مقالات تبلیغات کلیکی, مقالات سئو و بهینه سازی

صفحه اول گوگل را با سئو بدست آوریم یا تبلیغات کلیکی ادوردز؟

قصد دارید با کلمات کلیدی مشخص، به صفحه یک گوگل برسید؟ چگونه اول شدن در نتایج گوگل را تجربه کنیم؟ اینکه شما در حال خواندن این مقاله هستید نشان میدهد صاحب وب‌سایت یا وبلاگی هستید که قصد دارید با کلمات کلیدی مشخص، به صفحه اول گوگل برسید.

متاسفانه بسیاری از افراد هنگام جستجو در گوگل، فقط به ده نتیجه صفحه اول توجه می‌کنند. اگر در صفحه اول نباشید، دیگر فرقی ندارد که صفحه دوم یا دهم گوگل قرار بگیرید. پس مهمه که تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در صفحه یک گوگل حضور داشته باشید.

رقابت بر سر کلمات کلیدی کوتاه و پر استفاده، بسیار زیاد شده است. به طور مثال بخواهید در کلمه کلیدی “دانلود” به صفحه اول گوگل برسید، باید وقت و هزینه زیادی را صرف کنید. کلمه کلیدی طولانی مثل “دانلود آهنگ جدید و شاد ۹۸” خیلی راحت تر به صفحه یک گوگل راه پیدا میکند اما قطعا تعداد جستجوی کمتری نیز دارد.

اجازه بدهید قبل از این که وارد بحث اصلی شویم، کمی آمار و ارقام موتور جستجوی گوگل را با هم بررسی کنیم. شاید باور نکنید اما در هر ماه حدود ۱ تریلیون جستجو در گوگل صورت می‌گیرد.

چگونه در کمترین زمان ممکن به صفحه یک گوگل برسیم؟ | پرگاس

  • طبق آمار حدود ۷۵ درصد کاربران به نتایج صفحه یک گوگل بسنده میکنند و هیچ وقت سراغ صفحات بعدی نمی‌روند.
  • نزدیک به ۶۰ درصد افراد فقط روی ۵ نتیجه اول کلیک میکنند.
  • حدود ۹۳% از خریدهای اینترنتی در جهان توسط موتورهای جستجو شروع میشود.
  • مهمتر اینکه بیش از ۳۱ درصد کلیک ها فقط بر روی نتیجه اول گوگل انجام میشود.

چگونه در کمترین زمان ممکن به صفحه یک گوگل برسیم؟

قطعا صفحه اول گوگل برای همه افراد جذابیت دارد و همه کسانی که وارد دنیای اینترنت شده و دارای وب‌سایت و وبلاگ هستند، قصد دارند تا کاربران و مشتریان بیشتری را سمت خود جذب کنند.

این اتفاق باعث شده رقابت بسیار سنگینی شکل بگیرد و گوگل نتواند سایتهای خوب و بد را به طور کامل از هم مجزا کند. به همین خاطر کارکنان شرکت گوگل سعی دارند با پیشرفته کردن هوش مصنوعی، موتور جستجوی گوگل بتواند وب‌سایتهای قوی و ضعیف را از هم تشخیص دهد.

به طور مثال گوگل سال گذشته هوش مصنوعی Rank Brain را معرفی کرد که تا به امروز خیلی موفق عمل نکرده است.

 

به هر حال اگر قصد دارید در صفحه یک گوگل قرار بگیرید دو راه بیشتر پیش رو ندارید:

  1. تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز
  2. سئو  و بهینه سازی سایت برای صفحات اول گوگل

رسیدن به صفحه یک گوگل با تبلیغات کلیکی

به طور کلی این روش برای دو دسته از افراد مناسبه:

  • دسته اول افرادی که بودجه زیادی برای تبلیغات دارند.
  • دسته دوم افرادی که بنا به هر دلیلی عجله دارند تا در سریع ترین زمان ممکن در صفحه اول گوگل قرار بگیرند.

اجازه بدهید اول توضیح بدهیم تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟ تبلیغات کلیکی که در بازاریابی آنلاین به آن CPC یا Cost Per Click می‌گویند، از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل هست. همچنین منبع اصلی کسب درآمد این غول جستجوی اینترنتی نیز به شمار می‌رود.

صاحب کسب و کار با کلمات کلیدی مشخص، کمپین بازاریابی داخلی را در گوگل ایجاد میکند. با پرداخت هزینه، در هنگام سرچ آن کلمه کلیدی، در صفحه اول نشان داده میشود.

در این روش شما میتوانید تنظیم نمائید تا تبلیغ شما فقط در گوگل و زیر مجموعه هایش مانند یوتیوب و … نمایش داده شود و یا در وب‌سایتها و اپلیکیشن هایی که طرف قرارداد با سیستم تبلیغاتی گوگل میباشند.

اجازه بدهید با یک مثال این مساله را توضیح دهیم:

اگر به تصویر روبرو نگاه بندازید متوجه خواهید شد که با جستجوی کلمه کلیدی بلیط هواپیما، چهار نتیجه اول از سیستم تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کرده اند که در کنار آدرس وب‌سایت آنها کلمه AD قرار دارد.

نتیجه پنجم به صورت طبیعی به صفحه یک گوگل رسیده و در صورتی که تبلیغات حذف شوند به عنوان نتیجه اول نمایش داده میشود. حالا شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که وقتی میتوان آنقدر راحت و با پرداخت پول، صفحه اول را در اختیار گرفت، چرا باید ماه ها زمان و هزینه صرف کنیم تا به نتایج بالاتر برسیم؟

بررسی مزایا و معایب تبلیغات کلیکی گوگل

بررسی مزایا و معایب تبلیغات کلیکی گوگل | پرگاس

مزایای گوگل ادوردز

  1. امکان نمایش سریع وب‌سایت به میلیون ها کاربر در کمتر از یک ساعت.
  2. امکان انتخاب کلمه کلیدی دلخواه و نمایش توسط آن کلمه در صفحه یک گوگل.
  3. قابلیت انتخاب سایتهایی که دوست داریم تبلیغ ما در آن نمایش داده شود.
  4. امکان کم و زیاد کردن کلمات کلیدی برای کسب نتیجه بهتر.
  5. قابلیت هدف قرار دادن مجدد کاربر Retargeting برای افزایش فروش.

معایب گوگل ادوردز

  1. با پایان یافتن هزینه پرداخت شده، از صفحه اول گوگل حذف می‌شویم.
  2. با توجه به قیمت بسیار بالای دلار، این نوع تبلیغ برای بعضی از کسب و کارها اصلا بصرفه نیست و باید محاسبه شود.
  3. متاسفانه به دلیل تحریم ایران توسط گوگل، بسیاری از تنظیمات مهم و کاربردی کمپین در اختیار ما نیست ولی باز هم موثر است.
  4. هزینه کلیک برای کلمات کلیدی که رقابت پذیری سنگینی دارند بسیار بالاست.

اگر مزایا و معایب را در کنار هم بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در حال حاضر تبلیغات کلیکی گوگل فقط برای شرکت های بزرگ با بودجه تبلیغاتی زیاد مناسب است. شرکت های کوچک و تازه کار بهتر هست به فکر روشهای دیگر باشند. ولی در واقع اینطور نیست و راه حل موثری وجود دارد از کارشناسان پرگاس مشاوره رایگان بگیرید.

رفتن به صفحه یک گوگل توسط سئو

سئو کردن وب‌سایت یعنی ما کارهایی انجام دهیم که توسط گوگل در رتبه های بالا قرار بگیریم. اصولا سئو بحث پیچیده و مفصلی است. مرتب فاکتورهای آن آپدیت می‌شود. اما ما در این مقاله قصد داریم مهمترین نکاتی که در حال حاضر گوگل به آنها توجه دارد را بررسی کنیم.

فرض نمائید شما یک سایت گردشگری یا آژانس هواپیمایی دارید و قصد دارید با کلمه کلیدی “تور استانبول” به صفحه اول گوگل بیایید. اولین کاری که باید انجام دهید جستجوی این کلمه در گوگل است

دو نتیجه اول یافت شده در صفحه یک گوگل از نوع تبلیغات کلیکی هستند که در اینجا با آنها کار نداریم. به غیر از دو تبلیغ، چهار نتیجه اول از شرکت های بسیار قوی در تولید محتوا و تبلیغات هستند و رقابت با آنها بسیار سخت است.

خوشبختانه یا متاسفانه چند سالیه که شرکت ها در ایران با تمام قدرت و امکانات خود به سمت اینترنتی شدن حرکت کرده اند. متوجه شده اند که اگر در دنیای کسب و کار آنلاین حضور نداشته باشند، نیمی از مشتریان احتمالی خود را از دست می‌دهند.

همین امر باعث شده تا رقابت هر روز و هر روز سخت تر شود و شرکت های کوچک و افرادی که به صورت حقیقی و شخصی وارد اینترنت میشوند به مشکل بخورند.

رفتن به صفحه یک گوگل توسط سئو | پرگاس

برای سئو باید چه کاری انجام دهیم؟

اینترنت دنیای بسیار بزرگیه و به جرات میتوان گفت برای هر کسب و کاری مشتری وجود دارد. فقط شما باید مشتری خود را پیدا و فکر رقابت با غول های بزرگ حوزه خود نباشید.

ما پیشنهاد می‌کنیم اقدامات زیر را انجام دهید و کمی صبور و مطمئن باشید میتوانید مشتریان خاص خود را جذب کنید.

۱- کلمات کلیدی طولانی انتخاب نمائید

موفقیت در کلمه کلیدی و پر رقابتی مانند ” تور استانبول ” بسیار پر هزینه خواهد بود که از عهده هر کسی بر نمیآید. در این مواقع کلمه کلیدی طولانی تری را پیدا و از آن استفاده کنید.

به طور مثال میتوانید با کلمه کلیدی ” تور استانبول بهار۹۸ ” خیلی سریع تر به صفحه یک گوگل راه پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید از کلمات خیلی طولانی و بی معنی استفاده نکنید و حتما قبل از صرف وقت و هزینه با کارشناسان سئو مشورت کنید.

این مورد رو هم فراموش نکنید که حدود ۷۰ درصد از کاربران کلمات کلیدی طولانی را جستجو میکنند و میتوانید کاربران هدف زیادی را به سمت سایت خود جذب نمائید.

حدود ۷۰ درصد از کاربران کلمات کلیدی طولانی را جستجو میکنند | پرگاس

نکته جالبی که بد نیست با شما در میان بگذاریم اینه که وقتی کاربر یک کلمه کلیدی کوتاه و اصلی را جستجو میکند، در واقع به دنبال کسب آگاهی است. اما کاربری که کلمات کلیدی طولانی را سرچ میکند، از مرحله آگاهی گذشته و قصد خرید و یا رفع مشکلش را دارد.

پس نگران نباشید و بهترین کلمات کلیدی بلند را انتخاب نمائید. چون حتما این مورد را قبول دارید که برای یک وب‌سایت مانند فروشگاه آنلاین، مقدار فروش مهمتر از تعداد بازدیدکنندگان است و گاهی رسیدن به صفحه اول گوگل با کلمه کلیدی طولانی تر بهتر از کلمه کلیدی کوتاه هست.

۲ – تولید محتوا حرفه ای همیشه مهم است

حتما این جمله که “محتوا پادشاه است” را بارها شنیده اید. هر چقدر هم که گوگل پیشرفت کند و الگوهای جدید ارائه دهد، باز هم به محتوای خوب و اختصاصی بیشتر از همه چیز بها میدهد و مهمترین اصل سئو داشتن یک محتوای خوب و قوی هست.

مخصوصا اگر بودجه محدود برای تبلیغات و … دارید، باید روی محتوا بسیار وقت بگذارید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. ما مشتریانی داشتیم که فقط با تولید محتوای خوب به صفحه یک گوگل رسیده اند.

وقتی شما قصد دارید با کلمات کلیدی طولانی در گوگل رتبه بگیرید، مجبور هستید تا محتوای بیشتر و با کیفیت تری نیز داشته باشید. یعنی تقریبا برای هر کلمه کلیدی، یک محتوای خاص انتشار دهید. تولید محتوای خوب معمولا دو ویژگی مهم و اساسی دارد:

اول این که به طور متوسط در ماه حدود ۱۶ مطلب اختصاصی تولید و منتشر شود و دوم این که بهتره تعداد کلمات محتوا از ۲۰۰۰ کلمه کمتر نباشد. رعایت همین نکات به ظاهر ساده میتواند تضمین جایگاه شما در صفحه یک گوگل باشد.

این را هم فراموش نکنید که گوگل به زمان بندی پست ها نیز اهمیت زیادی میدهد. پس برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید که تا میتوانید، فقط در زمان های خاص تولید محتوا داشته باشید.

مثلا روزهای زوج و در ساعت های ابتدایی صبح. اینطوری گوگل متوجه میشود که شما برای وب‌سایت خود ارزش قائل هستید و به شما بهای بیشتری میدهد و سریع تر به صفحه اول گوگل خواهید رسید.

تولید محتوا حرفه ای همیشه مهم است | پرگاس

تصویر بالا به شما نشان میدهد که هر چقدر تعداد محتوای وب‌سایت بیشتر میشود به همان اندازه سرعت ایندکس مطالب در گوگل نیز بیشتر خواهد شد. در ابتدای تولید محتوا شاید نتیجه دلخواه را نگیرید و این باعث دلسردی شما شود.

گوگل به زمان بندی پست ها نیز اهمیت زیادی میدهد | پرگاس

اما جذب کاربران به طور آهسته صورت می‌گیرد و هر چقدر وقت و هزینه بیشتری صرف نمائید، کاربران جدیدتر و بیشتری به سمت وب‌سایت شما خواهند آمد.

3- وب‌ سایت را با مطالب بی ارزش پر نکنید

همیشه سعی داشته باشید خود را جای کاربر قرار دهید. کاربر برای چه چیزی باید به سایت شما بیاید؟ درباره همان مطلب بنویسید! یک مطلب مهم و کاربردی که برای خیلی ها مفید میباشد، بسیار بهتر از ده مطلب خاص و کم استفاده است که میزان جستجوی آن در گوگل بسیار پایین است.

پس حتما این نکته را هم در نظر داشته باشید و وب‌سایت را با مطالب بی ارزش پر نکنید. چون با محتوای بی ارزش نمیتوانید وب‌سایت را به صفحه یک گوگل برسانید. هوش مصنوعی گوگل روز به روز پیشرفت میکند. سایتهایی را در صفحات بالاتر نشان میدهد که فکر میکند مطالب بهتری برای کاربران ارائه داده اند.

در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که محتواهایی با کلمات بیش از ۲۰۰۰ کلمه در نزد گوگل محبوب تر بوده و در صفحه اول گوگل نمایش داده شده اند. از نظر گوگل محتواهایی با تعداد کلمات پایین نمیتواند پاسخگوی سوالات کاربران باشد.

در تولید محتوا این نکته را رعایت کنید و محتواهایی با تعداد کلمات بالا تولید نمائید. این امر انقدر مهمه که از نظر گوگل محتواهایی با تعداد کمتر از ۳۰۰ کلمه را بی ارزش تلقی می‌کند. چه بسا این مقالات بسیار کوتاه باعث از بین رفتن دیگر زحمات شما شود.

سایر عوامل موثر سئو برای رسیدن به صفحه یک گوگل

همانطور که در موارد بالا اشاره کردیم، محتوا مهم ترین بخش سئو در گوگل هست. اما به غیر از آن، یک سری موارد دیگر نیز وجود دارد که در کنار هم باعث میشوند سایت شما به صفحه اول گوگل برسد.

1- بک لینک

به یاد دارم زمانی بک لینک ها مهمترین فاکتور گوگل بودند و هر کس میتوانست با خرید انبوهی از لینک در سایتهای دیگر، به صفحه یک گوگل برسد. اما امروز گوگل بسیار باهوش‌تر شده و تفاوت بک لینک طبیعی و خریداری شده را به راحتی متوجه میشود. پس در بک لینک سازی نکات زیر را رعایت کنید:

  1. به هیچ وجه بک لینک نخرید تا توسط گوگل جریمه نشوید.
  2. رپورتاژی که دارای حدود سه لینک از وب‌سایت ما باشد و در سایتهای مرتبط منتشر شود بسیار تاثیرگذار است.
  3. بهتره لینک ها در سایدبار نباشد و بک لینک های وسط متن تاثیر بهتر و بیشتری دارند.
  4. اگر تمام بک لینک ها فالو باشند گوگل به وب‌سایت شک میکند. پس بهتره بک لینک ها هم به صورت فالو و هم نوفالو ایجاد شوند.
  5. از سایتهایی که اسپم یا خبرخوان هستند به هیچ عنوان بک لینک نخرید و یا در آنها رپورتاژ ایجاد نکنید.
  6. به یاد داشته باشید که یک بک لینک با کیفیت بهتر از صد بک لینک انبوه و بی کیفیت هست. گوگل باهوش تر از چیزیه که فکر می‌کنید. پس سعی نکنید با گول زدن آن به صفحه اول گوگل برسید.

2- واکنش گرا بودن وب‌سایت

اگر به رفتار خود در وبگردی توجه کنید حتما متوجه خواهید شد که بیشتر وقت خود را با تلفن همراه می‌گذرانید و کمتر پیش میآید که برای وبگردی و جستجو در اینترنت از لپ تاپ و کامپیوتر شخصی استفاده کنید.

همین امر نشان می‌دهد که واکنش گرا و ریسپانسیو بودن سایت چقدر اهمیت دارد. اگر سایت شما این ویژگی را نداشته باشد، قطعا هم از صفحه یک گوگل و هم از دنیای رقابت خارج خواهید شد.

ریسپانسیو به این معناست که صفحه وب‌سایت چه در صفحه دسکتاپ و چه در صفحه نمایش تلفن های هوشمند، به طور کامل و بدون مشکل نمایش داده شود. پس همین الان نگاهی به وب‌سایت بیاندازید. اگر واکنش گرا نبود، حتما و در اولین فرصت قالب آن را تغییر دهید و از یک قالب مدرن و ریسپانسیو استفاده کنید.

اگر وب‌سایت شما با جوملا یا وردپرس ساخته شده، میتوانید قالبهای واکنش گرای زیادی را پیدا کنید و اگر سایت شما دارای CMS اختصاصی هست به طراح وب‌سایت بگویید تا قالب سایت را ریسپانسیو نماید.

3- سرعت سایت

امروزه افراد به دلیل مشغله های زیاد، بی حوصله شده و از طرفی با زیاد بودن تعداد سایت‌های مشابه، ترجیح می‌دهند سایتی را بازدید کنند که در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری شود.

پس توجه داشته باشید که تا حد ممکن سرعت بارگذاری سایت را بالا ببرید. علاوه بر کاربران، موتور جستجوی گوگل نیز به سرعت وب‌سایت اهمیت زیادی میدهد و آن را در طبقه بندی سایتها لحاظ میکند.

چه عواملی بر سرعت سایت تاثیر دارند؟
  1. نوع قالب سایت و مقدار تصاویر و گرافیک های استفاده شده در سایت
  2. سیستم مدیریت وب سایت (وردپرس، جوملا، اختصاصی و …)
  3. کدنویسی جاوا و کدهای CSS
  4. هاست استفاده شده برای وب سایت. بهتره از هاست‌های با کیفیت و آپتایم بالا استفاده نمایید. اگر کاربران شما فقط داخل کشور هستند، بهتره از هاست ایرانی استفاده کنید.
  5. استفاده از قابلیت AMP برای ساخت نسخه کم حجم سایت به خصوص برای سایتهایی که محتوای آنها مهمتره مانند سایتهای خبری

4- اتوریتی دامنه

کاربران قدیمی تر حتما به یاد دارند که گوگل، سایتها را بر طبق اصولی از یک تا ده رتبه بندی می‌کرد که به آن پیج رنک PageRank می‌گفتند. هر چقدر این عدد به ۱۰ نزدیکتر بود، اعتبار آن سایت نزد گوگل نیز بالاتر بود و در صفحه یک گوگل نمایش داده می‌شد.

بعدها گوگل متوجه شد کاربران از پیج رنک سوء استفاده میکنند و مجبور شد به طور کلی آن را کنار بگذارد. بعد از آن شرکت MOZ تصمیم گرفت تا رده بندی جدیدی معرفی کند و نام آن را Authority گذاشت.

اتوریتی بر طبق فاکتورهای مختلف این شرکت ارزش گذاری میشود و بین دو عدد صفر تا ۱۰۰ متغیر هست که هرچه عدد به صد نزدیکتر باشد، اعتبار سایت نیز بالاتر هست. پس اگر می‌خواهید نزد گوگل محبوب تر باشید باید اتوریتی دامنه را نیز بالا ببرید.

بالا بردن اتوریتی از لینک سازی طبیعی و فعالیت در شبکه های اجتماعی انجام می‌گیرد. همچنین عمر دامنه نیز در اتوریتی مهمه و ما همیشه به مشتریان و کاربرانمان پیشنهاد می‌کنیم دامنه های را در بازه های ۲ یا ۵ ساله ثبت کنند.

5- امنیت سایت

امنیت سایت نیز برای گوگل بسیار مهمه و گوگل بارها تاکید کرده که مدیران سایتها باید از SSL استفاده کنند. خوشبختانه SSL رایگان در اکثر هاست ها وجود دارد و فقط کافیه برای فعال کردن آن یک تیکت به پشتیبانی هاست بزنید. ضمنا همیشه هاست را با آنتی ویروس های آنلاین و مخصوص چک کنید تا ویروس و … نداشته باشد.

با چه هزینه‌ای می‌توانم به صفحه یک گوگل دست پیدا کنم؟

این سوال اصلا جواب مشخصی ندارد و بستگی به ده ها فاکتور مختلف دارد که باید بررسی شود. به طور مثال جایگاه کنونی سایت شما در گوگل چیست؟ قدرت رقیبان شما چقدره؟ چه کلمات کلیدی را برای رفتن به صفحه اول گوگل در نظر دارید؟

پس اگر کسی بدون بررسی و تحقیق به شما گفت که با یک هزینه مشخص سایت‌تان را به صفحه یک گوگل می‌آورد، مطمئن باشید دروغ می‌گوید و یا از الگوریتم های گوگل سر در نمی‌آورد و یا کلاه بردار است.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که الگوریتم های گوگل به طور مرتب بروز و اپدیت می‌شوند. شاید با پرداخت هزینه های هنگفت مدتی تا صفحه اول گوگل بروید. اما چون اصول را رعایت نکرده اید دوباره از صفحه اول خارج می‌شوید. در سئو زمان مهمتر از هزینه است.

در چه مدت زمانی می‌توانم به صفحه یک گوگل برسم؟

پاسخ این سوال نیز مانند سوال قبلیه. فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت و نمیتوان به طور قطع زمانی را تخمین زد. اما طبق تجربیات ما، حداقل زمان برای کلمات کلیدی با رقابت پذیری کم و متوسط، حدود ۳ ماه هست. در کلمات کلیدی پر رقابت، بین ۶ ماه تا یک سال زمان نیاز است.

بهترین کار اینه که کاغذی بردارید و ده کلمه کلیدی مهم و پرکاربرد در موضوع کسب و کارتان را یادداشت نمایید. سپس توسط ابزارهای گوگل میزان جستجوی آنها در یک سال اخیر را با هم مقایسه کنید. در انتها یک یا دو کلمه کلیدی خوب را پیدا کنید و وقت‌تان را روی آنها صرف کنید. بدین صورت در کمترین زمان بهترین نتیجه را می‌گیرید.

همیشه به یاد داشته باشید صفحه اول گوگل برای ۱۰ سایت جا دارد. پس شما هم میتوانید یکی از آن ۱۰ سایت برتر باشید.

گر در رابطه با این مقاله سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به طور کامل و با روی باز شما را راهنمایی کنند. ما همواره در کنار شما هستیم و تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌بندیم تا سایت شما نیز در صفحه یک گوگل بدرخشد.

13 فکر در مورد “صفحه اول گوگل را با سئو بدست آوریم یا تبلیغات کلیکی ادوردز؟

  1. محمد فلاحی گفت:

    سلام
    لطف میکنید یک ابزار برای Email Marketing رایگان معرفی کنید ؟

    1. زهرا محمدی گفت:

      سلام
      ابزار های زیادی به صورت رایگان در ایمیل مارگتینگ هستند که من خودم از email cheep استفاده میکنم .

  2. شهرام علی نژاد گفت:

    سلام به همه، اره منم از ایمیل چیپ استفاده می کنم قابلیت های فوق العاده ایی داره و پلن رایگان هم داره. تنظیمات فوق العاده ایی برای دسته بندی ایمیلها و زمان بندی برای ارسال ایمیل خودکار و … داره که جا داره یک مقاله در موردش اختصاصی نوشته بشه.

  3. پرگاس گفت:

    سلام دوست عزیز ، این مطلب رو از دست ندهید:
    https://pergasco.com/blog/seo/ایمیل-مارکتینگ/

  4. حسین بهرام پور گفت:

    دقیقا همینطوره، من خودم همیشه روی اولین نتیجه که گوگل برام میاره کلیک می کنم و بیشتر مواقع به چیزی که می خواستم رسیدم.

  5. گوهر ملازاده گفت:

    هر چقدر در مورد گوگل بنویسید و من در مورد گوگل بخونم بازم کمه.
    دستتون درد نکنه. یه کتابی هم هست به دوستان این سایت پیشنهاد می کنم که حتما بخونن. اسم کتاب هست گوگل چگونه کار میکند.

  6. حامد بهزادی گفت:

    ما که پول نداریم فعلا سایت رو سئو هم بکنیم. تبلیغات کلیکی واقعا هزینه بره.

  7. شهلا خیاط گفت:

    سلام. ممکنه توی یک مقاله نحوه کار به صورت عملی تبلیغات کلیکی رو آموزش بدید؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، ذر برنامه تولید محتوا قرار گرفت

  8. اسماعیل پریشان گفت:

    تبلیغات کلیکی یک میانبر هزینه بر ولی خیلی مفیده.
    من پیشنهادم اینه که عجله نداشته باشید و با سئوی خوب، به حجم وسیعی از مشتری و فروش دست پیدا کنید.

  9. صمد پورحاجی گفت:

    یکی از موضوعات مهمی که بهش اشاره کردید همین زمان بندی قرار دادن پست هست که خیلی ها رعایت نمی کنن.

  10. بهروش زمانی گفت:

    آخه این روش دوام نداره که، همه ش باید دوباره هزینه کنی. اونم تبلیغات کلیکی که به سرعت بودجه آدم رو می خوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *