مقالات تبلیغات کلیکی

کمپین تبلیغات کلیکی: چک لیست اجرای موفق در بازایابی آنلاین

کمپین تبلیغات کلیکی در دنیای بازاریابی و تبلیغات آنلاین توسط بسیاری از کسب و کارها و تجارت‌ها با هدف تبدیل مخاطبان به مشتریان، و همچنین افزایش ترافیک سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترافیک تولید شده توسط این روش، بازده بیشتری نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی دارد. بدین معنی که درصد بیشتری از افراد بازدید کننده تبدیل به مشتریان بالفعل خواهند شد.

به عبارت دیگر داشتن چک لیست کمپین تبلیغات اینترنتی بیش از هر روش دیگری میتواند مشتریان بالقوه‌ی شما را به سمت شما بکشاند. از طرفی این تبلیغات بسیار مقرون به صرفه هستند، زیرا آگهی دهندگان فقط در صورتی هزینه پرداخت می‌کنند که تبلیغات آنها مورد بازدید قرار گرفته باشد.

البته محتوای با کیفیت نیز مانند هر روش دیگری در روش تبلیغات کلیکی نقش به سزایی دارد. در ادامه نکاتی را برای بهینه‌تر شدن کمپین تبلیغات آنلاین مطرح خواهیم کرد. در صورتی که نیاز به راه اندازی یک تبلیغات کلیکی دارید و یا علاقه‌مند به این موضوع هستید، با ما همراه شوید.

۱- آگاهی داشتن از قوانین و شرایط شرکت‌های تبلیغات PPC

بهتره اطلاعات کافی در مورد شرایط کمپین تبلیغات کلیکی و نحوه‌ی کار شرکت‌های تبلیغاتی داشته باشید. اگر به تازگی با تبلیغات آنلاین و تبلیغات کلیکی آشنا شده‌اید، حتماً سعی کنید در مورد اطلاعات کسب کنید. کتاب‌ها و منابع آنلاین زیادی برای کمک به شما وجود دارند.

۲- مشخص کردن اهداف کمپین تبلیغات کلیکی

پس از آشنایی با روش‌های بازاریابی آنلاین و همچنین روش تبلیغات کلیکی بخصوص تبلیغات کلیکی گوگل، میتوانید اولین گام به سمت ساختن یک کمپین تبلیغات کلیکی را بردارید. قبل از هر کاری اهداف خود را مشخص کنید.

برای این کار به مواردی توجه کنید که در ادامه توضیح می‌دهیم. هدف از این کمپین تبلیغات اینترنتی چیست؟ بسته به اینکه هدف کمپین افزایش ترافیک و یا تعداد اعضای سایت و یا افزایش نرخ فروش باشد، محتوا و سیاست تبلیغاتی متغیر خواهد بود.

هدف‌گذاری به صورتی باشد که کمپین را در مسیر درست هدایت کند در غیر این صورت پول و زمان به هدر خواهند رفت. این را بدانید که پس از مشاهده‌ی تبلیغ از مخاطب انتظار چه واکنشی دارید. در مرحله‌ی بعد سعی کنید نرخ تبدیل را به دست بیاورید.

دکمه‌ی فراخوان یا Call To Action در کمپین تبلیغات کلیکی | پرگاس

۳- دکمه‌ی فراخوان یا Call To Action

یکی از مهم‌ترین عوامل کلیدی که می‌باست به آن توجه کنید در نظر گرفتن یک دکمه‌ی فراخوان متناسب با هدف گذاری تبلیغ هست. بدانید که از مخاطب چه انتظاری دارید و متناسب با آن دکمه‌ی فراخوان در نظر بگیرید.

برای مثال وقتی انتظار دارید مخاطب در سایت شما ثبت نام کند، باید “همین حالا عضو شو” و یا “ثبت نام” را به عنوان دکمه‌ی فراخوان در نظر بگیرید و در حالتی که تبلیغ شما مربوط به فروش یک محصول هست، از دکمه‌ی “اضافه کردن به سبد خرید” استفاده کنید. به طور کلی در طراحی دکمه‌ی فراخوان موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • دکمه فراخوان با توجه به مرحله قبل یعنی هدف کمپین، طراحی و در نظر گرفته شود.
  • دکمه فراخوانی که در بنر تبلیغاتی یا صفحه سایت خود قرار می‌دهید و با محتوای صفحه فرود نهایی که کاربران مشاهده می‌کنند یکپارچه باشد و یک پیام را القا کند.
  • اگر در بنر و دکمه فراخوان وعده‌ای را ارائه داده‌اید حتماً به آن وفادار باشید و با مخاطبان خود با صداقت رفتار کنید.

۴- داشتن یک صفحه‌ی فرود بهینه برای کمپین تبلیغات کلیکی

صفحه‌ی فرود از ملزومات یک کمپین تبلیغات کلیکی، اولین چیزیه که یک مخاطب از برند شما، می‌بیند و اولین پیش زمینه را در مورد برند شما در ذهن مخاطبان می‌سازد.

برای داشتن یک صفحه‌ی فرود بهینه، سؤالات زیر را خود بپرسید

  • آیا صفحه فرود کمپین به اندازه کافی قابل اعتماده؟
  • آیا صفحه فرود، حرفه‌ای طراحی شده؟
  • آیا یک تجربه یکنواخت و یکپارچه را از کمپین القا می‌کند؟
  • آیا محتوا به حد کافی توجه کاربران را جلب می‌کند؟

این سؤالات برای دریافت نرخ تبدیل (Conversion Rate) بیشتر و بهتر و نتیجه‌ی نهایی کمپین تبلیغاتی تأثیرگذار هستند.

۵- مشتریان بالقوه را بشناسید

هنگام شروع یک کمپین تبلیغاتی، مخاطبان هدف خود را بشناسید. لزوماً تمام افرادی که بنر شما را می‌بینند مخاطب و مشتریان بالقوه‌ی شما نیستند. بهتره که متناسب با کالا و خدماتی که ارائه می‌کنید یک جامعه‌ی هدف را طراحی کنید و تبلیغات خود را با حجم محدودتری برای مخاطبان هدفتان نمایش دهید.

این کار بازدهی کمپین تبلیغاتی شما را بیشتر کرده، و هزینه‌های تبلیغات بی مورد کم بازده را حذف می‌کند. طراحی کمپین تبلیغات کلیکی شما می‌بایست مختص مخاطبان هدف باشد. مخاطبان هدف کسانی هستند که به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند هستند و پتانسیل اولیه را برای تعامل و تبدیل شدن به مشتری را دارا هستند.

کمپین تبلیغات آنلاین می‌بایست با استفاده از هدفمندی‌های تبلیغاتی پیش روی مخاطبان هدف قرار بگیرد، در غیر این صورت کلیک‌های دریافتی ممکنه فقط هزینه شما را بالا ببرد.

۶- تنظیمات مربوط به کمپین PPC (کمپین تبلیغات آنلاین)

بهینه سازی کمپین تبلیغات اینترنتی در روند تبلیغات یک مرحله‌ی مهم و یک گام اساسی است. این تنظیمات میزان تأثیر تبلیغات شما را بر جامعه‌ی هدف افزایش می‌دهد و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های غیر ضروری می‌شود.

این تنظیمات با توجه به شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات تبلیغات اینترنتی میتواند متفاوت باشد اما به طور کلی مشخص کردن وضعیت هدفمندی‌ها، تعیین بودجه، زمان‌بندی اجرای کمپین، بهینه سازی برای دستگاه خاص مانند موبایل، انتخاب سایز بنرها از مهم‌ترین تنظیمات به شمار می‌روند.

برای مثال با داشتن هدفمندی جغرافیایی تبلیغات خود را از مکان‌هایی که در آنها خدماتی ارائه نمی‌دهید حذف کنید زیرا این تبلیغات عملاً بازدهی برای شما ندارند و فقط هزینه‌ی گزاف تبلیغات را دور می‌ریزید. علاوه بر هدفمندی جغرافیایی هدفمندی زمانی نیز بسیار مهم هست.

تبلیغات را در ساعات از روز انجام دهید که مخاطبان هدف شما فرصت مشاهده‌ی بنرهای تبلیغاتی را داشته باشند.

۷- تست و نظارت بر وضعیت عملکرد کمپین تبلیغات کلیکی

بخش دیگری از روند بهینه سازی کمپین تبلیغات اینترنتی استفاده از روش A/B Testing است  A/B که کمک می‌کند بهترین بازدهی و نتیجه را از کمپین تبلیغاتی خود به دست بیاورید.

در این روش دو یا چند نوع مختلف از یک صفحه سایت به صورت تصادفی به کاربران نمایش داده می‌شود تا پس از تجزیه و تحلیل آمار، مشخص شود کدام صفحه و تغییرات موجود در آن برای استفاده در جهت تجربه نرخ تبدیل بالاتر مناسب هست.

برای اینکه همواره کمپین‌ تبلیغ آنلاین خود را بهبود ببخشید می‌بایست بتوانید این کمپین‌ها را در تمامی جوانب ردیابی و آنالیز کنید. یکی از روش‌هایی که برای این‌ کار وجود دارد استفاده از کد‌های (UTM) (Urchin tracking module) است که به شما اجازه سفارشی کردن آدرس لینک را می‌دهد تا بتوانید منبع ترافیک ورودی خود را تشخیص دهید.

نتیجه‌گیری

استفاده از روش کمپین تبلیغات کلیکی یک روش استاندارد پر بازده هست که در صورتی که به صورت صحیح هدف گذاری شود و محتوای ارزشمند برای آن تولید شود میتواند افزایش نرخ تبدیل و متعاقب آن نرخ فروش بسیار بالایی را برای آگهی دهنده به همراه داشته باشد. این روش مانند دیگر روش‌های تبلیغاتی نیاز به تحلیل و بهینه سازی دارد و در صورت انتخاب محتوا نامناسب و سیاست‌های تبلیغاتی غلط موفق نخواهد بود.

 

10 فکر در مورد “کمپین تبلیغات کلیکی: چک لیست اجرای موفق در بازایابی آنلاین

  1. ناصح قلی پور گفت:

    من. یک صفحه فرود بهینه طبق فرمایشات شما توی این مقاله برای سایت فروشگاهی خودم می خوام. ایا ممکنه بفرمایید که بعد از بررسی ، قیمتش چقدر میشه؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام دوست برای اطلاعات بیشتر با شماره 28428456 تماس بگیرید

  2. بشیر نوروزی گفت:

    من برای اولین بار فقط با بودجه صد هزار تومان شروع کردم به تبلیغات کلیکی،واقعا از ورودی هایی که گرفتم، شوکه شدم.

  3. مسعود عیسوی زاده گفت:

    چندین سایت تا الان باز کردم تا بلاخره با سایت شما و این چک لیست آشنا شدم. خیلی عالی بود دقیقا چیزی که دنبالش می گشتم.

  4. مهربان اسدالله گفت:

    سلام. مقاله خوبی بود. مشتری های کسب و کارمون رو باید طوری وفادار کتیم که شب وقتی مهمونی جایی بود، حتما در مورد ما حرف بزنه و ما رو تبلیغ کنه.

  5. ثریا باقری گفت:

    حتما بچه های این سایت دقت کنند که تبلیغات ای و بی رو انجام بدن، به این صورت که دو تبلیغ متفاوت رو با شرایط یکسان تبلیغ کنند و هر کدوم بهتر بود، روی همون بیشتر سرمایه گذاری کنند.

  6. پرستو آذرمنش گفت:

    چک لیست ها همیشه دوست داشتنی ترین مطالبی هستند که من دنبالشونم. دستتون درد نکنه.

  7. سعید کدخدایی گفت:

    عالی بود،ذخیره کردیم که همیشه استفاده کنیم.
    امیدوارم همیشه موفق باشید.

  8. فائزه گفت:

    سلام ، ببخشید شما چک لیست کمپین تبلیغاتی تدوین می کنید؟

    1. پرگاس گفت:

      سلام وقت شما بخیر، لطفا با شماره تلفن شرکت تماس بگیرید باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *