مقالات کسب و کار

افزایش فروش اینترنتی; ترفندهای تضمینی برای سود بیشتر

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، افزایش فروش اینترنتی جزو بزرگترین اهداف شماست. بدون فروش بیشتر محصولات در اینترنت، پس از مدتی مجبور به تعطیل کردن شغل‌­تان می­‌شوید.

اهمیت بکارگیری روش‌­های افزایش فروش اینترنتی، زمانی بیشتر نمایان می­‌شود که در حوزه فعالیت‌­تان رقبای زیادی وجود دارند.

آیا در این بازار پررقابت، شانسی برای فروش بیشتر و در نهایت کسب سود دارید؟ جواب، مثبت است. در این مقاله ترفندهای تضمینی برای افزایش فروش اینترنتی را بررسی می­‌کنیم.

با استفاده از این تکنیک‌­های فروش اینترنتی، می­‌توانید از سوددهی کسب و کار اینترنتی خودتان مطمئن باشید؛ همچنین در جذب مشتریان جدید و ترغیب مشتریان قدیمی به خرید مجدد، موفق‌­تر عمل می‌­کنید.

15 راهکار موثر برای افزایش فروش اینترنتی

هر چقدر فوت و فن تبلیغات، روش­‌های بازاریابی و شناخت مخاطب را بصورت تئوری بلد باشید، تا وقتی آنها را در عمل پیاده نکنید، به نتیجۀ دلخواه نمی‌­رسید.

برای بالا بردن فروش سایت فروشگاهی­‌تان باید به روش­‌ها عملی جذب مشتری متوسل شوید؛ علم خود را به عمل تبدیل کنید؛ ترفندهای فروش اینترنتی را بکار ببندید تا از نتیجۀ آن شگفت‌­زده شوید.

در ادامه به بررسی 15 ترفند تضمینی برای افزایش فروش اینترنتی می­‌پردازیم:

از کیفیت محصول، اطمینان کامل داشته باشید.

مهمترین اصل در جذب مشتری برای فروش بیشتر، ایجاد اعتماد است. مهمترین عامل در اعتماد مخاطب به شما، ارائه یک محصول یا خدمت باکیفیت است.

سایت حرفه‌­ای نشان‌دهندۀ یک شغل حرفه‌­ای است.

زیرساخت ضعیف سایت؛ هاست نامتناسب با تعداد بازدیدکنندگان و نوع کار؛ طراحی کاربری سخت و نازیبا؛ پر از عکس و فیلم­‌های بی‌­کیفیت، فونت نامناسب و محتوای نادرست؛ مجموعه عواملی است که باعث می‌­شوند مشتری به محض ورود به سایت، از آن خارج شود.

از نماد اعتماد الکترونیک غافل نشوید.

چطور مشتری مطمئن باشد که از سایت فروشگاهی کلاهبردار خرید نمی‌­کند؟ گرفتن نماد اعتماد الکترونیک برای سایت، نشان‌دهندۀ کسب و کار اینترنتی معتبر و قانونی شماست.

به مشتری نشان دهید که کلید حل مشکل او در دستان شماست.

کالا و خدمات به دو گروه تقسیم می­شوند:

  • کالاهای ضروری: این محصولات یا مصرفی هستند (مواد غذایی، مواد شوینده و سایر کالایی که با استفاده کردن، تمام می‌­شوند) یا ماندگار (مانند یخچال، اجاق گاز وغیره). اما داشتنِ آنها برای بیشتر افراد، حیاتی است.
  • کالا و خدمات لوکس: لوازم تفریحی، وسایلی که باعث افزایش رفاه و ایجاد حس رضایت و خوشحالی ما می­‌شوند؛ بدون آنکه نبودن آنها ما را دچار زحمت کند.

فرقی نمی­‌کند که محصول شما از کدام دسته است؛ باید به مخاطبان بقبولانید این محصول شماست که نیاز آنها را برطرف کرده و به آنها احساس رضایت می­‌بخشد.

فقط روی یک بخش از بازار، تمرکز کنید.

لازم نیست کالای خود را به همه بفروشید؛ افراد مختلف دارای سلایق و سبک زندگی­‌های بسیار متنوعی هستند. بنابراین محصول شما به احتمال زیاد، باب میل بسیاری از افراد نیست.

با شناخت دقیق مشتریان­، می‌­توانید به افزایش فروش اینترنتی‌تان مطمئن­‌تر باشید. استفاده از ابزار Lookalike Audiences فیسبوک، به شما در پیدا کردن مشتریان هدفمند کمک می­کند.

با ارائه محصولات زیاد، مشتری را گیج نکنید.

اگر مشتری مجبور باشد از بین تعداد زیادی کالای مشابه، یکی را انتخاب کند، به احتمال زیاد، خسته و بی‌­حوصله شده و از وبسایت­‌تان خارج می‌­شود.

یکی از راه‌­های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی این است که تعداد محدودی از محصولات مشابه را به مشتری معرفی کنید؛ اگر تصمیم‌­گیری را برای او راحت کنید، احتمال افزایش فروش اینترنتی شما بیشتر می‌­شود.

برای فروش‌­تان برنامه ریزی کنید.

اهداف کوتاه، میان و بلندمدت برای فروش ایجاد کنید؛ برای هر هدف، برنامه ریزی کرده و مدت زمان مشخصی را برای رسیدن به آن تعیین کنید. رسیدن به این اهداف، باعث رشد بیشتر کسب و کارتان می‌­شود.

تعیین اهداف مالی روش موثر برای افزایش فروش آنلاین | پرگاس

در روش­‌های پرداخت آنلاین، تنوع ایجاد کنید.

اگر مشتری بداند که در انتخاب نوع پرداخت، دارای حق انتخاب است و با توجه به شرایط خود می­‌تواند راحت­‌ترین راه را انتخاب کند، مطمئنا خرید اینترنتی‌­اش را از وبسایت فروشگاهی شما انجام می‌دهد.

برخی از این روش‌­ها عبارتند از:

  • وجود درگاه پرداخت اینترنتی
  • امکان خرید قسطی آنلاین بوسیله چک و سفته
  • امکان پرداخت مبلغ بصورت نقدی به مامور پست درب منزل
  • امکان پرداخت بوسیله دستگاه پوز (دستگاه کارتخوانی که توسط مامور پست یا مامور تحویل کالای فروشگاه اینترنتی ارائه می‌­شود)
  • وغیره

از ترفند فروش محصول با تخفیف در مدت محدود، غافل نشوید.

تخفیف دایمی محصول را اصلا توصیه نمی‌­کنیم؛ چون اشتیاق متقاضی برای خرید فوری، از بین می­‌رود. یکی از راهکارهای موثر برای افزایش فروش اینترنتی این است که کالاها را به مدت محدودی با تخفیف بفروشید؛ با این ترفند، مشتری احساس می­‌کند اگر اقدام به خرید کالا با تخفیف به مدت محدود نکند، ضرر خواهد شد.

اشانتیون و جایزه بدهید.

برای ترغیب مشتری به خرید آنلاین، بگویید که اگر تعداد معینی از محصول را بخرد، یک هدیه رایگان نیز برایشان می­‌فرستید.

همچنین روش ارسال رایگان محصول نیز یکی از راه­‌های موثر افزایش فروش است.

بهترین مشاور مشتریان­‌تان باشید.

ویدئو بسازید؛ مقاله بنویسید و درباره محصولات‌تان به مخاطب، اطلاعات بدهید. ویژگی­‌های کالا یا خدمات­‌تان را بطور کامل توضیح داده و نقاط ضعف و قوت آنها را بیان کنید.

با تولید محتوای متنی و ویدئویی سئو شده، علاوه بر ارتباط موثرتر با مخاطب، به افزایش رتبه وبسایت‌­تان نیز کمک می­‌کنید.

مناسبت‌­های مختلف سال، فرصتی بی­‌نظیر برای افزایش فروش اینترنتی

مناسبت­‌هایی که می‌­توانند به افزایش حجم فروش اینترنتی‌اتان کمک کنند را در یک تقویم مناسبتی وارد کنید.. حالا می‌­توانید روی روش‌­های جذب مشتری برای افزایش فروش خود، بهتر برنامه ریزی کنید.

افزایش فروش آنلاین در مناسبت‌های خاص | پرگاس

از قدرت شبکه‌­های اجتماعی غافل نشوید.

با راه‌­اندازی پیج بیزینسی حرفه‌­ای در اینستاگرام، از این فرصت رایگان به بهترین شکل استفاده کنید.

سفارشات مشتری را به موقع تحویل دهید.

قسمت عمده­‌ای از فرآیند ارسال کالا بر عهده اداره پست است؛ اما اگر کالا را بموقع به پست تحویل دهید، در مدت زمان کمتری به دست مشتری می‌­رسد.

همیشه در دسترس باشید.

وقتی مشتری سوال می­پرسد، در اسرع وقت پاسخ دهید. اگر او را بیش از حد منتظر بگذارید، رقیب‌­تان آماده است تا مشتری­ را از چنگ­‌تان دربیاورد.

سخن پایانی

موفقیت در افزایش فروش اینترنتی، هرگز با استفاده از یکی دو روش محدود، میسر نمی­‌شود. تلاش کنید با برنامه ریزی درست، مجموعه‌­ای از ترفندهای تضمینی برای فروش اینترنتی را بکار ببندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *