آموزش باشگاه مشتریان

مشتریان بالقوه گنجینه با ارزش هر کسب و کار

مشتریان بالقوه یکی از مهم ترین سرمایه های هر کسب و کاری بوده و مدیران بازاریابی موفق کسانی هستند که میتوانند این منابع ارزشمند را به شکلی کاربردی مورد استفاده قرار دهند. تلاش برای جلب مشتریان جدید همان تبدیل مشتری بالقوه و اصلی به مشتریان بالفعل است.

مشتریان بالفعل اگر به مشتریان وفادار تبدیل شوند در واقع برنامه بازاریابی برای جذب و جلب مشتری از ابتدا تا انتها با موفقیت پیش رفته است. در ادامه به تعریف مشتریان با پتانسیل و بالفعل می پردازیم تا بتوانیم با شناسایی پتانسیل های هر دو گروه بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

مشتریان بالقوه و مشخصات آنها

مشتریان بالقوه به افرادی اطلاق می‌شود که هم با نیازهای خود آشنایی کامل ندارند و هم اینکه از محصولات و خدمات شما بی اطلاع هستند و نمی‌دانند شما توانایی‌هایی دارید که از طریق آنها می‌توانید نیازهای آنها را برآورده نمایید. مشتریان با پتانسیل نیاز دارند که با شما در ارتباط قرار بگیرند و با خدمات شما آشنا گردند.

مشتریان بالقوه و مشخصات آنها | پرگاس

ارائه اطلاعات کامل و کاربردی به این مشتریان می‌تواند راه را برای ترغیب و تشویق آنها به خرید محصولات و خدمات از مجموعه شما باز نماید. اگر در این مرحله موفق به جلب رضایت آنها برای خرید شوید دیگر این مشتریان را مشتریان بالقوه نمی‌نامند. در این مرحله مشتریان شما بالفعل هستند و وظیفه شما حفظ و ایجاد وفاداری در آنهاست. برای این کار باید برنامه ریزی‌های دقیقی داشته باشید.

برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه باید لیستی از تمام افرادی که می‌توانند مشتری شما باشند تهیه کنید. تیمی از افراد متخصص باید این لیست را بررسی کرده و برای هر دسته از مشتریان با پتانسیل برنامه ریزی‌های مناسب صورت پذیرد. این برنامه ریزی شامل نحوه معرفی کالا و خدمات و ایجاد شرایط خرید ویژه برای هر دسته از مشتریان است.

اصول برخورد با مشتریان با پتانسیل که دیگر مشتری ثابت هستند

شما تا این مرحله موفقیت در فروش را با تبدیل مشتریان بالقوه خود به مشتریان بالفعل ایحاد کردید. حالا وقت آن است که این مشتریان بالفعل را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. اگر بخواهیم تعریفی از مشتریان بالفعل ارائه کنیم می‌توان گفت مشتریانی هستند که خرید خود را از شما انجام داده‌اند. این مشتریان می‌توانند مشتریان جدید بوده و یا اینکه مشتریان قدیمی‌ای باشند که شما آنها را حفظ نموده‌اید. آن چه که در ارتباط با مشتریان بالفعل اهمیت زیادی دارند خدمات پس از فروشی است که از شما دریافت می‌کند.

استفاده از نرم افزار CRM برای مشتریان بالقوه

مشتریان بالفعل شما برای تبدیل شدن به مشتریان با پتانسیل و مشتریان وفادار باید مطابق برنامه ریزی شما پیش بروند. یکی از راه‌های مورد استفاده برای این کار استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است. نرم افزارهای ارتباط با مشتریان بسیار متنوع و گسترده هستند و امکانات زیادی را برای ارتباط گرفتن با مشتریان در اختیار شما قرار میدهد. یکی از مهم ترین موارد در خصوص جذب مشتریان وفادار، نحوه صحیح برقرار ارتباط با آنهاست.

استفاده از نرم افزار CRM برای مشتریان بالقوه | پرگاس

مشتری هنگامی که احساس می‌کند برای شما با ارزش است به صورت نا خودآگاه به مجموعه شما احساس وفاداری می‌کند و این حس وفاداری علاوه بر این که خریدهای بعدی توسط او را به همراه دارد به سادگی می‌تواند یک ویترین تبلیغاتی برای شما محسوب شود.

مشتری که به مجموعه احساس وفاداری داشته باشد در تمام مباحث با دیگر افراد از شما دفاع کرده و مزایای محصولات و خدمات شما را به آنها معرفی می‌نماید. این روش ارزان‌ترین و موثرترین روش بازاریابی محسوب می‌شود که نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

مدیریت مشتریان بالقوه با نرم افزار باشگاه مستریان

یکی از قابلیت‌های نرم افزار باشگاه مستریان، مدیریت مشتریان بالقوه از طریق آن است. نرم افزار باشگاه مستریان محلی است که شما مشتریان ارزشمند و وفادار خود را گرد هم می آورید و با ارائه خدمات خاص آنها را خوشنود می سازید. ارائه تخفیفات ویژه و بن های خرید و برگزاری مسابقات و نظرسنجی ها از مشتریان و اهدا جوایز به آنها، همه و همه از فعالیت هایی است که در داخل نرم افزار باشگاه مشتریان انجام می‌پذیرد و مدیریت صحیح این فعالیت ها از طریق نرم افزار باشگاه مستریان امکان‌پذیر است.

نرم افزار باشگاه مستریان به شما این امکان را می‌دهد که تا با استفاده از گزارش گیری‌های مفید و کاربردی رفتار مشتریان را تحلیل نموده و بر اساس آن برنامه ریزی‌های بعدی را برای آن ترتیب دهید.

آشنایی با علایق و نحوه برخورد مشتریان از ویژگی‌هایی است که استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان برای شما به همراه می‌آورد. انتخاب نرم افزار باشگاه مستریان دارای اهمیت زیادی است و لازم است پیس از انتخاب آن نسبت به مشخص نمودن اهداف و شرایط کسب و کار اقدام نمایید. سپس نرم افزاری مطابق با نیازهای خود انتخاب نموده و از آن به بهترین شکل استفاده نمایید.

9 فکر در مورد “مشتریان بالقوه گنجینه با ارزش هر کسب و کار

  1. ستاره آذر افشار گفت:

    والا با ارزش ترین دارایی یک کسب و کار مشتریاش هستن. شما فکر کنید یه روز همه با هم تصمیم بگیرن که از اسنپ استفاده نکنن، قطعا دیگه اسنپی نخواهیم داشت. اما متاسفانه توی ایران خیلی کم به مشتری و تبدیل اون به مشتری بالقوه و دائمی توجه میشه.

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز، فرهنگش در کشور عزیزمان در حال شکل گیری هست، و زمان نیاز داره

      1. جواد سیدی کاظمی گفت:

        بله، منم کاملا موافقم. اگه به کسب و کارهای اینترنتی نگاه کنید، متوجه میشیم که همه اونا برنامه ها و استراتژی های بسیار عالی برای جلب رضایت مشتریان خود دارند.

  2. مرضیه کردکوی گفت:

    من نمیدونم چرا مشتریان مرو بعد از مدتی برای همیشه از دست میدم. یعنی تا اینکه یک مشتری رو دارم به مشتری بالقوه تبدیل می کنم، یه هو همه چیز به هم می خوره.

    1. قوانین کیهانی گفت:

      روی باورهاتون کار کنید دوست من. هرچی رو باور کنی، همون اتفاق وارد زندگیت میشه.

  3. لطیفه مهربانو گفت:

    سلام. من از موقعی که این ویروس کرونا شروع شده، مشتری جدید نگرفتم که هیچ، کلی از مشتریانم رو هم از دست دادم، اپلیکیشنم توی بازار حدود هفتصد کاربر رو از دست داده.

  4. نرگسم از میانه گفت:

    آقا من چیکار کنم. منم مشتریان خوب و زیاد می خوام.

  5. مکعلی گفت:

    سلام. من مشتری هم کلا فقط یک بار ازم خرید میکنند چون محصولم طوری نیست که طرف دوباره بخواد اونو بخره.
    باید چیکار کنم؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر با شماره ۲۸۴۲۸۴۵۶ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *