آموزش باشگاه مشتریان

نقش روانشناسی در فروش اینترنتی; تکنیک‌ها و روش‌ها

آیا می‌دانید راهکارها و تکنیک‌های اثبات شده بسیاری برای جذب مشتری وجود دارد؟ با ما همراه باشید و از نقش روانشناسی در فروش آگاه شوید.

روانشناسی در فروش به چه اندازه‌ای تاثیرگذار است؟

روانشناسی مشتری علمی است که در آن به بررسی رفتار، احساسات، ادراک، تفکر و غیره مشتری می‌پردازند. این علم به فروش بهتر و بیشتر شما کمک خواهد کرد.

در واقع به کمک این علم اطلاعات زیادی در رابطه با طرز فکر مشتری کسب کرده که به کمک آن‌ها ذهن مشتری برای خرید قانع می‌شود.

بسیاری از ترفندهای بازاریابی مبتنی بر اصول روانشناسی هست. این علم شامل رفتارها و استراتژی‌های بصری و احساسی می‌شود که مخاطب را درگیر خود خواهد کرد. نقش روانشناسی در فروش اینترنتی زمانی مشخص خواهد شد که این مفاهیم را به خوبی درک کرده باشید.

تکنیک‌های روانشناسی در فروش اینترنتی

ترفندهای بسیاری در افزایش فروش وجود دارد که بسیاری از آن‌ها برمبنای علم روانشناسی می‌باشد. در ادامه برخی از این تکنیک‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

قیف فروش

علم روانشناسی و فروش اینترنتی | پرگاس

قیف فروش یکی از مهم‌ترین مفاهیم بازاریابی است که در روانشناسی نیز به این مفهوم اشاره می‌شود. طبق این مفهوم مشتریان به دلیل ترس و عدم اعتماد علاقه‌ای به خرید محصولات گران قیمت ندارند.

از این رو باید ابتدا رضایت مشتریان را با محصولات و خدمات کوچک جلب کرد و سپس اقدام به فروش محصولات بزرگ کرد.

نمونه این مثال در فروش اینترنتی را در وب سایت‌هایی مشاهده می‌کنم که ابتدا یک محصول را با قیمت پایین پیشنهاد می‌کنند. در برخی از وب سایت‌ها نیز حتی کالایی رایگان به شما ارائه می‌شود.

در قدم بعدی با استفاده از راه‌های ارتباطی نظیر ایمیل یا شماره تماس، مخاطب شما به خرید محصولات اصلی تشویق می‌شود.

قدرت کلمات در توضیحات محصول

یکی از ترفندهای فروش اینترنتی استفاده از کلمات پرقدرت است. از این رو برای تاثیرگذاری بیشتر در تصمیم خرید ارباب رجوع باید از کلمات صحیح استفاده کنید.

این کلمات باید به گونه‌ای انتخاب شوند که ذهن مخاطب درگیر هزینه نباشد. همچنین مخاطب از خرید کالا و محصول با کیفیت اطمینان حاصل کند.

اثر هاله‌ای نمونه‌ای از نقش روانشناسی در فروش

به گفته فیلی روزنسوایک، کاندیدایی که در جلسه مصاحبه کاری جذاب‌تر باشد، ماهرتر نیز به نظر می‌رسد. این نمونه‌ای از خطا یا اثر هاله‌ای است.

در این اثر یک ویژگی مشخص از یک شخص یا چیز گرفته شده و به چیزهای دیگر تعمیم داده می‌شود.

به عنوان مثال، اگر مخاطب در فروش آنلاین نسبت به وب سایت شما خوش‌بین باشد، این دید مثبت را به محصولات و خدمات موجود در وب سایت نیز خواهد داشت.

مولفه‌های بسیاری در ایجاد اثر هاله‌ای در فروش اینترنتی تاثیرگذار هستند؛ به عنوان مثال، ظاهر وب سایت شما و خدماتی که به منظور جلب رضایت مخاطب ارائه می‌کنید. به این ترتیب به آسانی خریدار به مشتری ثابت و وفادار تبدیل می‌شود.

ارائه اطلاعات کافی در رابطه با محصول

یکی از راهکارهای بازاریابی اینترنتی که این روزها در بسیاری از سایت‌ها مشاهده می‌کنیم، صحبت در رابطه با مزایای محصولات است. اما در بسیاری از مواقع این اطلاعات برای ارباب رجوع کافی نخواهد بود.

از جمله راه‌های جذب مشتری ارائه اطلاعات کافی در خصوص استفاده از محصول است. این تکنیک حس رضایت و نظر مثبت را در مخاطب نسبت به برند و محصول شما ایجاد می‌کند. این جا نقش روانشناسی در فروش به خوبی خود را نشان می‌دهد.

بازاریابی و افزایش فروش با روانشناسی | پرگاس

داستان برند و جذب مشتری

هیچ تفاوتی ندارد که فروش آنلاین یا حضوری باشد؛ کسب اعتماد مشتری از اصول فروشندگی می‌باشد. از موثرترین روش‌های اعتماد سازی به بازگویی داستان در مود خود یا برند خود اشاره می‌کنیم.

از طریق داستان مخاطبان درگیر می‌شوند و به صورت غیرمستقیم به خرید از فروشگاه اینترنتی شما هدایت خواهند شد. به همین دلیل است که این روزها اکثر وب سایت‌ها بخش درباره ما دارند.

با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کنید

اکثر معاملات به دلیل عدم ایجاد ارتباط مناسب میان فروشنده و مشتری به هم می‌خورد. اما چرا؟

اصلی در روانشناسی وجود دارد که انتخابات و احساسات فرد را در ارتباط مستقیم با یکدیگر می‌داند. بر اساس این اصل هر چه فرد احساس بهتری در خرید از فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد، احتمال خرید او نیز افزایش می‌یابد.

در فروشگاه‌های آنلاین ارائه اطلاعات کامل در خصوص محصولات در کنار اطلاعات کامل پس از اتمام خرید اینترنتی بسیار در رضایت مشتری تاثیرگذار است.

معجزه علم روانشناسی در فروش اینترنتی

این روزها اگر به دنبال جایگاهی برای خود در این بازار رقابتی هستید، باید مانند فروشنده‌ای حرفه‌ای رفتار کنید. اطلاعاتی که در این مقاله داده شد، نقش روانشناسی در فروش را برای شما روشن می‌کند.

اگر به دنبال آغاز فروش اینترنتی هستید، اولین قدم برای شما راه اندازی وب سایت می‌باشد.  این کار را به متخصصان پرگاس بسپارید و از تخصص و تجربه آن‌ها در افزایش فروش اینرنتی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *