مقالات کسب و کار

ایده‌هایی برای انتخاب شغل دوم خانگی

امروزه حتی افراد حرفه‌ای شاغل نیز برای کسب درآمد بیشتر به انتخاب شغل دوم روی می‌آورند. البته برای برخی شغل دوم تنها برای پول نیست بلکه برای کسب مهارت‌ها و احساس آزاد بودن در این کار است.

اما تابه‌حال به فکر راه اندازی شغل دوم در منزل به صورت پاره وقت افتاده‌اید؟ ایده‌های جالبی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند کسب و کار خودتان را شروع کنید.

بهترین ایده‌ها برای انتخاب شغل دوم در منزل

حتی اگر به طور تمام‌وقت کار می‌کنید یا به‌عنوان یک دانشجو یا بازنشسته می‌خواهید نیمی از وقت خود را پر کنید، شغل دوم راهی برای کسب درآمد اضافی و مهارت است.

به طور مثال اگر در حال پرداخت وام خودرو هستید، یک شغل نیمه‌وقت به شما در پرداخت هزینه‌های این وام کمک می‌کند. درحالی‌که درآمد حاصل از شغل اصلی تان را به سایر هزینه‌ها یا حتی پس‌انداز اختصاص می‌دهید.

اگر دلایل خود را در انتخاب شغل دوم بدانید، معیارهای جست‌وجو و ایده‌های جذاب به‌راحتی شناسایی می‌شوند. در ادامه قصد داریم با ارائه چند ایده، مسیر انتخاب را برای شما هموارتر سازیم.

طراحی وب سایت

با طراحی وب‌سایت‌های جدید یا به‌روزرسانی وب‌سایت‌های موجود، کسب و کار نیمه وقتی را شروع کنید. طراحی وب سایت، به عنوان یکی از انتخاب های شغل دوم باشد.

اگر در کار با برخی از ابزارهای سازنده وب‌سایت مانند وردپرس یا Wix مهارت دارید، به‌راحتی در خانه این فعالیت انجام می‌دهید.

علاوه بر این برخی از کدنویسی یا ابزارهای گرافیکی در این راه استفاده می‌کنند.

طراحی وب سایت از جمله مشاغل جدید است که در عین هزینه‌های پایین، سود و درآمد بالایی دارد.

ساخت زیورآلات دست ساز منحصر به فرد

امروزه زیورآلات سفارشی در بین افراد به‌خصوص بانوان و دختران جایگاه بالایی پیدا کرده است. زیرا به طور منحصربه‌فرد ساخته می‌شوند و احساس متفاوت بودن ایجاد می‌کنند.

ابزار متفاوتی از سنگ‌ها و فلزات گران‌بها گرفته تا انواع مهره‌های ارزان‌قیمت لوازم موردنیاز این حرفه هستند که عمده و خرده فروشی‌های بسیاری با هزینه‌های مناسب عرضه می‌کنند. یکی دگیر از انتخاب های شما برای شغل دوم، ساخت زیورآلات دست ساز است.

پس از ساخت چند مدل، یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسازید و دست سازه‌های خود را بفروشید.

ساخت زیورآلات به عنوان انتخاب شغل دوم پر درآمد | پرگاس

فریلنسینگ و تولید محتوا حرفه‌ای نو و سودآور

بد نیست به فریلنسینگ و تولید محتواهای نوشتاری در انتخاب شغل دوم فکر کنید؛ زیرا این کار را به‌صورت پاره‌وقت و در خانه انجام می‌دهید.

وبلاگ‌ها، نوشته‌های تبلیغاتی و رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های شما برای تولید محتوا هستند.

برای جذب این کار باید چند نمونه از متن‌های خود را در سایت‌های تبلیغ کسب و کار مانند ویرگول قرار دهید یا برای سایت شرکت‌ها ارسال کنید.

مهارت‌های موردنیاز شما در این حرفه آشنایی به اصول سئو است که آموزش‌های آن را با مطالعه یا شرکت در دوره‌های آنلاین کسب می‌کنید.

طراحی لوگوهای تبلیغاتی

اگر مهارت طراحی و کار با نرم‌افزارهای گرافیکی را دارید، در اوقات فراغت خود به طراحی لوگو به‌عنوان انتخاب شغل دوم بپردازید.

افرادی که کارهای پروژه‌ای انجام می‌دهند یا شرکت‌های نوپا که هنوز طراحان داخلی ندارند، اغلب به دنبال طراحان هستند.

بنابراین با صرف هزینه‌ای اندک با ارسال رزومه و نمونه کار خود به شرکت‌ها یا تبلیغ آن در صفحه کاری، خود را معرفی کنید.

طراحی لوگو ایده‌ای برای انتخاب شغل دوم | پرگاس

آموزش آنلاین و ضبط کلیپ‌های آموزشی

در دوران کنونی بسیاری از کلاس‌های آموزشی به طور آنلاین برگزار می‌شوند و افراد نیز به دلیل مشغله‌های روزمره زمان کافی برای رفت و آمد ندارند.

بد نیست از این ایده برای شغل دوم استفاده کرده و دانش تان را در زمینه‌های مختلف مانند علوم پایه، هنرهای تزیینی، دست سازه‌ها وغیره آموزش دهید.

با ضبط آموزش‌های تان و اشتراک‌گذاری آن در صفحات مجازی یا یوتیوب درآمد خوبی را کسب خواهید کرد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی آنلاین

فروشگاه‌های اینترنتی تنها ابزاری برای فروش آنلاین کالاهای کارگاه‌ها هستند. اگر به دنبال انتخاب شغل دوم هستید، پیشنهاد می‌دهیم این گزینه را امتحان کنید.

حتی این فرصت را دارید که مدیریت سایت فروش تولیدی‌های مختلف را برعهده بگیرید.

این کسب و کار به‌جای بزرگ، سرمایه اولیه و خروج از خانه نیاز ندارد؛

تنها اطلاعات مربوط به ثبت سفارش‌ها را گزارش می‌دهید و مشخصات مربوط به اجناس جدید یا قدیمی را وارد سایت و اصلاح می‌کنید.

البته برای این کار باید دوره‌های آموزشی کوتاهی را پشت سر بگذارید و توانایی‌های لازم در این زمینه را بیاموزید.

انتخاب شغل دوم پرسود با راه اندازی فروشگاه آنلاین | پرگاس

ساخت نرم افزارهای کاربردی

طراحی برنامه‌های موبایل طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود.

ازاین‌رو اگر در این زمینه از دانش کافی برخوردار هستید، در خانه و پشت سیستم کامپیوتری خویش برنامه‌ای را ایجاد یا خدمات خود را به مشاغل کوچک نیازمند به این مهارت، ارائه دهید.

کوچینگ (مربیگری) زندگی یا تجاری

امروزه کوچ‌ها به افراد در ایجاد برنامه‌های پربازده برای حرفه و روابط آن‌ها کمک می‌کنند. بنابراین باعث تعادل بین زندگی و کار می‌شوند.

تجربه و آشنایی به علوم روان‌شناسی از ویژگی‌های یک کوچ موفق محسوب می‌شود. به‌عنوان مربی راهنمایی‌های خود را با شیوه‌های حضوری، آنلاین یا تلفنی به‌صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت به مشتریان ارائه می‌دهید.

کوچینگ را برای شغل دوم در خانه انتخاب کنید | پرگاس

چه ایده‌هایی برای انتخاب شغل دوم پر درآمد در خانه مناسب هستند؟

اگر می‌خواهید زمان فراغت از کار یا تحصیل به شغل دوم خانگی اختصاص دهید، ایده‌های بسیاری پیش روی شما قرار دارند.

طراحی وب سایت، راه اندازی و اداره فروشگاه‌های اینترنتی و محتوا نویسی برخی از مشاغل پرسود و جدید هستند. این کسب و کارهای کوچک نیاز به سرمایه اولیه ندارند و به‌راحتی با صرف زمان اندک در خانه انجام می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *