مقالات تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟ و چه تاثیری بر افزایش فروش دارد؟

تبلیغات کلیکی یا pay-per-click) PPC) یک روش بازاریابی آنلاین است که آگهی دهندگان، هزینه‌ی تبلیغاتشان را به ازای هر کلیک وارد شده روی محتوا پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر هزینه‌ی آگهی بسته به آن تعدادی که آگهی دیده شده، پرداخت خواهد شد.

وب سایت‌ها لینک آگهی را روی سایت قرار می‌دهند، و به ازای هر بار دیده شدن آگهی از آگهی دهنده مبلغی را دریافت می‌کنند. آژانس‌های تبلیغاتی هستند که به صورت واسطه بین وب سایت‌ها و آگهی دهندگان این خدمات را ارائه می‌دهند.

در این صورت آگهی دهنده مجبور نیست به دنبال وب سایت‌هایی بگردد که آگهی او را روی سایت شان قرار دهند. یکی از این تبلیغات کلیکی معروف، تبلیغات کلیکی گوگل است.

چرا استفاده از تبلیغات کلیکی پیشنهاد میشود؟

دلایل متفاوتی برای استفاده از تبلیغات کلیکی وجود دارد، که در این قسمت به توضیح آنها می‌پردازیم. PPC به وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها کمک می‌کند تا میزان ترافیک خود را با هزینه‌ی خیلی کم افزایش دهند.

همین افزایش ترافیک وب سایت موجب می‌شود که رتبه بندی سایت در الکسای بهتر شود. بیشتر سایت‌هایی که PPC ارائه می‌دهند، این امکان را به مشتریان می‌دهند که مستقیماً مخاطب را وارد وب سایت خودشان بکنند.

این سرویس باعث افزایش نرخ تبدیل سایت آگهی دهنده نیز می‌شود. تبلیغات کلیکی قابلیت ردیابی نیز دارند و با تحلیل و بررسی بازدهی میتوان میزان تاثیر این تبلیغ بر نرخ تبدیل و میزان فروش را بررسی کرد.

تبلیغات کلیکی چگونه باعث افزایش فروش می‌شوند؟ | پرگاس

تبلیغات کلیکی چگونه باعث افزایش فروش می‌شوند؟

اگر به تبلیغات کلیکی اعتماد ندارید، پیشنهاد می‌کنم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. اینجا دلایل محکمی در خصوص موثر بودن PPC روی کسب و کار شما مطرح می‌شود.

۱- بالا بردن ترافیک برای معرفی محصول یا رویداد خاص

اگر می‌خواهید یک محصول خاص را معرفی کنید و درباره‌ی آن به مشتری اطلاعات بدهید، و یا یک رویداد خاص را اطلاع رسانی کنید، تبلیغات کلیکی به شما بسیار کمک می‌کند.

طراحی این تبلیغات خیلی سریع انجام می‌شود و بازخورد بسیار خوبی از طرف مخاطبان دارد. این روش نسبت به روش‌های دیگر مانند بنر و تراکت، هزینه‌ی بسیار کمتری دارد، و سریع‌تر است.

۲- دریافت اطلاعات از مخاطب

این نوع تبلیغات برای گرفتن اطلاعاتی مانند ایمیل، شماره تماس و … از مخاطبان بسیار مناسب هستند. فقط کافی است هوشمندانه عمل کنید و با محدود کردن مخاطب، از او بخواهید برای دیدن آگهی شماره تماس یا ایمیل خود را وارد کند.

۳- برندینگ و نرخ فروش

لازم به توضیح نیست که موفقیت در فروش بدون برندینگ امکان پذیر نمی‌باشد. تبلیغات کلیکی یک ابزار کاربردی برای ارتقاء برندینگ در فضای اجتماعی و آنلاین است. نه تنها برندینگ بلکه میتوان از طریق PPC، فروش آنلاین نیز انجام داد.

هدف گذاری برای کمپین تبلیغات کلیکی | پرگاس

هدف گذاری برای کمپین تبلیغات کلیکی

هدف گذاری برای تبلیغات یک عنصر مهم است که مشخص می‌کند تبلیغات باید در چه مسیری حرکت کند. بدون هدف گذاری پیشرفت و بازدهی تبلیغات مشخص نخواهد شد. برای یک هدف گذاری صحیح لازم است که سوالاتی را از خود بپرسید.

سوالات مهم برای هدفگذاری صحبح در کمپین تبلیغات آنلاین

۱- هدف این کمپین تبلیغاتی چه کسانی هستند؟

پاسخ این سوال تقریباً مشخص است؛ کسانی که میتوانند مشتریان بالقوه‌ی محصول شما باشند و شما با تبلیغات PPC می‌خواهید آنها را به مشتریان بالفعل و مشتریان وفادار برند خود تبدیل کنید.

این که بدانید چه قشری مخاطب تبلیغات شما هستند به شما کمک می‌کند که کمپین تبلیغاتی را بهتر مدیریت کنید، محتوای تبلیغات، بنر و صفحه‌ی فرود را با کیفیت‌تر و متناسب با مخاطبان خود انتخاب کنید. اگر مخاطب خود را درست نشناسید، نمی‌دانید از چه مطالب و از چه ادبیاتی در محتوای تبلیغاتی خود استفاده کنید.

۲- خروجی شما از این کمپین تبلیغاتی چیست؟

این سوال یعنی اینکه، پس از اینکه مخاطب محتوای تبلیغات PPC شما را دریافت کرد، از او چه می‌خواهید چه عملی انجام دهد. خرید کند، یا دانلود کند و یا اطلاعاتش را برای ثبت نام وارد کند. متناسب با خواسته‌ی خود دکمه‌ی فراخوان و یا Call to action را طراحی کنید. این که شما بدانید مخاطب به دنبال چه چیزی در محتوای تبلیغاتی شما می‌گردد و خروجی آ« چه چیزی خواهد بود به شما کمک می‌کند محتوای مناسب‌تری برای مخاطبان خود آماده کنید.

۳- آیا تبلیغات کلیکی موفقیت آمیز بوده است یا خیر؟

تحلیل فرآیند تبلیغات بسیار مهم است زیرا نحوه‌ی ادامه‌ی روند تبلیغات را مشخص می‌کند. در صورتی که نقاط ضعف وجود دارند باید برطرف شوند و روی نقاط قوت بیشتر تأکید شود. با آنالیز و تحلیل کمپین تبلیغاتی میتوان تأثیر تبلیغات کلیکی بر نرخ تبدیل را به دست آورد. نرخ تبدیل میزان موفقیت فرآیند تبلیغات را مشخص می‌کند و به کمک آن میتوان روند تبلیغات را ارزیابی کرد و بهبود بخشید.

پنج گام برای ارزیابی بهینه‌ی تأثیر کمپین تبلیغاتی بر نرخ تبدیل | پرگاس

پنج گام برای ارزیابی بهینه‌ی تأثیر کمپین تبلیغاتی بر نرخ تبدیل

۱- عملکرد ورودی‌ها و نرخ تبدیل را بررسی کنید

برای اینکه بودجه‌ی تبلیغاتی شما در مسیر درست مصرف شود، لازم است که همواره عملکرد ورودی‌ها و تأثیر بر نرخ تبدیل را آنالیز کنید. عملکرد ورودی‌ها به شرح زیر است.

  • بازدیدکننده‌ای که یک فرم را پر کرده‌است.
  • بازدیدکننده‌ای که یک کتاب الکترونیک دانلود کرده‌است.
  • بازدیدکننده‌ای که خرید کرده‌است.

همیشه عملکرد برای فروش نیست بلکه امکان دارد برای موارد دیگری از قبیل وارد کردن اطلاعات ثبت نام و یا دانلود یک اپلکیشن نیز باشد. برای آنالیز باید بخشی از عملکرد را در نظر بگیرید که به طور دقیق قابل شمارش باشد؛ برای مثال تعداد افراد ثبت نام کرده، و یا تعداد دانلود.

۲- صرفه جویی در هزینه‌ها

صرف هزینه‌های تبلیغاتی قسمتی از فرآیند تبلیغات است که بسیار مهم است و بعضاً محدودیت تبلیغات و کیفیت آن را مشخص می‌کند. برای همین باید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و با مدیریت هزینه‌ها بهترین روند تبلیغاتی را متناسب با بودجه‌ی خودتان انتخاب کنید.

۳- هدف

اهداف تبلیغات PPC باید از قبل مشخص باشد و به عبارتی باید تبلیغات به صورت هدفمند انجام شود. هدفمندی‌ها روی کمپین‌های تبلیغاتی تأثیر مثبت می‌گذارند و همواره باید نسبت به هدف خود از تبلیغات، از آنها بهره ببرید.

۴- محتوای تبلیغات PPC مناسب

“محتوا پادشاه است”. این جمله‌ی معروف بیل گیتس موسس مایکروسافت یکی از مهم‌ترین اصول تبلیغات را به بهترین شکل ممکن بیان می‌کند. همیشه نسبت به هدف خود از تبلیغات، محتوای مناسبی برای بنر و صفحه فرود کمپین تبلیغاتی خود فراهم بیاورید. زیرا کافیست که یک قدم اشتباه بردارید تا تمام بودجه تبلیغاتی‌ شما به هدر برود.

۵- کیفیت تبلیغات PPC

در تبلیغات کیفیت فقط مختص محتوای تبلیغ نمی‌شود بله افراد در  همه جای کمپین تبلیغاتی شما دنبال کیفیت هستند. از بنر تبلیغاتی تا آخرین لحظه‌ای که عمل مورد نظر شما توسط آنها انجام می‌شود، باید حس کیفیت را به آنها القا کنید. زیرا خیلی مواقع سرویس و محصول باکیفیتی را ارائه می‌دهید، اما مخاطبان به خاطر نبود کیفیت در تبلیغات‌تان، شما را نادیده می‌گیرند. یک کمپین تبلیغاتی با کیفیت قطعا بازخورد بهتر و بیشتری در میان مخاطبان خواهد داشت.

7 فکر در مورد “تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟ و چه تاثیری بر افزایش فروش دارد؟

  1. بهاره کاشانی اصل گفت:

    من یک بار تبلیغات کلیکی توی یکتانت انجام دادم، اصلا نتیجه نگرفتم. بعد از خوندن این مقاله تازه فهمیدم که ایراد کارم کجا بوده. واقعا دست گلتون درد نکنه. بی نظیرید.

  2. قباد شیرپنجه گفت:

    خیلی عالی بود، منم تصمیم گرفتم که یک بودجه ایی رو برای تبلیغات کلیکی بزارم، ایشالا مصمم شدم که برای اولین بار این روش رو تست کنم.

  3. منصور مکائیلی گفت:

    خیلی دنبال یادگیری در زمینه تبلیغات هستم. مقالاتتون عالی بودن واقعا. ممکنه اگر کتاب خوبی هم در این زمینه هست بهم معرفی کنید، می خوام در این حوزه به شدت متخصص بشم. شروعم از سایت خوب شما بوده.

  4. شیوا مخلصی گفت:

    والا من از بعد کرونا کلا فروشم خیلی افت کرده، به دنبال راه چاره ای بودم که با سایت شما آشنا شدم.

  5. مکائیل گفت:

    من با همین روش تبلیغات کلیکی ولی هدفمند، خیلی دارم ورودی می گیرم و الکسای سایتم به شدت بهبود پیدا کرده.

  6. محبوبه مهاجر گفت:

    بچه ها اگه تبلیغ کلیکی توی یک سایتی میدید، حتما عنوانش رو خیلی هوشمندانه انتخاب کنید و خصوصا عکسش رو، خیییییلی تاثیر گذاره.

  7. بهداد سیل شکن گفت:

    سلام. سایت و مقالاتتون عالی بود. خیلی ازتون بابت این مقالات رایگان و با ارزش متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *