مقالات سئو و بهینه سازی

مزیت سئو چیست؟ | پنج مورد از مزایای سئو برای کسب و کارها

سئو چیست؟

سئو SEO مخفف عبارت انگلیسی (Search Engine Optimization) به معنای “بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو” است. سئو سایت تمامی آن راهکارهایی است که کمک می‌کند کسب‌وکار و محصولات و خدمات شما در فضای اینترنت به‌خوبی دیده شود. سئو باعث می‌شود به صفحه اول موتورهای جستجو راه پیدا کنید و کاربران اینترنت شما را پیدا و انتخاب کنند. در این مطلب با دلایل نیاز کسب‌وکارها به سئو و پنج مزیت سئو وب‌سایت آشنا می‌شویم.

چرا کسب‌وکارها به سئو نیاز دارند؟

برای درک بهتر دلایل نیاز کسب‌وکارها به سئو بد نیست سری به آمارها بزنیم. درحال حاضر بیش از 74 درصد از معاملات تجاری آنلاین از طریق موتورهای جستجو مانند: Google، Bing، Yahoo و Ask انجام می‌شود. همچنین بیش از 87 درصد مشتریان برای یافتن کالا یا خدمات مورد نظر خود، از این موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر در فضای اینترنت 5 بیلیون سایت وجود دارد که فقط کمتر از 1 درصد آن‌ها توانسته‌اند به صفحه اول موتورهای جستجو راه پیدا کنند. بنابراین اگر وب‌سایت شما نتواند در الگوریتم رتبه‌بندی موتورهای جستجو رتبه خوبی کند، از دید کاربران فضای مجازی پنهان می‌مانید. سئو وب‌سایت باعث می‌شود رتبه سایت شما بهبود یابد و کاربران زیادی به صفحات سایت شما راه پیدا کنند.

پنج مزیت سئو وب‌سایت برای کسب‌وکارها

اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید برای کسب‌وکار خود یک وب‌سایت اینترنتی راه اندازی کنید؛ اگر وب‌سایت خود را به‌تازگی راه اندازی کرده‌اید؛ اگر صاحب وب‌سایت هستید اما صفحات سایت شما براساس کلمات کلیدی به‌کار رفته در محتوای آن‌ها در صفحه اول موتورهای جستجو دیده نمی‌شوند؛ اگر می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید؛ شما به سئو نیاز دارید. در ادامه برخی از مزایای سئو برای کسب‌وکارها را با هم مرور می‌کنیم.

پنج مزیت سئو وب‌سایت برای کسب‌وکارها | سئو پرگاس

افزایش میزان ترافیک سایت

منظور از ترافیک سایت همان میزان بازدید مخاطبان از صفحات وب‌سایت شما است و افزایش ترافیک یعنی احتمال خرید بیشتر. سئو اگر درست انجام شود می‌تواند میزان بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش دهد. سئو این کار را براساس قوانین الگوریتم موتوهای جستجو و با توجه به کلمات کلیدی انجام می‌دهد. بنابراین وقتی کاربران اینترنت، کلمه کلیدی مورد نظر را در موتور جستجو وارد می‌کنند، صفحات سایت شما جزو نتایج نخست جستجو قرار می‌گیرد.

بهبود تجربه کاربری

وقتی یکی از کاربران فضای مجازی وارد یکی از صفحات سایت شما می‌شود، اگر از فضای سایت به هردلیلی خوشش نیاید، آن صفحه را ترک خواهد کرد. این یعنی تجربه بد کاربر در زمان بازدید از سایت شما. سئو با راهکارهای خود کاری می‌کند که کاربر مدت زمان بیشتری در سایت شما بماند و تمایل پیدا کند با برند، محصولات و خدمات شما آشنا شود. برخی از راهکارهای سئو برای بهبود تجربه کاربری عبارتند از:

  • ایجاد طرحی آسان برای پیمایش در صفحه
  • استفاده از فونتی خوانا با سایز مناسب برای محتوای متنی
  • بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحه و سایت
  • استفاده از پیکربندی مناسب برای صفحات تلفن همراه
  • قرار دادن قسمت‌های مهم هر صفحه در دید کاربران
  • استفاده از انواع محتوا مانند محتوای تصویری، صوتی، متنی و ویدئویی
  • طرح‌بندی ساده، جذاب و شیک صفحات
  • استفاده حرفه‌ای از رنگ‌ها در صفحات سایت برای تهییج عواطف و افزودن تاکید
  • استفاده از تصاویر با کیفیت
  • استفاده از ابزارهای تعاملی مانند روبات‌های گفتگو و ابزراهای چت زنده

افزایش میزان ترافیک سایت | سئو پرگاس

تبدیل بازدیدکننده به مشتری

افزایش بازدیدکننده یا ایجاد ترافیک بیشتر برای وب‌سایت به‌تنهایی باعث افزایش فروش نخواهد شد؛ زیرا شما باید بتوانید بازدیدکننده را به خرید کالا یا خدمات خود ترغیب کنید. همچنین بعد از ترغیب کاربران اینترنتی به خرید، فرآیند خرید اینترنتی را برای آن‌ها آسان بسازید. تبدیل کاربر به مشتری کار چندان آسانی نیست، ولی سئو این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد.

اگر قصد دارید بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت شما بمانند باید بتوانید اعتماد و توجه آن‌ها را جلب کنید. یکی از راه‌های جلب توجه بازدیدکنندگان، ارائه محتوای سودمند است. برای این کار محتوای صفحات وب‌سایت علاوه بر جنبه تبلیغاتی باید آگاهی‌رسان باشد. همچنین شما باید از نویسندگانی استفاده کنید که به اصول نگارش یک محتوای جذاب، گیرا و ارزشمند مسلط باشند. برخی از راهکارهای دیگر سئو در این زمینه عبارتند از:

  • درگیر کردن ذهن مخاطب از طریق محتوا
  • هماهنگی عنوان و متن محتوا
  • درج نماد الکترونیکی در سایت
  • گفتگوی آنلاین با مخاطبان سایت

تعیین میزان موفقیت شما با اعداد واقعی

سئو کاری کوتاه مدت نیست و باید به‌طور مداوم آن را مدنظر قرار دهید؛ همچنین نتایج سئو یک روزه ایجاد نمی‌شوند و مدتی می‌گذرد تا موتورهای جستجو رتبه سایت شما را ارتقا دهند؛ اما مزیت سئو در این است که در تمام این مدت می‌توانید نتایج سئو را از طریق ابزارها، افزونه‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای و با اعداد واقعی بررسی و رصد کنید. برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google WebMaster
  • Gtmetrix
  • Semrush
  • Majestic
  • Moz
  • W3C Validator

افزایش فروش

افزایش فروش مهم‌ترین مزیت سئو برای کسب‌وکارها است. سئو تلاش می‌کند با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بازدیدکنندگانی به سایت شما راه یابند که ارتباط بیشتری با کسب‌وکار و محصولات شما دارند و در نتیجه احتمال خرید آن‌ها بیشتر است. سئو معرفی محصول و خرید آن را بررسی و تصحیح می‌کند تا احتمال خرید بازدیدکنندگان از سایت شما افزایش یابد. سئو همچنین باعث معرفی بیشتر برند شما و کسب اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود.

سئو یعنی؛ موفقیت کسب‌وکار در فضای مجازی | سئو پرگاس

سئو یعنی؛ موفقیت کسب‌وکار در فضای مجازی

امروزه سئو بخشی اساسی از هر استراتژی بازاریابی اینترنتی است. اهمیت سئو تا جایی است که موفقیت در جذب بازدیدکننده، تبدیل بازدیدکننده به مشتری و ایجاد وفاداری در میان مشتریان نسبت به برند، بدون راهکارهای سئو قابل تصور نیست. بنابراین اگر تا امروز از سئو برای دستیابی به موفقیت در زمینه کسب‌وکار خود بهره نبرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر این روند را آغاز کنید و در این راه حتماً از وجود افراد متخصص در زمینه سئو سایت و سئو محتوا بهره بگیرید.

10 فکر در مورد “مزیت سئو چیست؟ | پنج مورد از مزایای سئو برای کسب و کارها

  1. سید حسین راهبر گفت:

    سلام. مقالات سایتتون عالی هستن. لطفا در مورد ابزارهای کاربردی در رابط با سئو نیز مقالات آموزشی بزارید.
    در رابط با نوار ابزار ماز و استفاده اون جهت بک لینک سازی نیز مقاله بزارید.
    دست گلتون درد نکنه.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، این مقالات در دست تهیه هستند و به زودی منتظر خواهد شد

  2. سعیده رحمتی گفت:

    چقدر این مقالات مربوط به سئو و دیجیتال مارکتینگتون رو دوست دارم. خیلی عالی هستند. در مورد ایمیل مارکتینگ هم مقاله دارید؟ من پیداش نکردم، لینکش رو برام قرار میدید؟
    ممنونم

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست در برنامه تولید محتوای آموزشی قرار دادیم

  3. فراز معروف پور گفت:

    سلام،چقدر مطالبتون جامع و کامل هستند. منم منتظر مقالات جدیدتون در رابط با ابزارهای سئو و … هستم. ایشالا که همیشه موفق و سربلند باشید.

  4. صابر پرویز شکوه گفت:

    احسنت به شما و سایت خوبتون. منم خیلی دوستدارم یه سایتی داشته باشم اما هر چند فکر می کنم نمی دونم چه سایتی.

  5. ریژان فاطمیه گفت:

    فرمودید 5 مزیت، اما انصافا میشه گفت که سئو صدها مزیت داره.
    خیلی لذت بردم.

  6. ماندگار نیک روش گفت:

    سایت خوبی دارید، امیدوارم که همیشه همچنان قدرتمند پیش برید.
    از اعضای ثابت سایتتون هستم.

  7. سیروس بختیاری گفت:

    به نظرم برای صاحبان کسب و کار خیلی مهمه که حتما به این نکته توجه داشته باشند که همیشه سایتشون رو سئو شده و بهینه نگه دارند.

  8. شکیلا نور محمدی گفت:

    خیلی به جاسایت، عالی و قابل تامل.
    خیلی ها نمی تونن اولویت بندی کنن که اولا کدوم کارها مهمه توی سئو، برن و اونها رو انجام بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *