مقالات سئو و بهینه سازی

فصل ۶: لینک سازی و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو

در اینجا به عناصر لینک سازی در جدول تناوبی عوامل SEO می‌رسیم. پیوندها اولین عامل اصلی رده‌بندی “خارجی” بودند که توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شد. گوگل اولین موتور جستجو نبود که لینک‌ها را به‌عنوان “رأی” شمرد، اما اولین موتور جستجوی بود که در ۱۹۹۸، PageRank را معرفی کرد.

لینک‌ها به همراه محتوا در عملیات لینک سازی سئو، یکی از مهم‌ترین سیگنال‌های خارجی برای رده‌بندی جستجوی Google بودند. با این اوصاف چیزهای زیادی مثل تفسیر و پردازش موتورهای جستجو پیشرفت کرده‌اند.

عناصر ایجاد لینک در جدول تناوبی عوامل SEO

در رابطه با این موضوع بخوانید: چرا سئو برای کسب و کارتان مهم است؟

Va:Value (ارزش و کیفیت لینک در لینک سازی)

همه لینک‌ها به طور یکسان ایجاد نشده‌اند. به هر حال، سایت‌هایی که (در لینک‌سازی) به شما لینک می‌شوند ممکن است از نظر کیفیت و همچنین ارتباط با صنعت شما متفاوت باشند. لینک یک نشریه خبری با شهرت ژورنالیستی قدرتمندتر از لینکی در بخش نظرات یک وبلاگ خواهد بود که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارد.

لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های معتبر و با کیفیت و سایت‌های مرتبط و معتبر در صنعت شما هستند، احتمالاً ارزش بیشتری دارند. سایت‌ها مدت طولانی است که از ویژگی عدم دنبال‌کردن پیوند، ابتدا روی نظرات و سپس برای پرچم گذاری لینک‌های حمایت شده یا مرتبط با تبلیغات، استفاده می‌کنند تا این پیوندها برای رتبه‌بندی به‌حساب نیایند. برخی از ناشران تا جایی پیش رفتند که لینک‌های خروجی را در محتوای خود دنبال نکنند تا از درگیر شدن در کار لینک سازی جلوگیری کنند.

این بدان معناست که در لینک سازی هرگونه بک‌لینک nofollow در رابطه با سایت شما، هیچ گونه اعتباری را به سایت شما منتقل نمی‌کند. اما اکنون، Google ویژگی لینک nofollow را به‌عنوان “اشاره” برای اهداف رده‌بندی تلقی می‌کند و لینک‌های nofollow به صفحات شما ممکن است به منظور سیگنال‌های رده‌بندی استفاده شوند.

در رابطه با این موضوع بخوانید: سئو وردپرس – چک لیست سئو وب سایت و جادوی رشد

Ac: Anchors (لنگرها یا هایپرلینک)

انکرتکست به متنی گفته می‌شود که در لینک بالای صفحه نشان داده می‌شود. به طور معمول رنگ متفاوتی (آبی، معمولاً) نسبت به متن عادی و زیر خط دار خواهد داشت. مثالی در اینجا آورده شده است: این انکرتکست به جدول تناوبی عوامل SEO ارتباط دارد. کلمات استفاده شده در انکرتکست توسط موتورهای توصیف می‌شود.

جولی جویس، مدیر عملیات آژانس لینک سازی Link Fish Media، می‌گوید: «لنگرها کاملاً SEO شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. آنها به موتورهای جستجو دستور می‌دهند که اهداف پیوند مرتبط چیست، اما قطعاً در گذشته بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته و اسپم شده‌اند. آنها همچنین به کاربران متنی ارائه می‌دهند، زیرا آنها “باید” به کاربر بگویند که هدف مورد نظر برای کلیک کردن چیست.»

جولی جویس، مدیر عملیات Link Fish Media می‌گوید: «اگرچه این همیشه مورد توجه قرار نمی‌گیرد (اما باید باشد) ، اما انکرتکست توسط افراد کم بینایی که از صفحه خوان استفاده می‌کنند، نیز استفاده می‌شود. تعادل استفاده از انکرتسکت هم برای سئو و هم نابینایان امری دشوار است. هنگامی که سئوکاران از انکرتکست منطبق دقیق استفاده کردند، همه ما ترسیدیم و از لنگرهایی مانند «اینجا کلیک کنید» استفاده کردیم که در برخی موارد برای کاربرد بسیار بد است. حل این مشکل کار دشواری به نظر می‌رسد.»

در اینجا بهترین روش‌ها برای انکرتکست لینک (در لینک‌سازی) وجود دارد که می‌تواند تجربه بهتری را به بازدید کنندگان شما ارائه دهد.

بهترین روش‌ها برای انکرتکست لینک که می‌تواند تجربه بهتری را به کاربر سایت ارائه دهد.

انجام دهید

  • از زبان گرامری و طبیعی در انکر تست استفاده کنید.
  • استفاده از کلمات و اصطلاحات مرتبط
  • از انکرتکستی که پر رنگ بوده و زیر آن خط کشیده شده است، استفاده کنید تا کاربران را به سمت خود جلب کنید.
  • مختصر نوشتن آن

انجام ندهید

  • اسپم کردن کلمات کلیدی در انکر تکست
  • استفاده از کلمات کلیدی غیر طبیعی در انکر تسکت
  • انکر تکست عمومی (به عنوان مثال ، “اینجا را کلیک کنید”)
  • از انکر تکست فرعی برای فریب دادن کاربران استفاده کنید.

Ba: Backlinks (بک‌لینک‌ها در لینک‌سازی)

لینک‌های برگشتی که به آنها لینک‌های ورودی (در لینک سازی) نیز گفته می‌شود، لینک‌هایی هستند که از سایت‌های دیگر به صفحات شما بازمی گردند. آنها سیگنال‌هایی را به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند که ارتباط و کیفیت محتوای شما را نشان می‌دهد.

بسیاری از لینک‌ها می‌توانند به موفقیت سئو کمک کنند؛ حتی اگر از سایت‌های مختلف لینک دریافت می‌کنید. در صورت یکسان بودن شرایط، ۱۰۰۰ پیوند از یک سایت باارزش و معتبر کمتر از ۱۰۰۰ پیوند از ۱۰۰۰ سایت خواهد بود. اما کمیت در برابر کیفیت چطور؟

جولی جویس، مدیر عملیات Link Fish Media می‌گوید: «گفته شده است که کیفیت بک‌لینک‌ها (در لینک سازی) از نظر کمی اهمیت دارد و این ایده آل است. اما من موارد زیادی را دیده‌ام که سایت‌ها با لینک‌های بیشتر وقتی رده‌بندی می‌کنند که در رقابت برای آنها مهم‌تر از رده‌بندی باشد. در برخی موارد، شما می‌توانید با داشتن فقط چند بک‌لینک کنار بیایید، به‌خصوص هنگامی که صحبت از صنایع کوچک‌تر می‌شود که رقابت چندان شدید نیست. گاهی اوقات کیفیت خود را از دست می‌دهید وقتی که هدف شما بیشتر، بیشتر و بیشتر است.»

از ارسال هرزنامه کامنت، خرید لینک، طرح‌های ارسال مهمان و تبادل لینک (در لینک سازی) خودداری کنید. اگر دست به دامان این روش‌ها یا سایر تاکتیک‌های به اصطلاح “blackhat” شوید، ممکن است توسط موتورهای جستجو مجازات شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرح‌ها، به بخش سموم در بالا بروید.

جولی جویس می‌گوید: «هنگام انجام فعالیت‌های ارتباطی لینک سازی، مختصر باشید. ایمیل‌هایی را ننویسید که دارای پنج پاراگراف پرگل هستند و در آن به جزئیات بسیار خوبی در مورد حیرت انگیز بودن سایت موردنظر خود می‌پردازید. شما باید اهداف خود را تحقیق کنید، زیرا بسیاری از نامه‌های الکترونیکی به سایت‌های کاملاً بی ربطی ارسال می‌شوند که هرگز به شما لینک نمی‌دهند و حتی اگر این کار را انجام دهند، لینک خوبی برای شما نخواهد بود.»

برای اطلاعات بیشتر به موارد زیر مراجعه کنید:

  • SEO: Link Building
  • Is link building dead? Depends on who you talk to
  • Why isn’t my fabulous content attracting quality links? by Julie Joyce
  • Building links in boring industries by Jeremy Knauff

فصل بعدی همین مطلب را بخوانید: فصل ۷: شخصی‌سازی و رتبه‌بندی موتور جستجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *