مقالات سئو و بهینه سازی

نیاز به سئو | چرا سایت‌ها برای فروش به خدمات سئو نیاز دارند؟

سئو یعنی بهینه‌سازی با هدف رشد کسب‌وکار

هر کسب‌وکاری برای موفقیت نیاز به بازاریابی برای فروش محصولات یا خدمات خودش دارد. یکی از مهم‌ترین شیوه‌های بازاریابی در بستر وب، بازاریابی اینترنتی به کمک نتایج جستجو در موتورهای جستجو هست. با این شیوه که تمامی کسب‌وکارها تلاش می‌کنند صفحه اول موتور جستجوی محبوب گوگل را از آن خود کنند و به مشتریان بالقوه بیشتری دست پیدا کنند. درست به همین دلیله که کسب‌وکارها نیاز به سئو دارند. زیرا سئو راه دستیابی به صفحه اول گوگل است.

نیاز به سئو چه جایگاهی در بازاریابی دارد؟

سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) یکی از روش‌های مهم در بازاریابی اینترنتی هست. کافیه بدانیم حدود 80 درصد از کاربران فضای مجازی توسط موتورهای جستجو به صفحات وب‌سایت‌ها هدایت می‌شوند، تا به اهمیت و جایگاه سئو در بازاریابی پی ببریم.

بسیاری از کاربران قبل از اقدام به خرید ابتدا از طریق کلیدواژه‌ها درباره محصولات یا خدمات مورد نظرشان در موتورهای جستجو تحقیق می‌کنند. بسیاری از کاربران نیز علاقه دارند محصولات مورد نظر خودتان را از فروشگاه‌های اینترنتی بخرند. بنابراین احتمال این‌که یک کاربر فضای مجازی به یک خریدار مبدل شود، بسیار هست و سرمایه‌گذاری روی افزایش مخاطبان صفحات سایت به طور قطع باعث افزایش فروش و درآمد برای کسب‌وکارها می‌شود.

مزایای سئو سایت برای انواع کسب‌وکار

نزدیک به 40 هزار جستجوی اینترنتی در ثانیه و 3.5 میلیارد جستجو در روز! اگر علاقه دارید سهمی از این ترافیک عظیم اینترنتی داشته باشید، پس نیاز به سئو دارید. هر کاربر فضای مجازی می‌تواند یک فرصت برای کسب‌وکار شما به شمار بیاید و سئو با افزایش شمار بازدیدکنندگان وب‌سایت، باعث افزایش این فرصت‌ها می‌شود. در ادامه برخی از مزایای سئو را با هم مرور می‌کنیم.

1- سئو باعث اعتماد به برند می‌شود

مردم به موتور جستجوی گوگل اعتماد دارند. بنابراین اگر وب‌سایت‌تان را براساس الگوریتم‌های گوگل، بهینه‌سازی کنید و در نتیجه این کار، در رتبه‌های اول جستجو در گوگل قرار بگیرید، مردم به برند و کسب‌وکار شما نیز اعتماد می‌کنند.

2- سئو باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود

کاربران اینترنت از موتورهای جستجو برای تحقیق استفاده می‌کنند. آن‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اکثر فعالیت‌های خودشان از جمله خرید محصولات و خدمات، از نتایج جستجو و محتواهای وب‌سایت‌های معرفی شده بهره می‌گیرند. سئو این امکان را به شما می‌دهد که در چنین فضایی بتوانید کسب‌وکار خودتان را معرفی کنید، و از مزایای محصولات و خدمات خود بگویید.

3- سئو قابل اندازه‌گیریه

وقتی کارشناسان سئو از طریق روش‌های سئو داخلی و خارجی کار بهینه‌سازی وب‌سایت را برای شما انجام می‌دهند، شما به‌راحتی می‌توانید میزان پیشرفت وب‌سایت خودتان را طی ماه‌های بعد از این عملیات اندازه‌گیری کنید. نرخ تبدیل، منبع تبدیل، پیشرفت در رتبه‌بندی و میزان ترافیک صفحات مختلف سایت برخی از فاکتورهایی هستند که به کمک برخی ابزارها قابل شناسایی و اندازه‌گیری می‌باشند.

مزایای سئو سایت برای انواع کسب‌وکار | پرگاس

4- سئو مقرون‌به‌صرفه ست

هزینه سئو با توجه به نتایج آن، نسبت به بسیاری از روش‌های تبلیغات سنتی و اینترنتی کمتر هست. همچنین شما با این روش می‌توانید به صفحات و رتبه‌های اول جستجو نزدیک شوید، بدون آن‌که نیازی به پرداخت هزینه کلیک به گوگل‌ادوردز داشته باشید.

5- موفقیت در بین رقبا

مهم نیست شرکت‌های رقیب شما در کسب‌وکار چقدر بزرگ باشند، شما با سئو سایت و تولید محتوای سئو شده می‌توانید از آن‌ها در موتورهای جستجو پیشی بگیرید و مشتریان خود را افزایش دهید. سئو یک استراتژی هوشمنده که در این زمینه می‌توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید.

آشنایی با انواع خدمات سئو

درست به همان شیوه که یک خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد، کسب‌وکارها نیز در بستر اینترنت، نیاز به سئو دارند. اما سئو چگونه همه این کارها را انجام می‌دهد؟! کارشناسان سئو با چه روش‌هایی باعث افزایش ترافیک وب‌سایت و رشد فرصت‌های کسب‌وکار می‌شوند؟! در ادامه با دو نوع کلی از خدمات سئو سایت آشنا می‌شویم.

آشنایی با انواع خدمات سئو | پرگاس

سئو داخلی

سئو داخلی (On-Page SEO) همه آن فعالیت‌ها و تکنیک‌های سئو هست که به سایت شما محدود و متمرکز می‌شود. بهینه‌سازی عناصر سایت، افزایش رتبه سایت، افزایش ترافیک سایت، بهینه‌سازی محتوا و بهینه‌سازی کدها از جمله مسایل مورد توجه در سئو داخلی است. برخی از استراتژی‌های محتوایی سئو داخلی عبارتند از:

  • محتوا سودمند و دارای مفهوم باشد
  • محتوا مورد پسند مخاطب باشد؛ زیرا این مساله براساس میزان حضور کاربرد در صفحات وب‌سایت توسط موتورهای جستجو ردیابی و اندازه‌گیری می‌شود
  • محتوا یونیک باشد؛ بدون شک محتوای کپی شده باعث از بین رفتن اعتماد مخاطبان در طول زمان می‌شود
  • محتوا معتبر باشد؛ تلاش کنید از منابع معتبر و سایت‌های مشهور استفاده کنید

سئو داخلی عناصر فنی سایت شما را نیز ارتقا می‌دهد. بهینه‌سازی تصاویر، افزایش سرعت بارگذاری سایت، قابلیت هماهنگی صفحات سایت با صفحات تلفن همراه و تبلت، توجه به تگ عنوان و تگ توضیحات متا و اشتراک‌گذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی برخی از روش‌های سئو داخلی در این زمینه هستند.

سئو خارجی

سئو خارجی (Off-Page SEO) به معنای تمرکز بر روی وضعیت محتوا و سایت ما از نگاه دیگران است. برخی از روش‌های اجرای این نوع از سئو عبارتند از: بک‌لینک گرفتن از سایت‌های پربازدید، حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی مانند: فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام، حضور در انجمن‌های آنلاین، ثبت نام در موتورهای جستجو، بازاریابی ویدئویی و به اشتراک گذاشتن عکس محصولات.

این کسب‌وکارها نیاز به سئو دارند! | پرگاس

این کسب‌وکارها نیاز به سئو دارند!

اگر وب‌سایت اختصاصی ندارید و می‌خواهید از ظرفیت و بستر اینترنت برای بازاریابی استفاده کنید، اگر وب‌سایت اختصاصی دارید و صفحات شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی ندارند، اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان سایت‌تان را افزایش دهید، اگر می‌خواهید فروش عالی داشته باشید، اگر می‌خواهید در زمانی محدود برند خود را به مخاطبانی بسیار معرفی کنید، اگر به دنبال رشد و پیشرفت کسب‌وکار خودتان هستید، قطعاً شما نیاز به سئو دارید!

10 فکر در مورد “نیاز به سئو | چرا سایت‌ها برای فروش به خدمات سئو نیاز دارند؟

  1. خدیجه اعظم نیا گفت:

    چقدر این مطالب برای من یکی مفید بود، واقعا دستتون درد نکنه. بنده جدیدا توی یه شرکت استارتاپی دارم فعالیت می کنم و چون ادبیات خوندم، بخش مقالات سایت روبرعهده گرفته ام. و دیدم که برای سئو سایت می خوام. و من تازه با این موضوع جالب آشنا شده ام.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز ، خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید هست.

  2. پریسا گلدره ای گفت:

    سلام. واقعا نمی دونم از خوشحالی چی بگم، هر روز ورودی سایتم داره از گوگل بیشتر میشه.از سئو سایتم واقعا راضی هستم، دستتون درد نکنه، همه جا دارم تبلیغ شما رو می کنم.

  3. زکریا پور محمودی گفت:

    ممنون از سایت خوبتون. من سئو داخلیم اوکی هست، اما سئو خارجیم خیلی ضعیفه. نمی دونم کجا بک لینک بسازم و خوب هر بک لینکی هم مفید نیست که هیچ، ضرر هم داره.

  4. کیوان ساسانی اصل گفت:

    خیلی متن قانع کننده و فوق العاده ایی بود، فعلا بودجه ایی برای هزینه سئو و بیرون سپاری نداریم، محبورا خودمون داریم کار می کنیم.

  5. پروین اکتشاف گفت:

    هر کسی به نظر من یک ذره با سایت آشنا باشه، اهمیت سئو رو درک می کنه.

  6. قریشی گفت:

    به قول دوستمون سئو برای سایت به مثابه بنزین برای ماشینه.
    سئو واقعا می تونه معجزه کنه.

  7. شورش کندی آباد گفت:

    به خدا یه دونه اید،مقالاتتون بی نظیرند. دوستتون دارم.
    همه صفحات سایتتون، بخش مقالات رو به صورت پی دی اف برای خودم سیو کرده ام.

  8. مهندس عباسی گفت:

    درود بی پایان به تیم دوست داشتنی پرگاس.
    ممکنه برای سایتم گوگل آنالیتیک رو هم فعال کنید که بتونم سئو و رشد سایتم رو ببینم؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر با شماره ۲۸۴۲۸۴۵۶ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *