مقالات سئو و بهینه سازی

رتبه 1 گوگل | برای رسیدن به رتبه یک گوگل چقدر زمان لازمه؟

رسیدن به رتبه 1 گوگل؛ رویایی برای همه کسب‌وکارها

رسیدن به رتبه 1 گوگل یعنی؛ وقتی کاربران اینترنت نام محصول یا خدماتی را در موتور جستجوی گوگل وارد می‌کنند، صفحه محصول یا خدمت مورد نظر در سایت شما به عنوان نخستین نتیجه جستجو در گوگل نمایش داده شود. اگرچه صاحبان کسب‌وکارها همگی چنین رویایی را در سر دارند، اما رسیدن به رتبه یک گوگل بدون صرف وقت، هزینه و سپردن کار به کاردان، ممکن نیست.

چرا رتبه‌بندی در گوگل اهمیت دارد؟ مخصوصا رتبه یک گوگل!

برای درک اهمیت رتبه‌بندی در گوگل ابتدا باید دو نوع ترافیک یا بازدید از سایت را بشناسیم. این دو نوع عبارتند از: ترافیک طبیعی و ترافیک خریداری شده. ترافیک طبیعی یا ارگانیک (Organic Traffic) عبارتند از میزان بازدیدی که به طور طبیعی از طریق رتبه‌بندی سایت شما در صفحات نتایج جستجو در گوگل به‌دست می‌آورید. شما برای این نوع از ترافیک به‌طور مستقیم هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

ترافیک خریداری شده (Paid Traffic) یا بازدید خریداری شده (Paid Visit) به آن حجمی از بازدید مخاطبان گفته می‌شود که شما برای دستیابی به آن به‌طور مستقیم به موتور جستجو پول پرداخت کرده‌اید. برای مثال در موتور جستجوی گوگل با پرداخت پول به گوگل‌ادوردز می‌توانید این ترافیک را به‌دست بیاورید، تا صفحاتی از سایت شما را با عنوان تبلیغات، در مدتی معلوم، در بین نتایج نخست جستجوی کلیدواژه مورد نظر شما نشان دهد.

توضیحات بالا به‌تنهایی نشان دهنده اهمیت ارتقای رتبه‌بندی در صفحه نتایج گوگل هست. زیرا در هر دو صورت، کسب‌وکارها در حال تلاش برای رسیدن به رتبه 1 گوگل و یا یکی از رتبه‌های برتر در صفحه نخست گوگل هستند. البته بهتره که رتبه یک گوگل را بدون پرداخت پول و به طور طبیعی یا ارگانیک کسب کنیم. اما چطور می‌توانیم به این رتبه‌ها برسیم؟!

راهکارهای رسیدن به رتبه 1 گوگل | پرگاس

راهکارهای رسیدن به رتبه 1 گوگل

برای دستیابی به رتبه اول گوگل ما نیاز به دانش و تخصص کارشناسان سئو داریم. سئو (SEO) یا “بهینه‌سازی موتور جستجو” به مجموعه‌ای از روش‌ها، تکنیک‌ها و استراتژی‌ها گفته می‌شود که نتیجه کلی آن‌ها ارتقای رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت است. چه بسا اگر این راهکارها به‌درستی و به‌طور مداوم انجام شوند، رسیدن به رتبه یک گوگل نیز امکان پذیره. در ادامه با شماری از این راهکارها و استراتژی‌های بهینه‌ساز آشنا می‌شویم.

1- آنالیز رقبای کسب‌وکار

یک کارشناس سئو پیش از شروع هر اقدامی ابتدا با فضای کسب‌وکار شما آشنا می‌شود و سپس به آنالیز رقبای کسب‌وکار شما و میزان موفقیت آن‌ها در بخش بازاریابی اینترنتی می‌پردازد. آنالیز کلیدواژه‌های رقبا نیز یکی دیگر فعالیت‌های او است. کارشناس سئو تمامی کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکار شما را بررسی می‌کند تا بداند کدام کلیدواژه‌ها در شرایط رقابتی شدیدی قرار دارند و چه کلیدواژه‌هایی می‌تواند باعث افزایش رتبه صفحات سایت شما شود.

2- تعیین استراتژی محتوا

استراتژی محتوا (Content Strategy) به معنای تدوین برنامه‌ای مناسب برای تولید محتوای کاربردی و مفید در یک وب‌سایت اختصاصی کسب‌وکار است. تدوین این برنامه باعث می‌شود، جریانی پیوسته از محتوا، همسو با نیازهای مشتریان به آن‌ها ارائه شود.

3- استراتژی تعیین کلیدواژه‌ها

استراتژی تعیین کلیدواژه‌ها (Keywords Strategy) مبتنی بر اهمیت کلیدواژه‌ها در الگوریتم‌های گوگل هست. کلیدواژه‌ها در واقع عبارت‌های پرکاربرد و محوری در زمان جستجو هستند که از سوی کاربران در موتور جستجو وارد می‌شوند. بنابر همین تجربه کاربری، کارشناسان سئو، به‌دنبال بهترین کلیدواژه‌های ممکن برای جستجو متناسب با فضای کسب‌وکار و محصولات و خدمات شما هستند. استراتژی تعیین کلیدواژه‌ها همچنین مسیر تولید محتوا را برای شما ترسیم می‌کند.

چرا رتبه‌بندی در گوگل اهمیت دارد؟ | پرگاس

4- تقویت بک‌لینک‌ها

بک‌لینک‌ها (Back Links) یا لینک‌های بازگشت، لینک‌های موجود در سایت‌های دیگر یا شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان هستند که مخاطبان آن سایت‌ها و شبکه‌ها را به صفحاتی از سایت شما هدایت می‌کنند. متن رپورتاژ، تبادل لینک، وبلاگ‌نویسی مهمان، تبلیغات کلیکی و حضور در شبکه‌های اجتماعی، برخی از شیوه‌های تقویت بک‌لینک هست.

5- تولید انواع محتوا

تنوع محتوایی یکی از راه‌های افزایش رتبه‌بندی سایت و همین‌طور از راه‌های جذب مخاطبانی با سلیقه‌های مختلف هست. تنوع محتوایی باید برمبنای شنخات کامل فضای کسب‌وکار، ویژگی‌های محصولات و خدمات و شناخت مخاطبان کسب‌وکار انجام شود. برخی از انواج محتوا در وب‌سایت‌ها عبارتند از: محتوای متنی، محتوای صوتی مانند: پادکست‌ها، محتوای ویدئویی مانند: فیلم‌های تبلیغاتی، انیمیشن‌ها و موشن‌گرافی و محتوای تصویری مانند انواع عکس‌ها و تصاویر گرافیکی.

6- افزایش سرعت نمایش وب‌سایت روی تلفن همراه و تبلت

کارشناسان سئو این کار را از طریق تقویت ویژگی موبایل فرندلی (Mobile Friendly) انجام می‌دهند. در موتور جستجوی گوگل، الگوریتمی به همین نام وجود دارد که اگر استانداردهای آن رعایت شود و صفحات سایت شما امکان هماهنگی با صفحات تلفن همراه و تبلت را داشته باشند، به‌تدریج رتبه شما در نتایج جستجو، ارتقا پیدا می‌کند. برای بررسی میزان تطابق سایت خود با استانداردهای موبایل فرندلی می‌توانید از یکی از ابزارهای گوگل به نام (Page Speed Insights) استفاده کنید.

7- راهکارهای دیگر برای رسیدن به رتبه یک گوگل

فهرست راهکارها و تکنیک‌های رسیدن به رتبه 1 گوگل، فهرستی طولانیست. این راهکارها در بخش‌های مختلف سئو مانند: سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال، سئو کلاه‌سفید، سئو کلاه‌خاکستری و مانند آن قرار می‌گیرند. برخی از تکنیک‌های دیگر افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل عبارتند از:

  • بررسی تمامی مراحل قیف فروش در وب‌سایت
  • معرفی دقیق کالا و خدمات قابل ارائه در وب‌سایت
  • تقویت ظاهر وب‌سایت (UI)
  • استفاده از ابزارهای تحلیل داده‌ها مانند: گوگل‌آنالیتیکس
  • طراحی بنرهای تخفیفی و مناسبتی
  • به‌روزرسانی مستمر وب‌سایت از نظر افزونه‌ها
  • استفاده از انواع ابزارها و روش‌های تبلیغات اینترنتی

در چه مدت می‌توانیم به رتبه 1 گوگل برسیم؟ | پرگاس

در چه مدت می‌توانیم به رتبه 1 گوگل برسیم؟

مطالعه راهکارهای رسیدن افزایش رتبه سایت نشان می‌دهد، رسیدن به رتبه یک گوگل، اتفاقی نیست. بررسی‌های انجام شده بر روی 2 میلیون کلیدواژه نیز نشان می‌دهد، تنها 5.7 درصد از صفحات می‌توانید در زمانی کمتر از یک سال به صفحه اول گوگل برسند.

از سوی دیگر در بین وب‌سایت‌هایی که از راهکارهای افزایش رتبه استفاده می‌کنند، دست کم 60 تا 180 روز زمان لازمه تا به رتبه‌های بالا دست پیدا کنند. این زمان در مورد کلیدواژه‌های پررقابت، از این هم بیشتره. بنابراین برای دستیابی به رتبه 1 گوگل باید صبر و پشتکار زیادی داشته باشید.

اگر یک وب‌سایت اختصاصی برای کسب‌وکار خود راه اندازی کرده‌اید، در صورت استفاده از روش‌های اصولی سئو سایت می‌توانید بعد از 6 تا 7 ماه، شاهد افزایش رتبه خود باشید؛ همچنین اگر محتوای خود را بر مبنای استراتژی صحیح تولید کنید، این رتبه به‌طور مداوم افزایش می‌یابد و چه بسا رویای رتبه اول گوگل برای شما محقق شود.

10 فکر در مورد “رتبه 1 گوگل | برای رسیدن به رتبه یک گوگل چقدر زمان لازمه؟

  1. صادق جوان شیون گفت:

    سلام و درود. وقتی که آدم به یه تضادی میرسه، حتما اگه بخواد اون تضاده رو درست کنه و به اون خواسته ایی که می خواد برسه، در موردش تحقیق می کنه.
    منم می خواستم که توی نتایج گوگل بیام بالا، با تخقیق و سرچ با سایت خوب و این مقاله عالی شما بر خوردم. دستتون درد نکنه واقعا.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز ، خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید هست.

  2. سرباز عشق گفت:

    من قبلا خیلی روی بک لینک و … سایتم کار کرده بودم،اما اصلا اون جایگاهی که می خواستم رو نداشتم.شما سایتم رو به رتبه ایی که می خواستم رسوندید و واقعا متشکرم.از همکاری با شما لذت میبرم. به امید موفقیت همیشگی برای شما.

  3. مسعود جهانگیری گفت:

    من برام خیلی مهمه که رتبه یک باشم، اما هر کاری می کنم بازم دوم هستم. یعنی از لحاظ بک لینک و تعداد کلمات محتوا، اختلاف فاحشی هم دارم.

  4. قیاس کلهری گفت:

    لطفا سایت مارو هم بررسی کنید و بگید که چقدر هزینه سئو می خواد که توی کلمه کلیدی بیایم اول، و ممکنه چقدر زمان ببره.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر با شماره ۲۸۴۲۸۴۵۶ تماس بگیرید

  5. ونداد سایت تجاری گفت:

    سلام. منم خسته شدم، دو ساله تمامه روی سئو سایتم کار می کنم اما سر رتبه نهم همون طور قفل شدم.

  6. ناهید گفت:

    این دقیقا سوالی بود که آرزو داشتم توی حتی یک جمله بشنوم اما کامل کامل توضیح داده اید.
    ممنونم واقعا.

  7. نصرتی گفت:

    سلام ودرود به همه اهالی سرزمین پرگاس.
    همیشه همه تون اگه سایت دارید سئو سایت و فروشتون عالی باد.

  8. منصور جابری گفت:

    من دو سال پیش کلی برای سئو سایتم هزینه کردم و معمولا توی کلمات کلیدی رتبه دوم یا سوم بودم، بعد از پایان کار، الان هر یکی دو ماه یدونه رتبه ام داره میاد پایین، و فقط طی نه ماه، به رتبه نهم و دهم رسیدم، دلیلش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *