مقالات طراحی سایت, مقالات کسب و کار

کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی

در حال حاضر اکثر خرید و فروش‌­ها در همه مشاغل از طریق اینترنت و از راه دور انجام می­‌شود. مشتری پس از جست­‌وجو در اینترنت و یافتن محصول مورد نظر، وارد سایت فروشگاهی شده و سفارش خود را به سادگی ثبت می‌­کند.

به همین دلیل اغلب فروشنده­‌ها برای فروش محصولات خود به دنبال سایت­‌های فروشگاهی می­‌روند. بنابراین کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی جایگاه مهمی نزد طراحان سایت پیدا کرده است.

مزایای کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی

جامعه هدف گسترده

سایت­‌های فروشگاهی بر اساس نوع فروشنده به دو دسته کلی تقسیم می­شوند:

دسته اول مربوط به فروشندگان اصلی و بدون واسطه است. مثلاً سایت فروش محصولات ایران خودرو را در نظر بگیرید. شرکت ایران خودرو محصولات تولیدی خود را توسط سایت فروشگاهی خودش می‌­فروشد.

دسته دوم مربوط به شرکت­‌هایی مانند دیجی کالا و اسنپ مارکت است که خودشان به طور مستقیم تولید یا تامین کننده محصولات نیستند. این گونه شرکت­‌ها واسطه فروشنده اصلی و خریدار هستند. یعنی محصولات شرکت­‌های دیگر را خریداری کرده و آنها را با استفاده از قدرت بالای سایت­‌های فروشگاهی خودشان می‌­فروشند.

بنابراین، نه تنها فروشندگان اصلی بلکه فروشندگان واسطه­‌ای نیز برای فروش محصولات نیازمند سایت­‌های فروشگاهی هستند. پس اگر قصد کسب درآمد با طراحی سایت تبلیغاتی را دارید، اصلاً نگران جذب مشتری نباشید!

نیاز تجارت الکترونیک به سایت­‌های فروشگاهی

میزان فروش آنلاین شرکتی به نام Walmart در اواخر سال 2020 و به دلیل پاندمی کرونا به میزان 97 درصد افزایش یافت. همچنین شرکت Amazon از افزایش 40 درصدی فروش محصولات خود در سه ماهه دوم سال 2020 خبر داد. میزان فروش اینترنتی فروشگاه­‌های کوچک‌تر نیز نسبت به سال 2019 دو یا سه برابر شد.

پیش بینی شده است که در سال 2021 بیش از 5/17 درصد از کل خرید و فروش‌­ها در سراسر جهان از طریق سایت‌­های اینترنتی انجام می‌­شود. اما در حال حاضر در ایران درصد بسیار کمی از فروشندگان دارای سایت فروشگاهی هستند.

بنابراین اگر طراحی سایت­‌های فروشگاهی را به خوبی یاد بگیرید، منبعی مطمئن و همیشگی برای کسب درآمد خود ایجاد کرده‌­اید!

ساده و آموزنده

اگر بدانید برای به­‌روز ماندن در شغل طراحی سایت باید به کدام منابع رجوع کرده و نکات مهم را از آنها بیاموزید، نصف بیشتر مسیر کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی را طی کرده‌­اید!

با جست­‌وجو در اینترنت و دیدن نمونه کارهای منطبق بر دانش روز طراحی سایت، به خوبی با روند طراحی سایت­‌های فروشگاهی آشنا شده و با به کار بردن نکاتی که از آنها آموختید به سادگی می­‌توانید سایت­‌های جذاب و کاربردی طراحی کنید.

کسب درآمد در منزل!

برای طراحی سایت‌­های فروشگاهی معمولاً نیازی به حضور طراح در محل کار نیست و سفارش‌­ها از راه دور انجام می‌­شود.

کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی: ساده، جذاب و مستقل از مکان! | پرگاس

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

برای طراحی یک سایت فروشگاهی موفق این نکات را در نظر داشته باشید:

طراحی ریسپانسیو

تقریباً 46 درصد از کل خریدها از سایت­‌های فروشگاهی، از طریق گوشی تلفن همراه هوشمند انجام می­‌شود. پس اگر سایت فروشگاهی ریسپانسیو و قابل دیدن و اجرا در همه ابزارهای الکترونیکی هوشمند نباشد، بسیاری از مشتریان خود را از دست می­‌دهد.

ویژگی‌­های مشتری پسند

زیبایی و ظاهر خوب سایت، اصول نوشتاری و تصویری هنری، موج دار کردن آیتم‌­ها و ویژگی­‌هایی از این قبیل که باعث جلب توجه بازدیدکنندگان می‌­شود، سبب متمایز شدن سایت­‌ها از هم می­‌شود.

پس یک راهکار خوب برای اینکه سایت فروشگاهی شما عادی و تکراری نباشد، این است که از ویژگی­‌های جذاب و مشتری پسند در سایت خود استفاده کنید.

سادگی در راهنما و نقشه سایت فروشگاهی

راهنمای سایت شامل منوی اصلی، صفحات مربوط به دسته بندی محصولات، فیلترها، جستجو درون سایت و فوتر است.

فایده سایت فروشگاهی زیبا اما بدون نقشه سایت مناسب چیست؟ اگر بازدیدکنندگان در یافتن صفحه مورد نظرشان در سایت به مشکل بخورند، بدون ثبت سفارش سایت فروشگاه را ترک می­‌کنند!

پس برای کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی باید حتماً سهولت و کاربردی بودن راهنمای سایت را مد نظر قرار دهید.

ایجاد تجربه خرید خوب برای مشتری

لذت از خرید موجب تسریع در تکمیل فرایند خرید و همچنین انجام خریدهای بیشتر توسط مشتری می‌­شود. بنابراین آنچه که به رشد فروش آنلاین از طریق سایت­‌های فروشگاهی کمک می‌­کند، تجارب خرید مشتریان است.

پس طراحی حرفه­‌ای و خلاقانه سایت­‌های فروشگاهی، حس خوب خرید اینترنتی را در مشتریان ایجاد می­‌کند. بدین ترتیب مشتری باز هم از آن سایت خرید کرده و حتی آن را به اطرافیان خود معرفی می­‌کند! این معروفیت و محبوبیت در شیوه طراحی موجب افزایش کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی می­‌شود.

مثال­‌هایی از کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی

شرکت LARQ

شرکت LARQ فروشنده آب معدنی در بطری­‌های قابل بازیافت است. موضوع ساده‌­ای مثل نوشیدن آب معدنی با دیدن سایت این شرکت بسیار جذاب می­‌شود!

شرکت LARQ با طراحی ساده اما گیرایی که در سایت فروشگاهی خود انجام داده است، مشتریان خود را در مدت 3 ماه به میزان 80 درصد افزایش داده است!

شرکت Burrow

شرکت مبلمان Burrow سایت فروشگاهی خود را به لطف قرار دادن تصویری در صفحه اصلی سایت که بیانگر محصولات این شرکت است، از قید کلمات رها کرده است!

نمونه­‌ای از طراحی موفق سایت فروشگاهی: ساده اما گویا! | پرگاس

این شرکت با استفاده از عکس­‌های متنوع از محصولات و جدیدترین طراحی­‌هایش، انتخاب را برای مشتریان آسان کرده تا تنها با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنند!

شرکت Mountain

وب‌­سایت شرکت Mountain همه ویژگی­‌های یک طراحی خوب را دارد: راهنمای سایت توزیع دسته بندی محصولات را به آسانی نشان می‌­دهد. بنر تبلیغاتی بلافاصله بعد از قسمت بالایی سایت (header) قرار دارد.

دسته بندی محصولات این شرکت به قدری وسیع و مشخص است که مشتری دچار سردرگمی نشده و خرید خود را به سادگی انجام می­‌دهد.

کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی؛ رویا یا واقعیت؟!

طراحی سایت فروشگاهی در عین سادگی، نیازمند استفاده از دانش روز، به کارگیری خلاقیت و شناخت دقیق محصولات و مشتریان است.

طراح سایت باید بتواند ضمن ایجاد ظاهر زیبا و گیرا برای سایت، آن را به گونه‌­ای طراحی کند که گردش در آن برای کاربران آسان و لذت بخش باشد تا بازدیدکنندگان سایت فروشگاه را بدون خرید ترک نکنند!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی میزان خرید از سایت­‌های فروشگاهی افزایش یافته و زمینه مناسبی برای فعالیت طراحان این گونه سایت‌­ها ایجاد شده است. پس تا از رقبای خود عقب نیفتاده‌­اید، همین حالا کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی را آغاز کنید!

9 فکر در مورد “کسب درآمد با طراحی سایت فروشگاهی

  1. توحید شافعی گفت:

    مطالب سایتتون خیلی مفید بودن، دستتون درد نکنه. من خودم یک سایت و اپ دارم، سایتم وردپرسی و فروشگاهی هست، می خوام بدم یه سایت اختصاصی برام طراحی کنن، ایا این مهاجرت درسته یا خیر؟
    ممنون.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، لطفا با شماره تلفن ۲۸۴۲۸۴۵۶ تماس بگیرید

  2. آمنه سیدی گفت:

    سلام. من به یک سایت فروشگاهی نیاز دارم که محصولات دست ساز خودم رو داخلش معرفی کنم و برای فروش بزارم، میشه توضیح بدید که باید چیکار کنم.

  3. توحید مشکاتیان گفت:

    سایت فروشگاهیم رو. تحویل گرفتم. عالی هست، فکر می کنم یکی از بهترین سایتها رو دارم، ایشالا از فردا صبح برنامه ریختیم برای تولید محتوا و سئو.
    توکل به خداوند و آرزوی موفقیت برای همه

  4. وریا کرمانشاهی گفت:

    سلام. من همون روز اول سایت فروشگاهیم رو دادم اختصاصی برام طراحی کردن، الان هر افزونه ایی که بخوام میگن یه میلیون بده بنویسیم، میشه سایت رو بیاریم رو قالب وردپرس؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر با شماره ۲۸۴۲۸۴۵۶ تماس بگیرید

  5. نیما شاهدی گفت:

    سلام. منم تصمیم جدی گرفتم که یک سایت فروشگاهی بزنم، با تعدادی صنف صحبت کردم که کالا ها از اونها باشه و بزارم روی سایت برای فروش.

  6. سایت فروش محصولات لاغری گفت:

    سایتهای فروشگاهی معمولا همه شون شبیه به هم و از هم تقلید می کنن. من یک سایت فروشگاهی دارم بیایید نگاه کنید، کلا همه چی یونیک و خاص.

  7. پروانه فردوسی گفت:

    طراحی سایت مثل خیلی از موارد دیگر نیاز به تخصص داره، بعضی ها از قدیمی ترین و بدون هیچ خلاقیتی اقدام به طراحی سایت می کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *