مقالات کسب و کار

پرطرفدارترین و بهترین شغل آزاد در ایران

آیا درآمد بالای برخی مشاغل آزاد شما را به راه اندازی کسب و کار سودآور ترغیب می‌کند؟ آیا می‌دانید بهترین شغل آزاد در ایران چیست؟

شرایط سخت اقتصادی و صف طولانی انتظار برای استخدام در بخش دولتی یا شرکت‌های خصوصی بسیاری افراد را به سمت شغل آزاد کشانده است. مزیت این‌گونه مشاغل در مقایسه با کارمندی، درآمد بیشتر و وقت آزاد می‌باشد که باعث ذهن و زندگی همواره پویا می‌شود.

این مقاله شما را با فهرست شغل‌های پردرآمد دیجیتالی و حتی سنتی آشنا می‌کند.

بهترین شغل آزاد در ایران: تلفیق کسب و کارهای سنتی و دیجیتال

برخی از مشاغل سنتی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، چهره‌ای جدید اما آسان‌تر به خود گرفته‌اند. زیرا با ورود فناوری‌های نوین مراحل تولید تا فروش، رنگ و بویی جذاب‌تر پیدا کرده‌اند.

رانندگی پر سود با تاکسی های اینترنتی

درگذشته تاکسی‌داران برای آن که مسافران را جابه‌جا کنند باید از صبح تا پاسی از شب در سرما و گرما در محل مشخصی منتظر می‌ماندند.

اما در دهه‌های اخیر با شکل‌گیری تاکسی های اینترنتی دیگر نیازی نیست همیشه منتظر باشید. زیرا ساعت کاری و مسیر را خودتان تعیین می‌کنید. در حالی که در مقایسه با نوع سنتی نیز از درآمد بیشتری برخوردار هست.

برای این کار به چه چیزهایی نیاز دارید:

  • گواهینامه رانندگی؛
  • بیمه‌نامه؛
  • اتومبیل مناسب؛
  • گوشی هوشمند برای نصب اپلیکیشن مخصوص.

از این رو امروزه تاکسی اینترنتی یکی از بهترین شغل آزاد در ایران محسوب می‌شود که فرصتی را نیز برای شغل دوم فراهم کرده است.

به عنوان مثال اگر به عنوان یک کارمند با خودرو شخصی رفت و آمد می‌کنید، بد نیست در مسیرتان با جابه‌جایی چند مسافر اینترنتی درآمد خوبی را به دست آورید.

تعمیر تلفن همراه شغل آزاد پر درآمد

تلفن‌های همراه در دنیا به ابزاری ضروری برای افراد تبدیل شده‌اند. از آن جا که هر ابزاری به دلایل مختلف ممکن است کاراییش را از دست بدهد، نیاز به تعمیرات امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

بسیاری از مشاغل آزاد که با بالا و پایین رفتن تورم و شرایط اقتصادی تحت تأثیر قرار می‌گیرند، درحالی که بازار تعمیر موبایل همچنان سرپا به کار خود ادامه می‌دهد. زیرا کاربران این گجت و وسیله هوشمند روزبه‌روز بیشتر می‌شوند.

بنابراین تعمیرات موبایل به عنوان یکی از بهترین شغل آزاد در ایران، فرصت عالی برای اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

برای ورود به این حرفه نیاز به سرمایه اولیه بالا نیست. تنها کافیست:

  • در دوره‌های تخصصی تعمیر موبایل شرکت کنید؛
  • ابزار مورد نیازتان را بخرید.

سپس کارتان را به طور فردی یا شراکتی شروع کنید. البته خلاقیت داشته باشید؛ پس از پیشرفت کار با راه اندازی سایت یا صفحات اینستاگرام خدمات‌تان را معرفی کنید. به طور مثال:

  • تعمیر سیار؛
  • ضبط و اشتراک‌گذاری کلیپ‌های آموزشی تعمیر موبایل، نحوه نگهداری بهتر؛
  • تولید محتوای متنی برای ارائه راهکارهای مفید در صورت بروز مشکلات قابل حل، به طور مثال اگر گوشی در آب افتاد چه‌کار کنیم؛
  • فروش لوازم جانبی.

تعمیر موبایل و بهترین شغل آزاد در ایران | پرگاس

پرورش حیوانات خانگی و آینده کاری روشن

یکی از سرگرمی‌هایی که در حال حاضر بسیاری از افراد را به سمت خودش کشانده، نگه‌داری از حیوانات می‌باشد. از سگ، گربه و پرنده‌های خوش‌آواز گرفته تا موش‌های کوچک و حتی مار.

اگر به دنبال یکی از بهترین شغل آزاد در ایران هستید، بد نیست به این فرصت نیز فکر کنید. البته برای این حرفه به موارد زیر نیاز دارید:

  • سرمایه اولیه خرید یک جفت از حیوان مورد نظر برای تکثیر؛
  • محل مناسبی برای نگه‌داری حیوانات؛
  • اطلاعات کافی در زمینه انواع حیوانات و نگه‌داری.

سپس بازار هدفتان را تعیین کنید و با شناخت کافی وارد میدان کار شوید. ببینید بیشتر افراد به دنبال سگ نگهبان هستند یا انواع کوچک و فانتزی.

به نگهداری از پستانداران مانند گربهها علاقه دارند یا تخم گذران زیبایی مانند طوطی سخنگو یا عروس هلندی؟

برخی نیز حیوانات بسیار کوچک، کم سروصدا و بدون دردسر مانند همستر یا ایگوآنا می‌خواهند.

درکنار پرورش حیوانات، این امکان برای شما فراهم می‌شود که با طراحی سایت فروشگاهی، برخی از تجهیزات نگهداری یا مواد غذایی آن‌ها را بفروشید. همچنین کلینیک درمانی برای ارائه برخی خدمات مراقبتی تأسیس کنید.

طراحی دیجیتالی و جذب درآمد بیشتر

طراحی دیجیتالی، زمینه کاری محبوبی هست که شامل طراحی گرافیک، تصاویر متحرک و ویژگی‌های اضافی وب می‌شود.

فرصت‌های کاری متعددی برای طراحان مستقل و با تجربه فریلنسر وجود دارد. با این حال برای موفقیت به نمونه کارهای متنوعی نیاز دارند که کیفیت هنرشان را به مشتریان ثابت کنند.

علاوه بر این یادگیری ابزارهای جدید طراحی و توسعه مهارت‌ها از الزامات کلیدی آن به شمار می‌رود. در این میان بازاریابی دیجیتالی به کمک شما می آید که توانایی خود را به مخاطبان نشان دهید.

طراحی دیجیتالی به عنوان بهترین شغل آزاد در ایران | پرگاس

بهینه سازی موتور جست‌وجو یا سئو

سئو شیوه ای نوین از بازاریابی است که در دنیای دیجیتال و اینترنت رواج دارد. سئو امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین، جدیدترین و بهترین شغل آزاد در ایران تبدیل شده است.

البته در این کار به مهارت‌هایی مانند درک لینک‌سازی، الگوریتم‌های گوگل، کلمات کلیدی وغیره نیاز دارید.

بد نیست بدانید کسب این توانایی‌ها هزینه‌ای زیادی نمی‌خواهد؛ با مطالعه، جست و جو یا گذراندن دوره‌های خاص مهارت‌های کافی را به دست می‌آورید.

جامعه هدف سئوکارها، دارندگان سایت‌ها هستند که روز به‌روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شوند.

بهترین شغل آزاد در ایران چیست؟

در نهایت باید گفت، با در نظر گرفتن توانمندی‌ها، علایق، سرمایه اولیه و بازارهدف مناسب، یکی از مشاغل آزاد را انتخاب کنید. سپس با طراحی سایت یا ایجاد صفحه‌ای کاری در شبکه‌های اجتماعی نوآوری‌هایتان را به سراسر دنیا نشان دهید.

1 فکر در مورد “پرطرفدارترین و بهترین شغل آزاد در ایران

  1. تم تولد و لوازم تولد نامبروان گفت:

    همیشه مطالب سایت شما را میخوانم و بسیار کاربردی و فوق العاده هستند . متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *