آموزش باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان وفادار: علت ایحاد، مزایای و کسب ارزش از باشگاه

باشگاه مشتریان وفادار جزو متدهای جدید مشتری مداری، حفظ مشتریان قدیمی و افزایش مشتریان جدید به شرکت، سازمان، فروشگاه و بطور کلی یک بنگاه اقتصادی است.

در دنیای رقابتی امروز دیگر روش‌های سنتی بازاریابی و فروش جوابگو نبوده و بنگاه‌های اقتصادی جهت رقابت با رقبای خود و ادامه کار باید به روش‌های نوین بازاریابی و فروش روی آورند.

در کنار انواع روش‌های بازاریابی و فروش نوین، مشتری مداری و وفادار سازی مشتریان از طریق باشگاه مشتری وفادار یکی از اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اساس بقا و حیات یک سازمان در مشتری است.

اگر یک بنگاه اقتصادی مشتری نداشته باشد دیگر قادر به ادامه کسب و کار نخواهد بود. حال با توجه به فضای رقابتی امروز دیگر تنها بحث افزایش مشتری نمی‌تواند کارگشا باشد لذا رویکرد وفادارسازی مشتری از طریق نرم افزار باشگاه مشتریان وفادار در راس امور کسب و کار و تجارت قرار گرفته است.

علت ایجاد باشگاه مشتریان وفادار چیست؟ | پرگاس

علت ایجاد باشگاه مشتریان وفادار چیست؟

Loyal Customers Club  یکی از ترفندهای وفادار سازی و حفظ مشتریان بوده که به سرعت در میان سازمان‌ها و صاحبان کسب و کار در حال افزایش است.

یک مشتری وفادار یعنی اینکه شما می‌توانید بر روی آن مشتری در زمان حال و آینده حساب کرده و فروش بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در چند سال اخیر ایجاد باشگاه مشتری وفادار و استفاده از باشگاه مشتری وفادار در بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی رو به افزایش بوده و تمام آنها سعی در ایجاد باشگاه، برگزاری برنامه‌ها و گردهمایی‌های مختلف و ایجاد یک حس همبستگی در میان مشتریان خود دارند.

وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی مشترک، گردهمایی‌ها و راه اندازی باشگاه مشتریان وفادار جهت بحث و تبادل نظر به ترویج برند و مزایای کالای مورد نظر می‌پردازند.

جنبه دیگری از ایجاد باشگاه مشتری وفادار در نظر گرفتن مزایای ویژه جهت مشتریان وفادار بوده؛ به این معنی که به مشتری اینطور القا می‌کنند که در صورت وفاداری شما به سازمان و بنگاه اقتصادی، مزایای ویژه علاوه بر مشتریان عادی برای شما در نظر می‌گیریم. ی

کی از این موارد در نظر گرفتن تخفیفات برای مشتریان وفادار بوده که رواج زیادی دارد. باشگاه وفاداری مشتریان با امکانات متنوع، مشتریان قدیم شما را حفظ نموده و مشتریان وفادار سازمان را افزایش می‌دهد.

باشگاه وفاداری دارای مزایای فراوانی برای سازمان و مشتری داشته و مشتری را ترغیب به ادامه خرید از سازمان می‌نماید.

همچنین سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی انواع تخفیفات، جشنواره‌ها و قرعه کشی‌ها، گرهمایی ها و سایر موارد را جهت جذب مشتریان بیشتر به باشگاه از طریق باشگاه برگزار می‌نمایند.

مزایای باشگاه مشتریان وفادار | پرگاس

مزایای باشگاه مشتریان وفادار

  • باشگاه مشتریان وفادار با سیستم فروش شما ارتباط داشته، لذا شما می‌توانید رفتار مشتریان خود را بررسی و آنالیز نموده و از آن جهت برنامه ریزی‌های آینده بهره مند شوید.
  • با توجه به ایجاد پنل کاربری جهت هر یک از مشتریان از طریق باشگاه وفاداری مشتریان، امکان ارائه برنامه‌ها و امتیازات در نظر گرفته شده برای اعضا باشگاه از طریق سایت وجود دارد.
  • مشتری می‌تواند آخرین وضعیت خود در باشگاه و نحوه امتیازدهی و اطلاع از برنامه‌های آتی را از طریق پنل کاربری خود مشاهده نماید.
  • با ارائه کارت عضویت باشگاه مشتریان که از مزایای باشگاه مشتریان وفادار است، به مشتری با ظاهر و کیفیتی همانند کارت بانکی، برند و بنگاه شما همیشه در معرض دید مشتری است.
  • افزایش میزان وفاداری مشتریان
  • امکان ارزیابی کالاها و خدمات ارائه شده از طریق باشگاه مشتری وفادار
  • افزایش ارتباطات غیرمالی با مشتریان
  • امکان نصب نرم افزار بر روی انواع سیستم عامل‌ها، موبایل و کامپیوتر
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات از طریق تبلیغ کالا و خدمات در باشگاه مشتریان
  • امکان ارائه تخفیفات و شرایط فروش ویژه به مشتریان
  • امکان نصب و راه اندازی سریع باشگاه وفاداری مشتریان

استفاده از Gamification میتواند در بهبود وضعیت سئو سایت اثرات خوبی داشته باشد. افزایش ترافیک سایت و ماندگاری بازدید کنندگان در سایت یکی از مواردی است که همواره کارشناسان سئو به دنبال دستیابی به آن هستند و گیمیفیکیشن آن را به سادگی عملی نموده است.

گیمیفیکیشن ها میتوانند علاوه بر وب سایت در سایر صفحات مجازی هم مورد استفاده قرار بگیرند. هنگامی که هدف فروش یک کالا یا سرویس خاص است باید از تمام روشها برای جلب توجه مخاطبان و معرفی محصول بهره برد.

ایجاد ارزش از باشگاه مشتریان وفادار | پرگاس

ایجاد ارزش از باشگاه مشتریان وفادار

برای ایجاد ارزش از

باشگاه مشتریان وفادار

، در نرم افزار طبق برنامه ریزی‌های هدفمند نسبت به ایجاد منفعت برای مشتری و بنگاه اقتصادی بصورت توامان می‌نماید.

همچنین برای برای ایجاد منفعت از باشگاه مشتریان وفادار در نرم افزار اطلاعات شخصی مشتری همانند تاریخ تولد، علایق شخصی، مناسبت‌ها، نیازمندی‌ها و مواردی از این قبیل ثبت شده و سعی در برآورده ساختن نیازهای مشتری می‌نماید.

از طرفی با ثبت اطلاعات خرید مشتری از قبیل میزان خرید، تعداد دفعات خرید، زمان خرید و تعداد اقلام خریداری شده نسبت به آنالیز و تحلیل رفتار مشتریان اقدام و نتاج جهت استفاده در برنامه ریزی‌های بنگاه اقتصادی بکار می‌رود.

برای ایجاد منفعت از باشگاه مشتریان وفادار با توجه به آیتم‌های فوق اقدام به تخصیص امتیاز و رتبه بندی مشتریان نموده و تخفیفات و امتیازات ویژه جهت مشتریان بر اساس رتبه به دست آمده را ارائه می‌نماید.

در نرم افزار جهت ترغیب مشتریان به عضویت در باشگاه و تکرار خرید و در نهایت وفاداری آنها نسبت به برند، محصول و سازمان امتیازات ویژه‌ای برای اعضا در نظر گرفته و آنها را از سایرین متمایز می‌سازد. پس از اینکه مشتریان بر اساس عوامل ذکر شده رتبه بندی و طبقه بندی شدند،

برای ارزش سازی از نرم افزار باشگاه مشتریان،در برنامه جهت مشتریان هر طبقه امتیازاتی در نظر می گیرد.

به عنوان مثال مشتریان بر اساس سیستم امتیازبندی به رده طلایی، نقره ای و برنزی تفکیک شده و به مشتریان رده طلایی ۲۵% تخفیف تعلق می گیرد و یا در صورت شرکت در قرعه کشی مشتریان رده نقره ای ۵۰ شانس قرعه کشی به آنها تعلق می گیرد.

همانطور که ملاحظه می نمائید نرم افزار باشگاه مشتریان وفادار با درگیر کردن مشتریان با انواع روشهای انگیزشی و پروموشن ها و تلاش برای برآورده ساختن نیازها و ارتباط دوسویه با مشتری، هدف اصلی خود که وفادارسازی مشتریان است را دنبال میکند.

کمپین بازاریابی و پیشنهادات ویژه برای وفاداری مشتریان | پرگاس

کمپین بازاریابی و پیشنهادات ویژه برای مشتریان

شما به راحتی می‌توانید با ایجاد کمپین بازاریابی داخلی و پیشنهادات ویژه ارتباط خود را با مشتریان حفظ نمایید و از طریق‌های مختلف پیشنهادات و طرح‌های خود را برای انها ارسال نمایید. همچین با استفاده از قابلیت ارسال پیامک در سامانه وفاداری می‌توانید:

  • پس از صدور کارت و به عضویت درآوردن مشتری، پیامک تبریک و خوش آمدگویی ارسال نمایید.
  • افزایش و یا کاهش اعتبار / امتیاز را همان لحظه پس از ثبت خرید ارسال نمایید.
  • در سالروز تولد یا چند روز قبل از سالروز تولد، به مشتری پیامک تبریک با پیشنهاد ویژه به صورت اتوماتیک ارسال نمایید.
  • در سالروز ازدواج مشتریان خود می‌توانید همان روز یا چند روز قبل همراه با پیشنهاد ویژه پیامک تبریک ارسال نمایید.
  • با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی و iOS سامانه وفاداری خود، خبرهای جدید یا بر روی تلفن همراه مشتری Notification ارسال نمایید.
  • برای هر گروه از مشتریان می‌توانید تبلیغات و پیشنهادات خود را به تفکیک
  • ارسال نمایید. مشارکت بیشتر مشتری و شرکت در نظرسنجی به محض ورود مشتری به سامانه و اپلیکیشن موبایل و…
  • گزارشات، تحلیل جامع رفتار مشتریان و ارائه مشاوره راهبردی

ما می‌توانیم با تجربه چندین ساله خود در زمینه راه اندازی سامانه وفاداری و بر اساس کسب تجارب از عملکرد پذیرنده‌هایمان، تحیلی صحیح و درست و قابل درک و بررسی از رفتار مشتری ارئه دهیم که بر اساس ان تصمیمات مهم و کاربردی در جهت تشویق مشتری به خرید و دریافت امتیازات بیشتر منجر شود.

7 فکر در مورد “باشگاه مشتریان وفادار: علت ایحاد، مزایای و کسب ارزش از باشگاه

  1. فاطمه یوسف نژاد گفت:

    بی خودی نیست که قسمت بلاگ سایت رو پایگاه دانش معرفی کرده اید. انصافا پر از دانش کاربردی و عملی برای من یکی بوده و هست. خیلی لذت بردم.

  2. چیمن باهنر گفت:

    باشگاه مشتری و مشتری مداری از قدیم بوده و هنوزم هست. و اصلا مهمترین بخش به نظرم مشتری مداری و خدمت رسانی به مشتریان هست، همون اصلی که گوگل بر اساس اون می چرخه.

  3. عارف مسعودلو گفت:

    زنده باد پرگاس. من مدتها بود عضو پیج انیستاتون بودم و نمی دونستم سایتتون اینه، امروز دیدم سایت هم دارید، چندین مقاله ازتون خوندم، واقعا مقالاتتون یکه و تک هستند.

  4. سعید آونگ گفت:

    من علاقه زیادی به مقالات سایتتون خصوصا این مقالات با موضوع جذب و نگهداری مشتری و باشگاه مشتری هستم. همه مقالاتتون رو خوندم و لذت بردم.

  5. بهروزی گفت:

    مقاله خوبی بود. با دیدن این عکس گفتم خدایا ممکنه منم یه روزی یه استارتاپ موفق با کلی کارمندای خوب داشته باشم.

  6. اسماعیل بنی حوا گفت:

    هم دست اونی که این برنامه رو درست کرده درد نکنه و هم دست شما که زحمت می کشید و این مطالب مفید و کاربردی رو برای ما آماده می کنید، اونم به رایگان.

  7. کمال دماوندی گفت:

    چقدر خوبه که آدم یه استارتاپ موفق با یک حجم عظیمی از باشگاه مشتریان باشه.
    خیلی کارتون عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *