مقالات کسب و کار

ایده‌های راه اندازی کسب و کار بر اساس شخصیت شما

اگر به فکر راه اندازی شغل هستید، باید ایده‌های راه اندازی کسب و کار را بر اساس شخصیت‌تان بررسی کنید. در این مقاله شغل مناسبی با توجه به خصوصیات شما پیشنهاد می‌کنیم.

از کار با اعداد و ارقام لذت می‌برید؟

اگر کار با اعداد و ارقام را دوست دارید و در درس ریاضی نیز نمرات خوبی کسب کرده‌اید، حسابداری اولین و بهترین انتخاب برای شما است.

برای این کار تنها نیاز به مدرکی در زمینه حسابداری هست. چنانچه از علاقه خویش به حساب و کتاب مطمئن هستید، در زمینه مشاوره و برنامه‌ریزی مالی نیز موفق خواهید شد.

انگیزه دادن به دیگران را دوست دارید؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که به طور مداوم اطرافیان‌تان را تشویق می‌کنید، حتماً در شغل‌هایی مانند مربیگری موفق می‌شوید.

مربیگری تناسب اندام به صورت خصوصی ایده بسیار جالبی برای راه اندازی کسب و کار به شمار می‌آید.

البته شغل‌های دیگری نیز با این وجه از شخصیت شما همخوانی دارد؛ مانند لایف کوچینگ. لایف کوچ یا مربی زندگی نه تنها پتانسیل راهنمایی دیگران در مواقع سختی را دارند، بلکه از افزایش توانمندی‌های آن‌ها نیز خوشحال می‌شوند.

اگر به نویسندگی علاقه دارید …

چنانچه در حوزه نوشتن استعداد دارید و خود را نویسنده قابلی می‌دانید، پیشنهادات متعددی برای شما داریم.

شغل‌های بسیاری برای شما وجود دارد؛ از نویسندگی فریلنس گرفته تا ویرایش و نگارش. به عنوان یک نویسنده فریلنس برای وب سایت‌های مختلف تولید محتوا کنید یا حتی به کپی رایتینگ مشغول شوید.

ایده جذاب‌تر برای شما این است که وب سایتی را راه اندازی کنید و در آن مشغول به تولید محتوا شوید. برای این کار متخصصان پرگاس در خدمت شما هستند.

اما اگر به این ایده علاقه‌مند نیستید، ایده‌های راه اندازی کسب و کار برای بهره‌گیری از مهارت نویسندگی شما همچنان وجود دارد. خدمات ویرایش و نمونه‌خوانی بازار کار خوبی دارند. برای این کار تنها باید دوره‌های ویراستاری را گذرانده باشید.

حتی اگر در شناخت و استفاده از جزئیات نیز مهارت دارید، پیشنهاد می‌کنیم به نگارش روزمه بپردازید. افراد جویای کار در این زمینه از مهارت شما استقبال خواهند کرد.

ایده‌های راه اندازی کسب و کار بر اساس شخصیت | پرگاس

به کار با ابزرآلات علاقه دارید؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خرابی وسایلتان خود دست به کار می‌شوید، شغل‌های بسیاری برای شما خوشایند خواهد بود. کسب و کارهای زیر به عنوان کارهای فنی با شخصیت و خصوصیات شما سازگار می‌باشد و شما می توانید به عنوان ایده راه اندازی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

کارهای تاسیساتی

راه اندازی کسب و کارهایی مانند لوله‌کشی، برقکاری یا سایر کارهای تاسیساتی برای افراد آچار به دست انتخاب‌های خوبی به حساب می‌آید.

البته باید این را بدانید که کار در این حوزه به هیچ عنوان آسان نیست و برای شروع نیاز به گذارندن دوره‌های تخصصی خواهید داشت. خبر خوب برای شما این است که این کارهای تاسیساتی همیشه بازار کارشان را دارند.

ساخت و ساز

اگر به کارهای فنی و اجرایی علاقه‌مند هستید، ساخت و ساز پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای شما هست. البته باید این را بدانید که ساخت و ساز بخش‌های متنوعی دارد.

از این رو یکی از بخش‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و مهارت لازم را در آن بخش به دست آورید. به تدریج با تیم خود کارهای زیادی را برعهده خواهید گرفت.

مکانیکی

مکانیکی پیشنهاد جذابی برای دوستداران خودرو می‌باشد؛ البته اگر کار با ابزار را دوست داشته باشید. چنانچه از آن دسته افرادی هستید که همیشه به دنبال کشف بخش‌های مختلف خودرو بوده‌اید، مکانیکی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

خیاطی

اما کارهای فنی و اجرایی تنها به تاسیسات و مکانیکی و ساختمان محدود نمی‌شود. خیاطی نیز از دیگر کارهای فنی به شمار می‌آید که تنها مختص به آقایان نیست.

خیاطی از کارهای فنی میان بانوان به حساب می‌آید. اگر به مد و لباس علاقه‌مند هستید، مطمئن باشید طراحی لباس و خیاطی ایده خوبی برای راه اندازی کسب و کار شما خواهد بود.

راه اندازی کسب و کارهای مبتنی بر خلاقیت

 ایده‌های راه اندازی کسب و کار بر اساس تیپ شخصیت | پرگاس

خلاقیت یک خصیصه ذاتی است. اگر شما نیز این خصوصیت را در خود می‌بینید، کارهایی همچون عکاسی یا طراحی گرافیک از بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار برای شما محسوب می‌شوند.

شاید فکر کنید که این دو شغل اشباع شده‌اند؛ اما باید بگوییم که خلاقیت در این مشاغل حرف اول را می‌زنند. اگر خلاقیت زیادی داشته باشید، کار شما در میان سایر طراحان دیده خواهد شد.

شناخت خلاقیت در شما بسیار آسان هست. چنانچه با دیدن یک کارت ویزیت یا بروشور طراحی‌های خاص و منحصر به فردی در ذهن شما شکل می‌گیرد، حتماً فرد خلاقی هستید.

لازم به ذکر است که این مشاغل نیاز به داشتن تخصص در دانشگاه ندارند. دوره‌های مختلفی در این زمینه برگزار می‌شود که به کمک آن‌ها راه اندازی کسب و کارتان را آغاز کنید.

در توضیح مسائل به دیگران توانایی منحصر به فردی دارید؟

اگر دیگران مسائل را از زبان شما بهتر درک می‌کنند، شغل معلمی در خون شما می‌باشد. تنها باید مهارت یا توانایی خاص خود را به دیگران بیاموزید. مطمئن باشید در این حوزه بسیار موفق خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *