتون درد نکنه، ما اصلا مپ رو نخواسته بودیم، اما شما اون رو هم به صفحات هر محصول که مکان و آدرس داره هم اضافه کردید. متشکرم.

  5. قادر رستگار گفت:

    سلام، من خیلی کم پیش میاد که توی سایتی نظر بزارم، اما انصافا این مقالاتتون خیلی به من و کسب و کارم کمک کرده، خواستم ازتون تشکر کنم.

  6. شوان اندامی گفت:

    برای طراحی سایت بچه ها برید کلی تحقیق کنید،سایتهای مشابه کسب و کار خودتون رو بالا پایین کنید، بعدا هی نرید پشیمون بشید از چیزی که در خواست دادید.

  7. عبدالله خاویار گفت:

    سایتتون فوق العاده ست، میحواستم یه سایت برای کسبو کارم طراحی کنم که دوستم شما رو توی انیستا به من معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *