مقالات سئو و بهینه سازی

موفقیت در سئو | راهکارهای SEO برای رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک

اهمیت SEO و پدیدار شدن در صفحه اول جستجوی گوگل

یک بیزینس عالی داشته باشید، اگر سایت گوگلْ وبسایت شما را در نتایج جستجوی خود نشان دهد، پس موفقیت در سئو را بیش از اندازه جدی بگیرید. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بخشی از شالودهِ موفقیت برای کسب و کارهای کوچک هست. اگر یک کسب و کار کوچک SEO را ضعیف انجام دهد، خطر تبدیل شدن به یکی از آن برنامه‌های تلویزیونی را دارد که نیمه شب از یک شبکه نه چندان پربیننده پخش می‌شود. حتی اگر محتوای عالی داشته باشد، پیدا کردن مخاطب برای آن سخت خواهد بود زیرا یافتن شبکه یا همان وبسایت آن بسیار دشواره.

وقتی کارآفرینان سئو را به درستی رعایت می‌کنند، می‌توانند میزان افزایشی بازدید از وبسایت و درآمد را مشاهده کنند. یک سئوی موفق باعث رشد فزاینده و فرصت‌های فروش بیشتر می‌شود. اگر برای رشدِ حضورِ آنلاینِ خود استراتژی خاصی انتخاب نکنید، خواهید دید که رقبا از شما سبقت خواهند گرفت، چرا که حضور یافتن در صفحه اول گوگل برای هر شرکت‌های B2B و B2C به یک عامل مهم درآمد بیشتر تبدیل شده است.

در این پست اصول SEO برای مشاغل کوچک را از اصول جستجوی کلمات کلیدی گرفته تا نکاتی در مورد چگونگی صرفه جویی در وقت هنگام ایجاد محتوای با کیفیت، بیان خواهیم کرد.

سئو برای مشاغل کوچک چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو فرآیند بهینه سازی وب سایت کسب و کار شماست، به طوری که وبسایت شما توسط خزنده‌های موتور جستجوگر (Web crawlers) پیدا شوند. خزنده‌های وب ربات‌هایی هستند که اینترنت را تحت فشار قرار می‌دهند تا محتوا را پیدا و رتبه بندی کنند. موفقیت در سئو برای مشاغل کوچک یعنی استفاده از چندین مولفه اصلیِ بازاریابی محتوا. مادامی که این اصول را رعایت کنید، ترافیک وبسایت شما یک صعود ثابت رو به بالا را آغاز می‌کند.

این اصول را به شش قسمت تقسیم کرده‌ایم:

تحقیق کلمات کلیدی برای موفقیت در سئو

این تحقیق شامل بررسی اصطلاحات و عباراتی هست که مشتریان بالقوه شما در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند. با فهمیدن اینکه افراد برای یافتن اقلام مختلف، پیدا کردن اطلاعاتی در مورد شغل شما یا یافتن اطلاعات در مورد موضوعی مرتبط با کسب و کار شما به دنبال چه چیزی هستند، می‌توانید محتوایی مفید برای آنها ایجاد کنید.

یک استراتژی کلمه کلیدی خوب باید به طور منظم کنترل و به روز شود، زیرا روند چگونگی جستجوی افراد همیشه متغیره. برای این منظور ابزارهایی موجود هستند تا بتوانید از طریق آنها کلمات کلیدی پر استفاده مربوط به کسب و کارتان را بیابید و از آنها در محتوای خود استفاده کنید.

اهمیت SEO و پدیدار شدن در صفحه اول جستجوی گوگل| پرگاس

1- اصل کپی‌رایتینگ

اگر صفحات وبسایت شما غیرمرتبط یا گیج کننده باشند، افراد پس از وارد شدن به وبسایت خیلی سریع آن را می‌بندند. از طرف دیگر، اگر محتوای مفیدی را تهیه کنید که کاملاً شفاف باشد و مبحث‌های قانع کننده‌ای ارائه دهد، خوانندگان بیشتری به صفحه شما را رجوع خواهند کرد.

با این کار می‌توانید میانگین زمانی را که کاربر در سایت شما می‌گذراند افزایش دهید. میانگین زمان حضور در سایت در 10 نتایج برتر گوگل سه دقیقه و 10 ثانیه هست، بنابراین نوشتن کپی‌رایتینگی با کیفیت که باعث شود خوانندگان وقت بیشتری را در وبسایت شما بگذرانند یکی دیگر از اصول موفقیت در سئو برای کسب و کارهای کوچک بشمار می‌رود. منظور از نوشتن کپی‌رایتینگی یعنی محتوایی که نمونه آن در هیچ وبسایت دیگری وجود ندارد و با خواننده ارتباط خوبی برقرار می‌کند.

2- تولید محتوا

یک استراتژی بازاریابی محتوای خوش ساخت، بر نوشتن پست‌های وبلاگی که هر یک بر روی یک کلمه کلیدی خاص متمرکز شده‌اند، تأکید می‌کند. این مسئله مخاطبان شما را آگاه و درگیر می‌کند و آنها رغبت پیدا می‌کنند تا بار دیگر به سایت شما سر بزنند! بسته به نوع کسب و کارتان، ممکنه یک قسمت اصلی از استراتژی آنلاین شما باشد.

برای آزمایش این موضوع، ایجاد چند پست مبتنی بر اطلاعات با استفاده از استراتژی محتوای مهمان را در نظر بگیرید. این زمانیه که شما یک صفحه فرود با محوریت یک کلمه کلیدی رقابتی با حجم جستجوی مناسب ایجاد می‌کنید که هسته اصلی کسب و کار کوچک شماست.

سپس از طریق سایر پست‌های وبلاگی که کلمات کلیدی مرتبط را دربرمی‌گیرند به آن صفحه پیوند می‌دهید. با این کار سایتی ایجاد خواهید کرد که پیدا کردن آن برای خوانندگان و خزنده‌های موتور جستجو آسانست، و این امر بر میزان بالا بردن صفحات یک سایت در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) تأثیر می‌گذارد. لازمه موفقیت در سئو توجه به تولید محتوا و درگیر کردن مخاطب به موضوعات مختلف است.

3- اصل پیوندسازی

تعداد لینک‌های داخلی (لینک به محتوای موجود در سایت خودتان) و لینک‌های خارجی (وقتی سایت دیگری به محتوای شما لینک می‌شود) شاخصیه که SERP برای تعیین کیفیت سایت شما استفاده می‌کند. اگر بتوانید به سایت‌های دارای بازدیدکننده بالا برای پیوند (لینک) دادن به محتوای خود کمک کنید، بسیار مفید خواهد بود. برای مثال می‌توانید به روی یک کلمه لینک صفحه ویکیپدیا آن را قرار دهید.

توجه به کاربردپذیری و تجربه کاربری در سئو| پرگاس

4- توجه به کاربردپذیری و تجربه کاربری

اگر وب سایت شلوغ، کند و غیرکاربرپسند داشته باشید، SERP شما را بین صفحات اول جستجو نمی‌آورد. همچنین، یک صفحه طراحی شده عالی می‌تواند مدت زمان بیشتری بازدیدکنندگان را نگه دارد. موفقیت در سئو مستلزم رعایت نکات در تولید و نوع محتوا و استفاده از گرافیک جذاب می‌باشد.

5- توجه به سئو محلی

یک استراتژی محلی خوب در زمینه سئو شامل استفاده از تاکتیک‌های فوق اما با تمرکز ویژه بر محیط اطراف شماست. یعنی کاربری که در نزدیکی محل کسب و کارتان کلید واژه‌ای را جستجو می‌کند که مرتبط با بیزینس شماست، در صفحه اول گوگل او ظاهر شوید.

سخن پایانی

در این مطلب از اهمیت ظاهر شدن در صفحه اول موتورهای جستجوگر مخصوصاً گوگل برای کسب و کارهای کوچک صحبت کردیم. لازمه این کار موفقیت در سئو است که خود به 6 اصل تقسیم‌پذیرست. برای اینکه بتوانید کسب‌وکار کوچک‌تان را به موفقیت برسانید حتماً باید به این شش اصل توجه خاصی کنید. مادامی که محتوای خوبی ایجاد کنید اما در صفحه اول گوگل ظاهر نشوید، هیچ‌کس شما را نخواهد دید.

12 فکر در مورد “موفقیت در سئو | راهکارهای SEO برای رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک

  1. شاهین معروف پور گفت:

    سلام و روزبخیر. واقعا خیلی انگیزه گرفتم برای ادامه دادن و کار کردن روی سایتم. چند مدتی بود که یه سایتی زده بودیم اما داشتیم کم می آوردیم. خیلی دوست دارم سایتم رشد بکنه اما هنوز اتفاقی نیوفتاده. مقاله تون عالی بود. مرسی از شما.

  2. پرگاس گفت:

    سلام دوست عزیز، خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بود، همچنین برای راهنمایی بیشتر در جهت رشد و توسعه سایت تون با کارشناسان پرگاس تماس بگیرید: 28428456-021

  3. رقیه سلیمی گفت:

    منم یک سایت با تعدادی کاربر دارم و فعالیتم مربوط به تنها یک شهر هست، ایا ارزش داره که روی سئو سایتم کار کنم؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، بله خیلی خوب جوابگو هست

  4. هاشم محسنی گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    مقاله خوبی بود. دوستانی که علاقه مند یه مسائل سئو هستن به سایت من هم سر بزنند. سئو و دیجیتال مارکتینگ از مهمترین بخش های یک سایت موفقه.

  5. پرهام شایسته گفت:

    خداییش سه ساله، هر چقدر در مورد سئو سایت و گوگل می خونم بازم سیر نمیشم.

  6. مهندس پارسا گفت:

    لطفا یک مقاله هم در مورد بک لینک سازی بزارید و عملا یکم سایت خوب با رنک خوب جهت لینک سازی معرفی کنید.

  7. عادل معروفی گفت:

    هر وقت خواستید نا امید بشید از ادامه سئو و مدیریت سایت، کافیه یه سر به این سایت پرگاس بزنید.
    واقعا بهتون احسنت می گم.

  8. کیوان کلهری گفت:

    من تموم کارهایی که توی مقالات مربوط به سئو فرموده اید رو دارم انجام میدم، پس چرا نتیجه نمی گیرم؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر با شماره ۲۸۴۲۸۴۵۶ تماس بگیرید

  9. فرزاد طبیعت گفت:

    من چطور می تونم برای سایتم لینک بلدینگ قوی داشته باشم. سایتهایی که به رایگان این اجازه رو میدن، چطوری پیداشون کنم؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر با شماره ۲۸۴۲۸۴۵۶ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *