مقالات سئو و بهینه سازی

سئو برای کسب و کار | چرا سئو برای کسب‌وکار شما اهمیت دارد؟

سئو (SEO) مخفف عبارت انگلیسی (Search Engine Optimization) به معنای “بهینه‌سازی موتور جستجو” هست. یکی از اهداف مهم سئو اینه که کاربران اینترنت را از طریق جستجوی کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکار شما به سمت صفحات وب‌سایت شما هدایت کند. بنابراین با بکارگیری راهکارهای سئو می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان سایت خودتان را افزایش دهید. بنابراین راهکارهای سئو برای کسب و کار می‌تواند موجب افزایش فروش محصولات و خدمات شود.

دلایل اهمیت سئو برای کسب و کار

اهمیت سئو برای کسب و کار را می‌توان به اهمیت رسیدگی به یک نهال میوه تشبیه کرد؛ اگر شما به یک نهال میوه به‌خوبی رسیدگی کنید، تا مدت‌ها از بار سالیانه میوه آن بهره خواهید برد. سئو نیز مجموعه‌ای از راهکارهاست که اگر از آن‌ها برای بهبود رتبه صفحات سایت خودتان در گوگل بهره ببرید، و در این راه صبر و پشتکار داشته باشید، تا مدت‌ها از ثمرات آن یعنی افزایش تعداد بازدیدکنندگان و خریداران وب‌سایت بهره‌مند می‌شوید.

سئو چه ارتباطی با کسب‌وکارهای اینترنتی دارد؟ | پرگاس

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار تصور می‌کنند، ایجاد یک سایت اختصاصی برای کسب‌وکار به معنای موفقیت در بازاریابی اینترنتی است؛ در حالی که این فقط به معنای آغاز کار هست. هیچ کسب‌وکاری در فضای اینترنت، بدون رعایت اصول الگوریتم‌های موتورهای جستجو و استفاده از راهکارهای سئو نمی‌تواند به درستی دیده شود.

وقتی صفحات سایت شما در نتایج برتر جستجو قرار نگیرد، بازدیدکنندگان کمتر و فروش کمتری خواهید داشت. در حالی که با به‌کاربردن تکنیک‌های سئو می‌توانید جایگاه خودتان را در میان رقبای کسب‌وکار خود تقویت کنید و سهم بیشتری از بازار محصولات را به‌دست بیاورید.

آشنایی با مزایای سئو برای کسب و کار | پرگاس

آشنایی با مزایای سئو برای کسب و کار

اگر به موفقیت در کسب‌وکار اهمیت می‌دهید، باید به بهینه‌سازی سایت‌تان برای موتورهای جستجو نیز اهمیت بدهید. این بهینه‌سازی به کمک افرادی متخصص و ماهر در زمینه راهکارهای سئو و قوانین الگوریتم‌های سئو انجام می‌شود که به آن‌ها کارشناسان سئو می‌گوییم. نتیجه کار این افراد برای کسب‌وکارها فواید بسیاری دارد که با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

سئو نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد

سئو علاوه بر افزایش بازدیدکنندگان، باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود. نرخ تبدیل (Conversion Rate) به معنای میزان تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان قطعیه. بررسی قیف فروش یا مراحل فروش در وب‌سایت‌ها و اصلاح روندهای فروش اینترنتی، یکی از راه‌های دستیابی به نرخ تبدیل بالا با بکارگیری روش‌های سئو است.

سئو نرخ ترغیب را افزایش می‌دهد

لید (Lead) همان مشتریه که به هر طریقی با میزان مشخصی از کنجکاوی وارد صفحه‌ای از سایت شما شده است. نرخ ترغیب (Lead Rate) به معنای میزان جلب توجه مخاطبان به صفحات وب‌سایت شماست. برخی از راهکارهای کارشناسان سئو برای افزایش نرخ ترغیب عبارتند از:

  • استفاده از کلیدواژه‌های مناسب
  • استفاده از تیترهای جذاب
  • تولید محتوای سودمند و آگاهی‌رسان
  • استفاده از انواع محتوا مانند: محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای تصویری و محتوای ویدئویی
  • تولید محتواهای تبلیغاتی جذاب

سئو هزینه شما را کاهش می‌دهد

در بین روش‌های بازاریابی و تبلیغات، سئو روشی غیرمستقیم، زمان‌بر، با هزینه اندک و نتایج ماندگارست. شما برای تبلیغات اینترنتی، در مدت زمانی مشخص، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و بعد از پایان قرارداد شما، این روند به پایان می‌رسد؛ در مقابل اگرجه سئو در زمانی بیشتر به اهداف‌تان می‌رسد، اما نتایج آن ماندگارست و تا مدت‌ها شاهد افزایش بازدیدکنندگان سایت خودتان خواهید بود.

سئو بر تصمیم‌گیری برای خرید تاثیر می‌گذارد

در بسیاری از روش‌های تبلیغاتی، ما فقط شاهد تبلیغ نام برند و در نهایت، تصویری از محصول و ذکر یکی دو ویژگی مهم آن هستیم؛ اما در استراتژی محتوایی سئو، محتواهایی مفصل و سودمند درباره کارایی محصولات و خدمات، ویژگی‌ها و انواع محصولات، مزایا و معایب آن‌ها و اطلاعات سودمند دیگر هستیم که باعث اعتماد بیشتر مخاطبان و ترغیب آن‌ها به خرید می‌شود.

ورود به بازارهای جدید با خدمات سئو

سئو به شما کمک می‌کند فراتر از بازارهای محلی اقدام کنید و مشتریانی در مناطق، شهرها، استان‌ها و کشورهای دیگر داشته باشید. البته این روند مبتنی بر توانایی‌های فروش و ارسال محصولات کسب‌وکار شما طراحی می‌شود. در هر صورت، سئو این توانایی را دارد که محدودیت‌های جغرافیایی را از سر راه بازاریابی محصولات و خدمات شما بردارد.

یکپارچگی و بهبود تمام فعالیت‌های بازاریابی

سئو روی تمامی فعالیت‌های بازاریابی و انواع تبلیغات اینترنتی اثر مثبت می‌گذارد و باعث تقویت آن‌ها می‌شود. برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از: بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی موبایلی، بازاریابی پورسانتی و بازاریابی دیجیتال آفلاین.

روش‌های طلایی سئو برای موفقیت و رشد کسب و کار | پرگاس

روش‌های طلایی سئو برای موفقیت و رشد کسب و کار

سئو برای بازاریابی و تجارت در بستر اینترنت یک نیاز مبرمه. کارشناسان سئو برای تحقق اهداف سئو در کسب‌وکار از راهکارها، تکنیک‌ها و استراتژی‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از این راهکارها را به اختصار بیان می‌کنیم:

  • تولید محتوای مفید و منحصربه‌فرد
  • بهینه‌سازی وب‌سایت برای نمایش در تلفن همراه و تبلت
  • افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت
  • انتخاب کلمات کلیدی پرجست‌وجو و متناسب با فضای کسب‌وکار
  • فعالیت هدفمند در شبکه‌های اجتماعی
  • بکارگیری کلیدواژه‌ها در تگ‌های متا
  • بکارگیری تگ‌های جغرافیایی در محتوا
  • دریافت بک‌لینک‌های معتبر
  • حضور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و ارائه بک‌لینک به سایت
  • بهبود تجربه کاربری و طراحی رابط کاربری مخاطب‌پسند

سئو برای هر کسب‌وکار اینترنتی یک ضرورت است | پرگاس

سئو برای هر کسب‌وکار اینترنتی یک ضرورته

آن‌چه از مطالعه راهکارها و مزایای سئو می‌آموزیم، ما را به این نکته می‌رساند که بکارگیری خدمات سئو، نه تنها مفید بلکه ضرورتی غیر قابل انکار برای همه کسب‌وکارهای اینترنتی است. سئو عاملی اساسی در افزایش اعتبار برند، ایجاد حس اعتماد در بین مشتریان و معرفی محصولات و خدمات شما به مخاطبان بیشتر می‎شود؛ و این ویژگی‌ها در نهایت، رشد کسب‌وکار و افزایش فروش محصولات و خدمات شما را در پی خواهد داشت.

9 فکر در مورد “سئو برای کسب و کار | چرا سئو برای کسب‌وکار شما اهمیت دارد؟

  1. رشید گوهر نژاد گفت:

    سلام. سئو واقعا یکی از مهمترین بخش سایت هست که بدون اون سایتت همیشه گمنام خواهد ماند.
    یه سوالی هم در رابط با سئو سایت داشتم از خدمتتون. من برای سئوی سایتم بیرون سپاری کنم یا تیمی رو به صورت دائمی استخدام کنم داخل شرکتم؟

  2. پرگاس گفت:

    سلام دوست عزیز ، خوشحالیم که مطالب سایت برای شما مفید استو
    در رابطه به سوال تون باید بگم که هر دو حالت امکان پذیر هست با این تفاوت که مورد دوم یعنی استخدامی هزینه ماهیانه ش خیلی بیشتر میشود

  3. زهرا غفوری فر گفت:

    سئو امروزه به تنهایی دقیقا می تونه جای یک میلیون بازاریاب سنتی رو بگیره.
    این عدد واقعا قابل مقایسه با فروش سنتی و قدیمی نیست.

  4. لقمان پور نصیری گفت:

    سلام، من عاشق سایتتون شدم انصافا. امروز از طریق پیج انیستا باهاتون اشنا شدم. توی مطالب کاربردیتون غرق شدم.
    احسنت به همه تون.

  5. فریناز دلپسند گفت:

    اصلا بدون سئو مگه گوگل مارو بالا هم میاره، قطعا سایت باید بهینه و قابل ارزش برای گوگل باشه دیگه.

  6. نازنین نویسنده گفت:

    سلام و درود بی پایان،واقعا این اولین آشنایی من با سایت و سئو سایت هست، بعد از کنکور تصمیم گرفتم اگه دانشگاه قبول نشم که علاقه ایی هم به رشته ام ندارم، برم دنبال علاقه م که داشتن یک وب سایت خبری هست.

  7. مینا هناره گفت:

    سلام و درود به همه.
    من توی این دو سالی که سایت دارم، با سئو از رتبه بی نام و نشان، الان رسیدم رتبه سوم، و باور کنید فقط از سئو طبیعی استفاده کردم و یک ریال هم بابت هیچ چیزی هزینه نکردم.
    مقالات سایتم حداقل 4000 کلمه هستن.

  8. چودار زاده گفت:

    مطالب خوبی دارید، در زمینه سئو سایتم کمی اطلاعات نیاز داشتم و ایراداتی بود که به لطف خدا و سایت خوبتون برطرف شد.

  9. سیما مصباح گفت:

    سلام.
    خیلی مطلب مفیدی بود برای من. مقاله قبلی رو هم خوندم و لذت بردم.
    دستتون درد نکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *