آموزش باشگاه مشتریان

راه های جذب مشتری آنلاین

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، جذب و حفظ مشتری در حیات و بقای کار شما تاثیر دارد. از این رو باید از راه‌های جذب مشتری آنلاین آگاه باشید. در ادامه 10 ترفند برای جذب مشتری ارائه می‌کنیم.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

این روزها شبکه‌های اجتماعی به گروه بزرگی از مخاطبان متصل هستند. از طرفی دیگر به کمک شبکه‌های اجتماعی ارتباط با مخاطبان به آسانی امکان‌پذیر خواهد بود.

از این رو با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به آسانی مشتریان را آنالیز کرده و به علاقه‌مندی‌های آن‌ها دسترسی دارید.  همچنین بازخوردهای مشتریان نیز شما را از نقاط قوت و ضعف تان آگاه می‌کند. این مسائل جذب مشتری آنلاین را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

پیام‌های درون شبکه

با کمک تولید محتوا مشتریان تان را از محصولات و خدمات جدید خویش آگاه کنید. این محتوا را به کمک نرم‌افزارهای اینترنتی، برنامه یا اپلیکیشن‌های مختلف یا مختص به خود در اختیار کاربر بگذارید.

به این شکل به طور مستقیم و پی در پی با مشتریان تان در ارتباط هستید و مشتریان خود را حفظ خواهید کرد. همچنین باید بدانید که حفظ ارتباط با مشتری در جذب او برای خریدهای مجدد نیز بی تاثیر نیست.

راه‌های جذب مشتری آنلاین | پرگاس

نسخه‌های آزمایشی رایگان

یکی از موثرترین راه‌های جذب مشتری آنلاین ایجاد نسخه‌های آزمایشی و رایگان است. به این شکل مشتریان با فعالیت‌ها و خدمات شما آشنا می‌شوند. در صورتی که فعالیت شما برای مشتریان جذاب باشد، به راحتی مشتریان آنلاین خویش را جذب کرده‌اید.

ایجاد باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان یکی دیگر از روش‌های جذب مشتری است. در این روش باید امکان دسترسی به این باشگاه را به مشتریان خاص خود بدهید و از این طریق آن‌ها از مزایا و خدمات ویژه شما بهره‌مند شوند.

به کمک این روش مشتریان وفادار خود را شناسایی خواهید کرد. مشتریان ویژه یا VIP مشتریانی هستند که خدمات و محصولات شما اولین انتخاب آن‌ها است.

اما آن چه که اهمیت دارد، شناخت مشتریان یک بار مصرف است. پس از شناخت این افراد راه‌های جذابی برای تبدیل این دسته از مشتریان پیدا کنید و آن‌ها را به خود وفادار نگه دارید.

ارائه پیشنهادهای شگفت انگیز

اگر وب سایتی دارید، باید در همان چند ثانیه اول مشتری را جذب کنید. به این منظور باید پیشنهادی بدهید که از جانب مشتری رد نشود.

آمارها می‌گویند از زمان ورود مشتری به سایت تنها 40 ثانیه برای جذب او فرصت دارید. بنابراین باید تمام هوشمندی خود را در راستای یافتن راهکار و پیشنهادی شگفت انگیز به کار بگیرید.

جشنواره فروش و کدهای تخفیف

برگزاری جشنواره یکی از راه‌های جذب مشتری آنلاین و افزایش فروش محسوب می‌شود که همیشه نیز جواب داده است.

از این رو با استفاده از خبرنامه‌های پیامکی و شبکه‌های اجتماعی مخاطبان خود را از تخفیف‌های فوق‌العاده خود باخبر کنید. اگر چه این روش‌ها برای شما هزینه خواهند داشت، اما اطمینان داشته باشید که با سود بیشتری همراه می‌باشد.

راه‌های جذب مشتری برای افزایش فروش | پرگاس

برگزاری وبینار

حتماً شما نیز این روزها نام وبینار را بسیار شنیده‌اید. وبینار همان سمینار یا گردهمایی درباره موضوع خاص هست که به شکل آنلاین برگزار می‌شود.

اما وبینار چه تاثیری در جذب مشتریان آنلاین دارد؟ به کمک وبینار جلسات آنلاینی در حوزه کسب و کار تان برگزار کنید که مخاطبان نیز امکان مشاهده این جلسه به صورت آنلاین را داشته باشند.

این تکنیک نه تنها حس نزدیکی و اعتماد در مشتری ایجاد می‌کند، بلکه مشتریان را با کسب و کار شما بیشتر آشنا خواهد کرد. همچنین با کمی خلاقیت و ایجاد بستری برای امان پرسش و پاسخ مشتریان بیشتر جذب می‌شوند.

به این ترتیب سوالات و سردرگمی‌های مشتریان را در رابطه با نوع فعالیت و خدمات تان برطرف می‌کنید. شک نداشته باشید که با این روش در ذهن مخاطبان خود ثبت خواهید شد.

پشتیبانی قوی

برای همه ما پیش آمده است که در هنگام خرید اینترنتی وسیله‌ای با مشکل مواجه شویم. پشتیبانی قوی از سایت و فروشگاه اینترنتی یکی از مهم‌ترین عواملی است که در جذب مشتری تاثیر دارد.

بنابراین توصیه می‌کنیم که در ایجاد گروهی به منظور ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی فرصت را از دست ندهید. این مورد در جلب اعتماد مشتری موثر می‌باشد.

خدمات رایگان

جالب است بدانید که برای مشتری‌ها پرداخت هزینه ارسال بسیار سخت هست؛ حتی اگر مشتری میلیون‌ها تومان از فروشگاه اینترنتی شما خرید کند. از این رو یکی از راه‌های جذب مشتری آنلاین ارائه خدمات رایگان می‌باشد.

سرعت وب سایت خود را بالا ببرید

تعجب نکنید؛ سرعت وب سایت شما در جذب و حفظ مشتری آنلاین بسیار تاثیرگذار می‌باشد. می‌پرسید چرا؟

طبق آمارهایی که در سال 2017 منتشر شد، 86 درصد از مشتریان در صورت کند بودن سرعت بارگذاری، سایت را ترک می‌کنند. از این رو هر چه سایت سریع‌تری داشته باشید، در جذب مشتری بهتر عمل خواهید کرد.

با توجه به این مورد توصیه می‌کنیم راه اندازی وب سایت تان را به افراد متخصص بسپارید. متخصصان پرگاس راهکارهای بسیاری برای افزایش سرعت وب سایت شما می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *