مقالات کسب و کار

قرنطینه فرصتی برای راه اندازی کسب و کار شخصی; ایده ها

امروزه که شیوع بیماری کرونا و قرنطینه موجب تعطیلی برخی مشاغل شده است. بد نیست به ایده‌های راه اندازی کسب و کار شخصی جدید فکر کنید.

شروع همه‌گیری دریچه‌ای را برای فرصت‌های تجاری جدید بازکرده است. از آموزش‌های مجازی تناسب‌اندام گرفته تا خدمات بهسازی منزل و غیره با تقاضای زیاد مشتریان روبرو شده‌اند.

چند ایده برای راه اندازی کسب و کار شخصی در دوران قرنطینه

با آغاز این دهه شاید کارآفرینان هرگز نمی‌اندیشیدند که کرونا چه تأثیری برای دنیای تجارت خواهد گذاشت. شرایط کنونی همچون فاصله اجتماعی و دورکاری باعث شده است که رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، باشگاه‌ها و بسیاری مشاغل دیگر زیر و رو شوند.

اما درعین‌حال فرصت‌هایی را برای صاحبان مشاغل و کارها به‌منظور تغییر شیوه‌های ارتباط با مشتری و فروش فراهم آورده است که همچنان در حال تکامل هستند.

در این راستا در ادامه چند ایده جالب برای راه اندازی کسب و کار شخصی مناسب با شرایط زمانه را به شما معرفی می‌کنیم.

ارائه خدمات زیبایی در منزل

در حالی که بسیاری از سالن‌های زیبایی مو، ناخن و پوست تعطیل شده‌اند، مردم در جست‌وجوی راهی برای سازگاری زیبایی با قرنطینه هستند.

مصرف‌کنندگان ممکن هست در خانه‌های خود تمایل بیشتری به استفاده از محصولات زیبایی داشته باشند. در این صورت کالاها و بسته‌های زیبایی برای استفاده در خانه، راهی منحصر به فرد در حال حاضر برای راه اندازی کسب و کار شخصی می‌باشد.

علاوه بر این مردم به طور مداوم از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند یا در مواجه با بیماری کرونا اغلب دچار مشکلات بویایی شده‌اند.

به همین منظور بسیاری از متخصصان در این زمینه معتقدند که تقاضای اجناس مراقبت پوستی و رایحه‌درمانی رو به افزایش می‌باشد.

بنابراین بد نیست بسته‌های مراقبت از پوست و مو ارگانیک یا طبیعی ایجاد کنید و در فروشگاه‌های آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تولید ماسک‌های منحصر به فرد

اگر در خیاطی مهارتی دارید، یکی از ایده‌های راه اندازی کسب و کار شخصی، تولید ماسک‌های پارچه‌ای خاص در این دوران هست.

زیرا امروزه در صورت عدم امکان رعایت فاصله اجتماعی، افراد مجبور به استفاده از ماسک هستند.

علاوه بر این جوانان در این شرایط برای ایجاد تفاوت، ماسک‌هایی با طرح‌های منحصر به فرد خریداری می‌کنند.

بنابراین تقاضا برای این کالای بهداشتی در وضعیت کنونی همچنان فوق‌العاده بالا رفته است. حتی به‌نوعی مد تبدیل شده‌اند که بسیاری از مردم رنگ ماسک خود را با لباس هماهنگ می‌کنند.

با اطلاع کمی از دانش فنی در این زمینه، برای کسانی که به دنبال درخشش شخصیت خود همراه با رعایت پروتکل‌ها هستند، ماسک‌های سفارشی تولید کنید.

تولید ماسک‌های سفارشی ایده‌ای برای راه اندازی کسب و کار شخصی | پرگاس

ساخت صنایع‌دستی

تجارت الکترونیک قبل از همه‌گیری در حال رونق بود. اما با توجه به برخی محدودیت‌های فروشگاه‌های فیزیکی، فروش آنلاین به شیوه‌ای پربازده برای خرده‌فروشان و راه اندازی کسب و کار شخصی تبدیل شد.

هنرمندان و افرادی که به ساخت صنایع‌دستی می‌پردازند، در این شرایط فرصت یافتند مهارت و اشتیاق خود را به تجارت پررونق در سایت‌ها نزدیک کنند.

توانمندی‌هایی همچون نجاری، طراحی لباس یا جواهرات، بافندگی، ساخت ظروف سرامیکی و غیره به‌خوبی ویترین‌های فروشگاه‌های اینترنتی را پر کرده‌اند.

فروش و ارائه اینترنتی محصولات و خدمات حیوانات خانگی

قرنطینه و دوری افراد از جمع‌های خانوادگی موجب شده است که عده بسیاری به پذیرش حیوانات خانگی روی بیاورند.

در این شرایط بسیاری از مشتریان برای مراقبت از این دوستان پشمالوی جدید از فروشگاه‌های آنلاین و خدمات دهندگان اینترنتی در زمینه نگه‌داری از حیوانات استفاده می‌کنند.

از این رو محصولات حیوانات خانگی مانند خوراکی‌ها با افزایش درخواست روبه برو شده‌اند.

بنابراین شما با عشق خود به این موجودات زنده و بهره‌مندی از این فرصت، راه اندازی کسب و کار شخصی خود را به این سمت هدایت کنید.

راه اندازی کسب و کار شخصی با ارائه آنلاین خدمات برای حیوانات خانگی | پرگاس

خدمات تحویل و سفارش

به بسیاری از افراد مسن یا دارای نقص ایمنی بدن در شرایط شیوع بیماری کرونا توصیه گردید که در منازل خود بمانند. از این رو سرویس تحویل به بازاری پر طرف‌دار تبدیل شده است.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که سرویس تحویل غذا یا کالاهای اساسی منزل رشد چشمگیری خواهند داشت.

شما با راه اندازی کسب و کار شخصی مستقل خود به‌عنوان خدمات پیک، مواد غذایی، کالاهای ضروری یا دارو را از مبدأ دریافت و به مقصد تحویل می‌دهید.

تعمیر و بهسازی منازل

با گذشت زمان و اسکان بیشتر خانواده‌ها در خانه، تمایل بیشتری برای حفظ و ارتقا املاک ایجاد شده‌اند. شاید کارهای مربوط به تغییر دکوراسیون برای افراد قابل دستیابی باشد، اما پروژه‌های بزرگ‌تر فراتر از مهارت آن‌ها خواهد بود.

همچنین تبدیل بالکن یا تراس‌ها به مکانی خوش آب‌وهوا برای گذران اوقاتی از روز نیز در بین افراد خانه‌نشین رواج یافته است.

اگر در این زمینه مهارت خاصی دارید، برای راه اندازی کسب و کار شخصی، از آن برای بازسازی منازل استفاده کنید. چرا که خانواده‌ها خانه‌ای ایده‌آل را در زمان قرنطینه داشته باشند.

بازار هدف شما والدینی هستند که به‌صورت دورکار فعالیت می‌کنند. آنها امروزه به یک فضای اداری و کاربردی در منزل احتیاج دارند.

ارائه خدمات فنی برای منازل ایده‌ای برای راه اندازی کسب و کار | پرگاس

راه اندازی کسب و کار شخصی خود را با شیوه‌های جدید سازگار کنید

حال که شیوع کرونا بسیاری را وادار به خانه‌نشینی کرده است، بسیاری از مشاغل و کارها برای بقا مجبور به سازگاری با این شرایط هستند.

علاوه بر این شکل گیری برخی از کسب و کارهای جدید به فرصت‌های شغلی در دوران کرونا تبدیل شده‌اند.

ارائه خدمات زیبایی در منزل، خدمات تعمیر و بهسازی و تحویل کالا برخی از ایده‌های ناب درآمدزایی در این شرایط هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *