مقالات طراحی سایت

آشنایی با بهترین نرم افزار های طراحی سایت

آیا به دنبال بهترین نرم افزار طراحی سایت برای ساخت سایت­‌های خوب و زیبا هستید؟ آیا می­‌دانید اکثر طراحان سایت گران­‌قیمت نرم افزار های طراحی سایت مخصوص به خود را داشته و طراحی­‌ها را با استفاده از آنها انجام می­‌دهند؟

اگر به تازگی وارد حرفه طراحی سایت شده­‌اید، یافتن بهترین نرم افزار که تمام انتظارات شما را برآورده کند، زمان­‌بر هست. در این مقاله برای آشنایی با بهترین نرم افزار های طراحی سایت با ذکر چند مثال، کار شما را برای انتخاب نرم‌ ­افزار مناسب آسان می­‌کنیم.

اهمیت آشنایی با بهترین نرم افزار های طراحی سایت

به دلیل تصورات غلطی که بین طراحان سایت رواج یافته است، تازه­‌واردان به این حوزه فکر می­‌کنند برای ایجاد سایت خوب به چندین سال تجربه نیاز می‌باشد!

البته در اینکه افراد تازه‌­کار با گذشت زمان در طراحی سایت باتجربه می­‌شوند، شکی نیست. اما نرم‌افزار طراحی سایت مناسب به آنها کمک می‌­کند تا با همان میزان دانش و مهارتی که در ابتدای کار دارند نیز بتوانند سایت­‌های خوبی طراحی کنند.

پس آشنایی با بهترین نرم افزار های طراحی سایت عامل موفقیت و درآمدزایی بسیاری از طراحان سایت می‌باشد. برخی از نرم افزار های طراحی سایت کل طراحی را به طور خودکار انجام می­‌دهند تا مبتدیان نیز بتوانند سایت­‌های زیبا بسازند!

انواع مختلف نرم افزار های طراحی سایت

نرم‌­افزار طراحی سایتی که بتواند همه وظایف مربوط به طراحی و توسعه سایت را انجام دهد، وجود ندارد! هر طراح باید مجموعه‌­ای از نرم‌­ افزار ها را درنظر داشته باشد.

برای موفقیت در طراحی سایت، شناخت بهترین نرم­‌افزارهای طراحی سایت لازم است | پرگاس

بهترین نرم‌ ­افزار ها برای ساخت وب­‌سایت‌­ها

آیا کدنویسی برای ساخت یک وب‌­سایت خوب الزامی است؟ اگرچه آشنا بودن با کدنویسی در طراحی سایت مزیت محسوب می­‌شود؛ اما وب­‌سایت سازهایی مثل وردپرس، ایجاد وب­‌سایت بدون نیاز به کدنویسی را امکان­پذیر کرده­‌اند. در حال حاضر بیش از 34 درصد از تعداد کل وب­‌سایت­‌ها توسط وردپرس ساخته شده­‌اند!

برای آشنایی با بهترین نرم‌افزارهای طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی با ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نرم‌­افزار Beaver Builder

این نرم‌ افزار، صفحه‌­ساز ساده‌­ای با قابلیت کشیدن و رها کردن (drag and drop) برای وردپرس است. بدون نیاز به کدنویسی آنقدر اجزای مختلف را جابجا کنید تا به طراحی مطلوب خود برسید.

ابتدا به یک وب‌­سایت وردپرس نیاز هست. سپس پلاگین Beaver Builder را نصب و اجرا کنید.

نرم‌ ­افزار Divi

یکی از بهترین نرم‌ افزارها برای طراحی سایت وردپرس Divi است. پس از آنکه سایت وردپرس را تهیه کردید، Divi را روی آن نصب و اجرا کنید.

در Divi می­‌توان به راحتی عکس­‌ها، ویدیوها، sliderها، فرم­‌ها و غیره را به سایت اضافه کرد. تمام طراحی‌­ها در Divi به طور خودکار ریسپانسیو هستند.

نرم‌­ افزار Gator

نرم افزار دیگری که برای طراحی سایت نیازی به کدنویسی ندارد! این نرم‌ ­افزار دارای هاست کامل است؛ یعنی وظایفی نظیر به‌­روزرسانی­‌ها، امنیت سایت و بک­‌آپ­‌ها به عهده Gator است!

همچنین در Gator یک نام دامنه رایگان نیز به وب‌­سایت تعلق می­‌گیرد. این نرم‌ افزار بیش از 200 قالب برای طراحی سایت و یک گالری برای ذخیره عکس­‌ها دارد.

بهترین نرم افزار های طراحی سایت برای تجارت الکترونیک

پیش­‌بینی شده است که درآمدهای حاصل از تجارت الکترونیک در سال 2021 به حدود 9/4 تریلیون دلار برسد! پس میزان تقاضا برای سایت­‌های تجاری بسیار زیاد است. در ادامه به آشنایی با بهترین نرم‌­افزارهای طراحی سایت تجاری می‌­پردازیم.

نرم‌افزار WooCommerce

بهترین نرم‌افزار طراحی سایت­‌های تجاری در دنیا WooCommerce است. برای کار با این نرم‌افزار هم به سایت وردپرس نیاز است.

نرم‌­افزار BigCommerce

این نرم‌ افزار دارای هاست کامل و قابل اجرا در وب­‌سایت­‌های وردپرس است. طراحی­‌های مشتری­‌پسند با استفاده از BigCommerce بسیار ساده است. این برنامه به طور خودکار بهترین تنظیمات را روی عکس محصولات اعمال کرده و آنها را در گالری­‌های زیبا به نمایش می­‌گذارد.

نرم‌ ­افزار Shopify

در این نرم‌ افزار قابلیت هاست کامل و قالب‌­های طراحی سایت متعددی وجود دارد. قابلیت کشیدن و رها کردن و امکان بارگذاری لوگوها، تصاویر و ویدیوها نیز از امکانات Shopify است.

بهترین نرم افزار ها برای طراحی­‌های گرافیکی

بخش اعظمی از طراحی سایت از گرافیک تشکیل می‌­شود که برای طراحی آنها به ابزار گرافیکی نیاز است.

برای طراحی اجزای گرافیکی سایت، بهترین نرم افزار های طراحی را بشناسید! | پرگاس

نرم‌­افزار Adobe Photoshop

تقریباً همه ما نام این نرم‌­افزار را شنیده و یا با آن کار کرده­‌ایم. به دلیل کارآیی و ابزارهای مناسبی که فوتوشاپ برای طراحی دارد، آموزش رایگان آن در بسیاری از سایت‌­ها وجود دارد.

نرم‌­افزار Sketch

نرم‌افزار طراحی برداری قدرتمندی است که امکان ایجاد طراحی‌های باکیفیت و مقیاس­‌دار را فراهم می­‌کند. با استفاده از Sketch امکان طراحی­‌های گرافیکی برای برنامه­‌ها و وب­‌سایت­‌ها مهیا است.

نرم‌­ افزار Adobe Illustrator

این نرم‌­افزار برای طراحی گرافیکی برداری لوگوها و تصاویر برای چاپ، وب­‌سایت­‌ها و ویدیوها می‌باشد.

نرم‌ ­افزار Affinity

نرم‌ افزار ساده و کاربردی برای طراحی­‌های گرافیکی برداری و شطرنجی است. Affinity ترکیبی از Photoshop و Illustrator است.

بهترین نرم‌ ­افزارها برای طراحی سایت­‌های فروشگاهی

ابزارها و نرم‌ ­افزار های خوب امکان طراحی کاملاً حرفه‌­ای سایت­‌های فروشگاهی را به شما می­‌دهند.

نرم‌­ افزار Canva

این نرم‌ ­افزار بر پایه وب نوشته شده و برای اجرا شدن به تنظیمات اضافه نیاز ندارد. Canva قالب­‌های آماده بسیاری برای طراحی دارد. با قابلیت کشیدن و رها کردن به آسانی می‌­توان سایت دلخواه را ایجاد کرد.

نرم‌ افزار Balasmiq

این برنامه به واسطه سادگی در استفاده، امکان فراگیری طراحی واسط کاربری (UI) را فراهم می­‌کند. توسط Balasmiq می‌­توان به راحتی و خیلی سریع یک سایت فروشگاهی عالی را طراحی کرد!

نرم‌­ افزار Moqups

در این نرم‌افزار امکان اشتراک­‌گذاری فایل­‌ها بدون نیاز به دانلود برای کار تیمی فراهم هست. Moqups مجموعه‌­ای از هزاران نوع تصویر، فونت و سبک دارد که کار طراحی را آسان می­‌کند.

بهترین نرم‌ ­افزار ها برای طراحی سایت­‌های HTML

با این نرم‌افزارها بدون کدنویسی به سادگی سایت HTML طراحی کنید:

نرم‌­ افزار Adobe Dreamweaver

این نرم‌ افزار برای تازه‌­کارها بسیار مناسب است. همچنین حرفه­‌ای‌­ها آن را به دلیل کدنویسی هوشمند، تکمیل کردن خودکار، کامپایلرها، پشتیبانی گیت وغیره می‌­پسندند.

نرم‌ ­افزار Google Web Designer

با استفاده از این برنامه می‌­توان انواع طراحی‌­ها، گرافیک­‌های متحرک و انیمیشن­‌ها را در سایت HTML داشت. همچنین از آن برای طراحی بنرها و ویدیوهای تبلیغاتی و سایر ابزار سایت­‌های فروشگاهی استفاده می‌­شود. ضمناً دانلود این برنامه رایگان می‌باشد.

آشنایی با بهترین نرم افزار های طراحی سایت را جدی بگیرید!

با استفاده از این نرم افزار ها، مدت زمان طراحی کمتر و نتیجه نهایی باکیفیت‌­تر می­‌شود. بعد از آشنایی با بهترین نرم‌ افزارهای طراحی سایت، می‌­توانید به سادگی و بدون نیاز به کدنویسی سایت­‌های وردپرس و HTML ریسپانسیو، دارای هاست، زیبا و کاملاً حرفه­‌ای را مطابق با سلیقه خودتان طراحی کنید!

9 فکر در مورد “آشنایی با بهترین نرم افزار های طراحی سایت

  1. سهیلا کامفر گفت:

    سلام
    در سایت موارد زیر رو برای انجام سئوی وب سایت معرفی کرده بود.
    On Page SEO:
    1- Permalinks Setup
    2- Breadcrumb Setup
    3- Technical WordPress fixing
    Off Page :
    1- Profile Linking
    2-Niche Related Blog Commenting
    3- Web 2.0
    4- Ping Service
    البته موارد زیر محموعه on page و of page مد نظرم هست.
    میتونید اطلاعاتی در این مورد در مقالات بعدیتون بدید؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، این مقاله رو مطالعه کنید
      https://pergasco.com/blog/seo/seo-tricks/

  2. فاطمه زهرا گفت:

    عجب مقاله های خوبی روی سایت دارید. میشه بیشتر توی یک مقاله دیگه یا همین مقاله رو بروز رسانی کنید و زبان برنامه نویسی ها رو بیشتر توضیح بدید. ممنون میشم.

  3. ثنا ایزدی نوا گفت:

    سلام. من دادم سایت اختصاصی برام بنویسن، میگن که با فالکون کار شده، فالکون زبان هست یا چیز خاص دیگه ای هست؟ ممنون میشم توضیح بدید و یا مقاله ایی بهش اختصاص بدید.

  4. ثنا ایزدی نوا گفت:

    سلام، من دادم سایتم رو به صورت اختصاصی طراحی کنن، گفتن که با فالکون طراحی می کنیم که سرعتش خیلی بالاست. فالکون زبان هست و یا چیز خاص دیگه ایی، ممنون میشم توضیح بدید و یا مقاله ایی بهش اختصاص بدید.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، فالکون یک پلتفرم بر مبنای php هست، یک سرچ در گوگل بزنید

  5. احمد اریکانی گفت:

    احساس می کنم که این مقاله تون یکم ناقص بود. می تونستید خیلی بیشتر توصیحات کاملی بدید.
    متشکرم از مقالات خوب دیگه تون.

  6. ظاهر گولانی گفت:

    عالی بود. برنامه های زیادی برای کد نویسی وجود داره که من از همون اول روی آوردم به php. البته دوست دارم زبان های دیگه رو هم مسلط بشم اما فقط تا حدودی با آنها هم آشنا هستم.

  7. فرشته گل محمدی گفت:

    همه ملاقاتتون یک کتابه، یک دانشگاه اطلاعات مفیده. دستتون درد نکنه بابت اینهمه اطلاعات خوب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *